Rygestop, hvad virker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

558 visninger
14 svar
4 synes godt om
26. maj 2016

Leneur

Jeg fik i går konstateret forhøjet blodtryk. Fik også taget blodprøver og en henvisning til neurolog, da jeg lige pt har 2-3-4 migræneanfald om ugen, så har da lidt at se til. Ved jo godt at rygning er en dræber på mange punkter men er jo svært at stoppe pga mine andre ting bla angst og depression og når energien er helt i bund, så hvad virkede for dig? Havde du det godt psykisk, da du stoppede med at ryge. Eller som mig i en bakkedal? Og kunne du holde rygestoppet? 

Jeg ved godt at jeg også skal tabe mig men må tage et skridt ad gangen, så lige pt er det rygningen jeg vil sætte ind på. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2016

Bshizzle

Leneur skriver:

Jeg fik i går konstateret forhøjet blodtryk. Fik også taget blodprøver og en henvisning til neurolog, da jeg lige pt har 2-3-4 migræneanfald om ugen, så har da lidt at se til. Ved jo godt at rygning er en dræber på mange punkter men er jo svært at stoppe pga mine andre ting bla angst og depression og når energien er helt i bund, så hvad virkede for dig? Havde du det godt psykisk, da du stoppede med at ryge. Eller som mig i en bakkedal? Og kunne du holde rygestoppet? 

Jeg ved godt at jeg også skal tabe mig men må tage et skridt ad gangen, så lige pt er det rygningen jeg vil sætte ind på. 

Nu er jeg godt nok selv ryger 

Men har været stoppet et par gange 

Mit bedste råd er at købe noget lækkert ind som du kan tygge på når trangen kommer frem - gerne noget som ik er tygget væk inden for 10 sek 

Jeg elsker frugt.. Så jeg gjorde det at jeg hver aften skar frugt/grønsager i stænger som jeg kunne spise næste dag løbende hen af dagen. 

Alm tyggegummi havde jeg i alle mine lommer 

HVIS jeg var i byen og alle omkring mig stod og røg, så havde jeg en damp pind med  

Men jeg holdt fast.. Nægtede mig at købe smøger! 

Anmeld Citér

26. maj 2016

Bissen

Leneur skriver:

Min mand læste bogen "endelig ikke ryger" engang på en ferie. Han har siden da været røgfri i tre år. 

Anmeld Citér

26. maj 2016

Skouboe

26. maj 2016

Ena

Leneur skriver:

For mig var det en kæmpe kæmpe overraskelse, hvilken lettelse det var, at holde op med at ryge. I virkeligheden stressede det mig helt vildt hele tiden at skulle finde de der syv min. udenfor - ISÆR om morgenen. Hele tiden skulle huske at købe de der skide cigaretter, hele tiden vaske hænder og finde tyggegummi for at fjerne den grimme lugt og smag osv. Alligevel lugtede jeg jo grimt. Og ikke mindst den dårlige samvittighed over at ødelægge min krop og smide penge ud ad vinduet, penge som vi kunne have brugt på hyggelige og gode oplevelser, men som blev sparet væk for at få råd tid cigaretter  Fuldstændig sindssygt.

Jeg har fået det så meget bedre på alle niveauer efter cigaretterne forsvandt ud af mit liv FOR ALTID! Mere tid og mindre stress, bedre fysik og god samvittighed, og penge til dejlige oplevelser med min familie. På de to år vi har været røgfrie har vi været flere gange på ferie uden at føle, at vi har sparet sammen til det. Det er helt fantastisk

Anmeld Citér

26. maj 2016

LayLow

Da jeg stoppede sidste gang holdt det i lidt over et år og jeg brugte gulerødder - man kan dælme få kørt nogle gulerødder indenbords 

nu er jeg stopper med cigaretter igen og er røget på dampermetoden... Jeg startede på 9 mg nikotin og er nu nede på 3 mg... Næste stoppe er 0 mg og det har taget mig 4 mdr... Så nikotin afhængigheden er ude som sådan, nu mangler jeg bare at vænne mig af med følelsen at skulle ha noget i hånden, men det er en del nemmere at gå til sys jeg! Så er det enormt svært at kvitte smøgerne er det, ihvertfald for mig, dampermetoden der hjælper...

Anmeld Citér

26. maj 2016

grinny

Jeg kan komme med en masse gode råd - men det bedste er, at du skal stoppe når du er klar og ikke når omverden mener det/forventer det.

Jeg var igennem mange rygestop som min familie, venner og mand "pressede" mig til ved at spørge mig hele tiden om det ikke snart skulle stoppe - jeg stoppede først den dag de ikke havde sagt noget i flere måneder får der var jeg klar.

Men da jeg så ville stoppe startede jeg med at købe en damper som jeg alt i alt brugte i 3 måneder og så glemte jeg pludselig alt om den og valgte til sidst at smide den ud 

Ellers er tyggegummi, gulerødder og agurkestænger en rigtig god ide 

Anmeld Citér

26. maj 2016

Sedigfor

Man kan hvad man vil... 

Jeg stoppede fra den den dag til den anden og har ikke rørt en smøg i det må være 4 år nu. Min mor havde prøvet i al evighed for at stoppe. Så hun blev glad da hendes 16 årige datter kom ned og sagde hun ingen smøger skulle ha. 

Så hvis du gerne vil stop med at ryge, kan du også (: 

Anmeld Citér

26. maj 2016

pernille.23

Jeg har fået akupunktur, det har virket super for mig, kæresten stoppede fra den ene dag til den anden ca 9 mdr efter mig. Og i den tid hvor han røg, havde jeg ingen problemer med at være ved siden af.

Anmeld Citér

26. maj 2016

Benjamins'mor

Leneur skriver:

Jeg var stoppet, det holdt i en måned, så fik jeg en depression og startede igen. Så DUMT, men var simpelthen for svag. 

Så følger lige med her. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.