vores morgener er en dræber!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2016

Skouboe

Anonym skriver:

Tak for jeres svar allesammen! Både dem med konkrete forslag og jer der beskriver jeres morgen.Vi har forsøgt med et bad om morgenen, og det kan hun godt lide - men ikke at få tøj på bagefter. Tøjet har vi fundet dagen før, og det er ikke noget problem. Der diskuteres heller ikke HVAD hun skal have på, men ofte opstår problemet når hun kommer til at skulle have tøj på. Hun går i stå, og så begynder det evindelige "JEG VIIL IIK" Vi har god tid om morgenen, men der er altså en deadline for hvornår vi skal ud af døren.Storesøster klarer sig selv om morgenen, stort set.Jeg overvejer helt alvorligt at tale med min SP - er det mon en mulighed? Det slider på os, og jeg får ondt i maven over at sende lille A i børnehaven oven på sådan en start

Vi bruger ikke denne selv, da det er ungernes far, der har dem om morgenen, og han gider ikke, men jeg har nogle veninder, der elsker denne:

http://godoitkids.dk 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2016

Anonym

Hey.

Jeg ville starte med at lave en rutine, der passer jeres familie også ikke lave om på den overhoved! Til sidst falder hun ind i rutinen, hvilket måske godt kunne være det en lille morgentræt en kunne have brug for.

Det er måske også godt, at tøjet er fundet frem og morgenbordet er dækket, madpakkerne smurt så i ikke skal bekymre jer om det - så er der mere tid til at vågne.

Det kunne foreksempel være, at I:

Står op

Tager tøj på (15 min)

Spiser morgenmad (15 min)

Børster tænder og hår (15 min)

ud af døren (10 min)

Så tænker jeg, at I sammen kunne finde tøj om aftenen og at I kunne fortælle hende, at i morgentidlig så starter der en ny rutine (evt. lige tegne det på et stykke papir, så kan hun kigge på det om morgenen - så hun ved hvad hun skal hvornår - måske tegne et ur med tidspunkterne).

Måske det er lidt omstændigt, men det virker at opstille klare "regler" for trætte børn - syntes jeg 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Ja, det  er de virkelig 

Vi har A på 5 år, og hun kan bare ikke fungere om morgenen. Standardsvaret uanset hvad vi siger/gør, er "JEG VIIL IIK" 

Vi har forsøgt så mange ting - at stå før/senere op, sørge for at hun får lidt at spise/drikke før hun får tøj på, at guide med/uden ord, at tage over mht at få taget tøjet på, at lade hende selv. Og sikkert meget mere..

Men vi ender altid i konflikt, og jeg kan bare snart ikke bære det mere 

Hun skriger (!), græder og løber sin vej, så jeg må hente hende tilbage for at få børstet tænder. Så skriger hun endnu mere.  Det er også forsøgt at vi børstede tænder på værelset, men det gav samme resultat 

Selvom jeg virkelig forsøger ikke at blive vred og frustreret, så kan jeg mærke at det ligger lige under overfladen.  Jeg er også kommet til at hæve stemmen overfor hende 

Er der nogen som helst der kan hjælpe?  Der kan komme med forslag? 

Jeg er så ked af at hun og vi skal starte dagene på denne måde 

Her er morgenerne også træls. 

Benjamin på 5, han skriger ikke eller lignende, men når man vækker ham bliver han sur og sover videre. Når han så endelig er vækket og kommer ind i stuen, så sætter han sig ikke og spiser morgenmad men løber ind i vores seng og sover videre. 

Tøj gider han heller ikke have på, han stikker af osv.

Her laver jeg bare morgenmad, finder tøj osv så han har absolut ingen ting at tage stilling til om morgenen.

Jeg tænker bare han ikke er morgenmenneske. 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Anonym

Marts<3 skriver:

Hvor er du bare en mega sej bonus mor... Sejt gået

Bonusmor og mor ❤️ Mega sejt 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Anonym

Åh de morgener �� 

Jeg tænker... Udtrykker du evt for meget "overskud" til hende? Forstår du hvad jeg mener? 

Jeg oplever bare ofte, at børn, hvis vi er over dem, snakker "for meget" med dem, kigger for meget på dem, altså retter vores fokus for meget på dem.... Det er svært at forklare... Men så er det som om vi "åbner op" for at de kan gøre som de vil, "skabe sig" være sur, forkerte bukser, forkerte sko... Mine børn ved jeg ikke gider det, slet ikke om morgenen. De ved, at vi har travlt, at der ikke er tid. Jeg ville signalere for hende, at hendes adfærd ikke er ok. Jeg ville gå og ordne mig selv. Ignorere. Min ærlige mening er, at vi "finder os" i for meget. Vi signalerer med vores kropssprog osv at der er rum og plads til "dårlig opførsel". 

Det handler om os som forældre. Vær tydelig og præcis. Hvordan vil DU have det. Tydelige rammer skaber tryghed, forudsigelighed og ro. 

Morgener er trælse- for nogen. Men børn skal altså stadig opføre sig pænt- jeg kunne ikke klare det - jeg havde simpelthen ikke fundet mig i det. VÆR tydelig. Det er dig der bestemmer, ikke dit barn... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.