Graviditetsteste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2016

Anonym trådstarter

CutieKiwi skriver:

Hvornår havde du sidste første mensdag?

3/4, men min cyklus er omkring 6 uger  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2016

CutieKiwi

Anonym skriver:

3/4, men min cyklus er omkring 6 uger  

Så er du ifølge beregningen 7+3 hvis du er gravid.

Termin beregnes ud fra sidste første mensdag - Uanset hvor lang din cyklus er

Anmeld Citér

25. maj 2016

Anonym trådstarter

CutieKiwi skriver:

Så er du ifølge beregningen 7+3 hvis du er gravid.

Termin beregnes ud fra sidste første mensdag - Uanset hvor lang din cyklus er

Kommer det ikke an på hvornår ægløsningen falder?? man er vel altid 4+0 der hvor man forventer mens??

Anmeld Citér

25. maj 2016

Bethsen

Jeg vil mene, at du altid er 2+0 der, hvor du har ægløsning - nogen har ægløsning før end andre, fx. har jeg ca 18 dage før næste forventede mens. Så hvis du kender datoen for din ægløsning, må det være den, du skal regne ud fra  

Udover det, så kan jeg altså også godt se en streg på den nyeste test! Hvis du er i tvivl, så ville jeg ringe til lægen og få taget en blodprøve.  

Anmeld Citér

25. maj 2016

Anonym trådstarter

Bethsen skriver:

Jeg vil mene, at du altid er 2+0 der, hvor du har ægløsning - nogen har ægløsning før end andre, fx. har jeg ca 18 dage før næste forventede mens. Så hvis du kender datoen for din ægløsning, må det være den, du skal regne ud fra  

Udover det, så kan jeg altså også godt se en streg på den nyeste test! Hvis du er i tvivl, så ville jeg ringe til lægen og få taget en blodprøve.  

Ja det er nemlig også det jeg tænker og jeg kunne mærke min ÆL ret sent, men havde ikke kun "ondt" i én dag, det strakte sig over 1-2 uger så jeg aner ikke hvilken da den er faldet på, derfor er det jo også lidt svært med de her teste nu vil rigtig gerne til min læge men da der er lukket denne uge kan jeg først næste uge, og mener jo ikke det er akut så kan ikke rigtig ringe til "reservelægen" for dét.. 

Men er det kun mig der kan se to lyserøde streger på den seneste test?? Det er det der forvirrer mig, den ene er meget tydelig og den anden er ikke så tydelig, men den kan ses og derfor ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal tro

Anmeld Citér

25. maj 2016

Bethsen

Hehe, nej, så må du nok væbne dig med tålmodighed indtil i næste uge - selvom det er virkelig spændende!  

En graviditetstest kan godt være svagt positiv - hCg-niveauet stiger jo stille og roligt det første stykke tid. Men jeg synes altså godt jeg kan se en lyserød streg på den seneste test. Du må lige prøve igen i morgen eller overmorgen og give en update, det kan være de hvide streger bliver mere og mere lyserøde

Anmeld Citér

25. maj 2016

Anonym trådstarter

Bethsen skriver:

Hehe, nej, så må du nok væbne dig med tålmodighed indtil i næste uge - selvom det er virkelig spændende!  

En graviditetstest kan godt være svagt positiv - hCg-niveauet stiger jo stille og roligt det første stykke tid. Men jeg synes altså godt jeg kan se en lyserød streg på den seneste test. Du må lige prøve igen i morgen eller overmorgen og give en update, det kan være de hvide streger bliver mere og mere lyserøde

Ja det er jo det jeg håber på de gør

Tror jeg køber nogle test fra Lidl og prøver de næste par dage, skal nok opdatere når jeg ved mere

Anmeld Citér

25. maj 2016

CutieKiwi

Anonym skriver:

Kommer det ikke an på hvornår ægløsningen falder?? man er vel altid 4+0 der hvor man forventer mens??

Det er et godt spørgsmål. Sikke det forvirrer  ved bare at når læge skal beregne terminen er det fra sidste første mensdag og ikke ÆL tidspunktet.

Anmeld Citér

25. maj 2016

Anonym trådstarter

CutieKiwi skriver:

Det er et godt spørgsmål. Sikke det forvirrer  ved bare at når læge skal beregne terminen er det fra sidste første mensdag og ikke ÆL tidspunktet.

Ja det ved jeg så ikke noget om, men nu må vi jo se om der overhovedet er en lille baby i maven, hvilket jeg selvfølgelig håber på

Anmeld Citér

25. maj 2016

CutieKiwi

Anonym skriver:

Ja det ved jeg så ikke noget om, men nu må vi jo se om der overhovedet er en lille baby i maven, hvilket jeg selvfølgelig håber på

Fingers crossed! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.