Rigtig god ide
ide til hvordan jeg gør, i de tilfælde hvor jeg først opdager det når tingene er i deres hjem? Bla når jeg skal tage stilling til ting hun har taget eller ser nogle af vores ting pludselig er i deres hjem
Jamen der ville jeg netop sige det, jeg forslog i det sidste indlæg. Hov - du har taget min ting - nu tager jeg den lige tilbage.
Det har krævet øvelse for sådan én som mig at sige tingene ligeud og uden følelser eller skam, fordi jeg synes, det er pinligt og ubehageligt. Og når jeg endelig har haft udtrykt min mening, så er jeg gået i forsvarsposition fra start, og dermed har det lydt meget mere aggressivt end det burde, og således har det eskaleret en mulig konflikt. Måske "lider" du af den samme mentalitet? Jeg synes stadig, det kan være pinligt i forskellige situationer, og jeg fejler stadig tit i min kommunikation, men jeg prøver at forberede mig og tænke igennem helt nøgternt, hvad det egentlig er, jeg gerne vil sige, og hvorfor det nu skulle være så slemt. I dit tilfælde er det jo helt fair at sige "jeg vil ikke have, at du tager mine ting, fordi jeg ville sælge det/reparere det/give det væk".
Ved ikke at gøre det til et stort "issue", så signalerer du også, at du naturligvis er i din gode ret til at gøre, som du gør, og det kan have en afvæbnende effekt på din "modstander".
Anmeld
Citér