Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Jeg er alene om mine børn, og har hus og have og job oveni.
Da jeg blev alene, arbejdede jeg som vikar og havde sjældent mere end 25-30 timer om ugen. At stå alene med to små børn i krise, selv være i krise og hus og have og alle de gøremål der følger med det gjorde det nødvendigt at forblive vikar for en tid. Jeg ville gerne både uddannelse og alt muligt andet, men det måtte vente til vi alle var ovenpå og ungerne lidt større.
Jeg har i et år nu arbejdet fuld tid og er stadig alene, og måtte sande i januar, at alenemor, fuld tid og alle de praktiske opgaver ikke hænger sammen. Så nu får jeg gjort rent en gang om ugen (skønt at komme hjem til), jeg handlet ugentligt på nemlig.com, så jeg ikke skal nå det i dagligdagen men kan ordne det i sofaen, og så regner jeg med at gå på deltid igen til næste år. Og starte på en merituddannelse.
Børnene er små så kort tid, og mit bedste råd er nok at lette jeres praktiske opgaver hvor I kan, og så måske lette lidt på jeres krav og ambitioner ift hvad I skal nå. Og selvfølgelig få styr på kommunikationen indbyrdes så I ikke føler at I hver især må afgive mere end den anden, så I får skabt bitterhed mellem jer.
Anmeld
Citér