HJÆLP!! Parforhold og enlig forsørger???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2016

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Det er ikke kun hvad i laver fysisk, tænker i som en familie eller opføre jer som en, så er man i deres øjne heller ikke enlig...( en rigtig gråzone, som kan være rigtig svær at bevæge sig i for man kan uden man ved det lave noget det er "ulovligt")  

Det jo det, og vil helst undgå at gøre noget som er ulovligt ifølge dem 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2016

Xolia

Anonym skriver:

Sagen er den at min kæreste og jeg ikke bor sammen, vi har heller ikke børn sammen. Vi ses jo selvfølgelig rigtig meget og vil rigtig gerne sove sammen så tit som muligt  

men, mit spørgsmål er så, hvordan er det med reglerne når jeg er enlig forsørger og modtager diverse tillæg som enlig forsørger? Hvor meget må han sove hos mig? Og hvad må man og hvad må man ikke?  

Det kan man ikke svare på sådan bare lige da der altid er en lille krølle.

Vurderinge vil altid være om du har tilstrækkelig af de samme fordele som samlevende og kigger på både økonomiske og praktiske gode.

Lunten er som reel en smule længere hvis det ikke er barnefar.

Mit bedste råd er at ringe til UDK og stag en snak.

Hilsen kunderådgiveren familieydelser i UDK

Anmeld Citér

25. maj 2016

Anonym trådstarter

Xolia skriver:

Det kan man ikke svare på sådan bare lige da der altid er en lille krølle.

Vurderinge vil altid være om du har tilstrækkelig af de samme fordele som samlevende og kigger på både økonomiske og praktiske gode.

Lunten er som reel en smule længere hvis det ikke er barnefar.

Mit bedste råd er at ringe til UDK og stag en snak.

Hilsen kunderådgiveren familieydelser i UDK

Det giver mening 

nu er jeg så lidt blank og spørger hvad er UDK? 

Anmeld Citér

25. maj 2016

Diosa85

Undskyld jeg lige blander mig i dit indlæg ts men har selv lige et spørgsmål der vedrøre emnet. 

Alt det her med gråzoner. Nu er T's far og jeg ikke sammen. Men T er hos ham 2 gange i ugen og hver anden weekend. Far er stortset aldrig herhjemme andet end for at hente og bringe. Men vi tager forholdsvis tit i zoologisk have sammen alle 3. Betaler hver for sig. Men anses det egentlig så som "ikke enlig"?

Anmeld Citér

25. maj 2016

Xolia

Anonym skriver:

Det giver mening 

nu er jeg så lidt blank og spørger hvad er UDK? 

UDK = Udbetaling Danmark ;-)

Anmeld Citér

25. maj 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nja jeg synes reglerne egentlig er nemme nok, man må intet af det man ville forvente i et samboende kæresteforhold. Så det er jo nemt nok.

At jeg så synes reglerne er helt i skoven og at staten sku ikke skal bestemme over mig er en anden snak  Men jeg er alligevel godt tilfreds med ik at få en dom for bedrageri så jeg holder mig på måtten. 

Men det er jo ikke så simpelt - dengang min kæreste og jeg ikke boede sammen sov vi da TIT sammen, købte ind sammen og lavet mad sammen osv. 

Vi havde så ikke børn sammen på tidspunkt, men tænker da at mange ikke samboende parforhold kan se ud som vores har gjort. 

Anmeld Citér

25. maj 2016

Anonym trådstarter

Xolia skriver:

UDK = Udbetaling Danmark ;-)

Selvfølgelig! 

Anmeld Citér

25. maj 2016

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Undskyld jeg lige blander mig i dit indlæg ts men har selv lige et spørgsmål der vedrøre emnet. 

Alt det her med gråzoner. Nu er T's far og jeg ikke sammen. Men T er hos ham 2 gange i ugen og hver anden weekend. Far er stortset aldrig herhjemme andet end for at hente og bringe. Men vi tager forholdsvis tit i zoologisk have sammen alle 3. Betaler hver for sig. Men anses det egentlig så som "ikke enlig"?

Det helt okay du blander dig, alle er velkomne 

Anmeld Citér

25. maj 2016

Xolia

Diosa85 skriver:

Ud fra de få ting der, så ja, men da jeg ikke her kan spørge dig om alle de mange spørgsmål som jeg ville stille dig hvis du ringer til Udbetaling Danmark så kan jeg ikke svare dig.

Som skrevet tidligere så er hver sag unik med sin egen lille krølle 

Anmeld Citér

25. maj 2016

Diosa85

Xolia skriver:

Ud fra de få ting der, så ja, men da jeg ikke her kan spørge dig om alle de mange spørgsmål som jeg ville stille dig hvis du ringer til Udbetaling Danmark så kan jeg ikke svare dig.

Som skrevet tidligere så er hver sag unik med sin egen lille krølle 

Så fordi vi tager i zoo sammen så er jeg ikke enlig?  Det er det eneste vi foretager os sammen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.