Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Sagen er den at min kæreste og jeg ikke bor sammen, vi har heller ikke børn sammen. Vi ses jo selvfølgelig rigtig meget og vil rigtig gerne sove sammen så tit som muligt
men, mit spørgsmål er så, hvordan er det med reglerne når jeg er enlig forsørger og modtager diverse tillæg som enlig forsørger? Hvor meget må han sove hos mig? Og hvad må man og hvad må man ikke?
Anmeld Citér
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Vi har meget kontant fået at vide at vi må sove sammen to nætter om ugen, (det blir så med ham på sofaen for vi er ikke sammen) og han må ikke hjælpe med noget, hverken husligt eller økonomisk. Dog må han gerne hjælpe børnene med feks at købe ind til pandekager og bage med dem, hjælpe dem med at rydde op værelset, han må bare ik gå ned med skrald eller købe en liter mælk til mig. Men han er så også deres far og vi er IKKE kærester. Så din kæreste må sikkert det samme bare minus det med børnene.
Rauw skriver: Vi har meget kontant fået at vide at vi må sove sammen to nætter om ugen, (det blir så med ham på sofaen for vi er ikke sammen) og han må ikke hjælpe med noget, hverken husligt eller økonomisk. Dog må han gerne hjælpe børnene med feks at købe ind til pandekager og bage med dem, hjælpe dem med at rydde op værelset, han må bare ik gå ned med skrald eller købe en liter mælk til mig. Men han er så også deres far og vi er IKKE kærester. Så din kæreste må sikkert det samme bare minus det med børnene.
Hold da op en gang regler
Men tak for svar! Så blev vi da klogere, for hold nu op en jungle selv at prøve og finde info om det
men så må han da i det mindste sove lidt hos mig
Ved du om han egentlig godt må give mig dyre gaver??
Hvis han nu køber et nyt fjernsyn eller en ny sofa til mig i fødselsdagsgave?
Anonym skriver: Ved du om han egentlig godt må give mig dyre gaver?? Hvis han nu køber et nyt fjernsyn eller en ny sofa til mig i fødselsdagsgave?
Hvis han gør det,så tror jeg virkelig det bliver en gråzone
Tror det er lidt en gråzone. Så go for it Haha. Ej men i behøver jo ikke sige det til nogen hvis han gør det. Men tror det er lidt på kanten til ikke ok i folks øjnene og om lidt går hele baby nok amok over det
Det er ikke kun hvad i laver fysisk, tænker i som en familie eller opføre jer som en, så er man i deres øjne heller ikke enlig...( en rigtig gråzone, som kan være rigtig svær at bevæge sig i for man kan uden man ved det lave noget det er "ulovligt")
Anonym skriver: Hold da op en gang regler Men tak for svar! Så blev vi da klogere, for hold nu op en jungle selv at prøve og finde info om det men så må han da i det mindste sove lidt hos mig
Nja jeg synes reglerne egentlig er nemme nok, man må intet af det man ville forvente i et samboende kæresteforhold. Så det er jo nemt nok.
At jeg så synes reglerne er helt i skoven og at staten sku ikke skal bestemme over mig er en anden snak Men jeg er alligevel godt tilfreds med ik at få en dom for bedrageri så jeg holder mig på måtten.
Rauw skriver: Tror det er lidt en gråzone. Så go for it Haha. Ej men i behøver jo ikke sige det til nogen hvis han gør det. Men tror det er lidt på kanten til ikke ok i folks øjnene og om lidt går hele baby nok amok over det
Synes godt nok det kringlet, men tænker og håber der ikke sker noget ved det
haha, Ja, men man kan heller ikk skrive meget herinde før folk bliver totalt fornærmede og man bliver haglet med jo
men så holder vi da bare en amok fest herinde
Rauw skriver: Nja jeg synes reglerne egentlig er nemme nok, man må intet af det man ville forvente i et samboende kæresteforhold. Så det er jo nemt nok. At jeg så synes reglerne er helt i skoven og at staten sku ikke skal bestemme over mig er en anden snak Men jeg er alligevel godt tilfreds med ik at få en dom for bedrageri så jeg holder mig på måtten.
Ja det har du ret i, sådan har jeg faktisk ikke tænkt på det
jeg synes godt nok også reglerne er fuldstændig sindssyge, og meget over grænsen. Men jeg vil også gerne holde mig på måtten så der ikke er noget at komme efter
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128