vores morgener er en dræber!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.984 visninger
14 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. maj 2016

Anonym trådstarter

Ja, det  er de virkelig 

Vi har A på 5 år, og hun kan bare ikke fungere om morgenen. Standardsvaret uanset hvad vi siger/gør, er "JEG VIIL IIK" 

Vi har forsøgt så mange ting - at stå før/senere op, sørge for at hun får lidt at spise/drikke før hun får tøj på, at guide med/uden ord, at tage over mht at få taget tøjet på, at lade hende selv. Og sikkert meget mere..

Men vi ender altid i konflikt, og jeg kan bare snart ikke bære det mere 

Hun skriger (!), græder og løber sin vej, så jeg må hente hende tilbage for at få børstet tænder. Så skriger hun endnu mere.  Det er også forsøgt at vi børstede tænder på værelset, men det gav samme resultat 

Selvom jeg virkelig forsøger ikke at blive vred og frustreret, så kan jeg mærke at det ligger lige under overfladen.  Jeg er også kommet til at hæve stemmen overfor hende 

Er der nogen som helst der kan hjælpe?  Der kan komme med forslag? 

Jeg er så ked af at hun og vi skal starte dagene på denne måde 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2016

klmf

Der er vi også  Det er så opslidende. Specielt når far så kan valse ind ad døren og så er der ingenting Jeg satser på det er en fase, jeg bare må stå igennem. En kort fase 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Anonym trådstarter

blæksprutten skriver:

Der er vi også  Det er så opslidende. Specielt når far så kan valse ind ad døren og så er der ingenting Jeg satser på det er en fase, jeg bare må stå igennem. En kort fase 

Ja, vi håbede også at det var en fase. Men hvis det er dét, så er det i hvert fald ikke en kort én af slagsen her hos os. Jeg synes det har stået på så (alt for) længe nu.

Og jeg er slidt! Allermest,  så er jeg bekymret foe hvad det gør ved A.

Her er det ligegyldigt om det er mig eller far der forsøger at hjælpe hende om morgenen.

Når hun kommer hjem fra børnehaven er der ingenting - heller ikke når vi skal til at tage nattøj på. Men morgenerne.. 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Monski

Anonym skriver:

Ja, det  er de virkelig 

Vi har A på 5 år, og hun kan bare ikke fungere om morgenen. Standardsvaret uanset hvad vi siger/gør, er "JEG VIIL IIK" 

Vi har forsøgt så mange ting - at stå før/senere op, sørge for at hun får lidt at spise/drikke før hun får tøj på, at guide med/uden ord, at tage over mht at få taget tøjet på, at lade hende selv. Og sikkert meget mere..

Hun skriger (!), græder og løber sin vej, så jeg må hente hende tilbage for at få børstet tænder. Så skriger hun endnu mere.  Det er også forsøgt at vi børstede tænder på værelset, men det gav samme resultat 

Selvom jeg virkelig forsøger ikke at blive vred og frustreret, så kan jeg mærke at det ligger lige under overfladen.  Jeg er også kommet til at hæve stemmen overfor hende 

Her er det ikke helt det samme og så alligevel lidt. 

Min dreng på 6 er MEGA morgensur. Alt er en kamp om morgenen og faktisk så er han stadig træt de første par timer i skolen. Han sover altså fra 19:30-07:00 så søvnmangel er det ikke 

vi fandt ud af at det hjælper helt vildt meget at han kommer i bad om morgenen og det er virkelig vildt hvad den lille ændring har gjort. Det samme siger de i skolen. 

Jeg ved ikke om i har prøvet det, men det var måske noget? 

Anmeld Citér

24. maj 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Ja, det  er de virkelig 

Skal  hun tage stilling til for mange ting om morgenen?

Bliver hun spurgt hvad hun vil have til morgenmad 

Finder hun selv tøj 

Bliver hun spurgt om hun er klar til at børste tænder 

Osv 

Måske er det flere valg end hun kan rumme.. 

Har i prøvet at finde tøj frem om aftenen og at fastlægge hvad man kan få til morgenmad - evt bare dagen før..  Og bare sige at om 5 minutter er det tid til tandbørsten 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Carina:-)

Jeg har også en der ikke gider de morgener

Og her hjælper det med masser af tid .

Et karbad med tid til leg osv det hjælper på at få den trælse fornemmelse af træthed ud af kroppen 

Og så god tid til morgenmad ,snak osv.

Anmeld Citér

24. maj 2016

Mortilah

Vores morgener forløber således: 

6:00 jeg står op og bliver klar selv. Så forbereder jeg morgenmaden ved at tage pålæg frem og tallerkner. 

Men min egen store dreng er der nul problemer. Han klarer det hele selv.

Men med de 4 bonusbørn (2,5,7,10) samt eget barn på 6mdr. har vi lært at gøre på præcis ens måde, når de skal afsted om morgenen. Det betyder at jeg alene kan få fem børn op og klargjort på 45 minutter uden de store diskussioner. 

De står op kl. 6:45.

Går ind i stuen der ligger tøjet klart. Den 2- årige bliver sat i badekaret et par minutter så ble-numsen er ren og frisk. 

Tøjet er om aftenen lagt frem i 5 bunker og der diskuteres ikke. Selvfølgelig kan ønske om fx kjole godt imødekommes- men det skal besluttes om aftenen.

Når alle har tøj på sætter de sig ved bordet og får serveret morgenmad og der diskuteres heller ikke om det skal være muesli eller hvad. De får rundstykker med pålæg A eller B. Ikke andet valg, ikke på skole, vuggestue/børnehavedage. 

Madpakkerne smører jeg imens de spiser. Derefter børster alle tænder, reder hår, sko på jakke på. Store hjælper de små og vi tager så afsted til skole, børnehave og vuggestue.

Det hele klares med en 6 mdr baby inklusiv. I starten var det et helvede fordi så manglede der måske en strømpe eller en af de 5 ville ikke have tøjet på.. Der blev brokket sig over valg af mad.. Tv'et tændt og jeg skulle bede alle om at skynde sig konstant. 

Vi valgte så at lave et meget fast program og hvor der ikke bliver diskuteret valgene. Det ved de nu og det kører bare fantastisk godt nu. 

I weekenderne er det anderledes.. Der er det langt sværere at komme ud af døren. Somom alt er til forhandling der. 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Marts<3

Mortilah skriver:

6:00 jeg står op og bliver klar selv. Så forbereder jeg morgenmaden ved at tage pålæg frem og tallerkner. 

Men med de 4 bonusbørn (2,5,7,10) samt eget barn på 6mdr. har vi lært at gøre på præcis ens måde, når de skal afsted om morgenen. Det betyder at jeg alene kan få fem børn op og klargjort på 45 minutter uden de store diskussioner. 

Går ind i stuen der ligger tøjet klart. Den 2- årige bliver sat i badekaret et par minutter så ble-numsen er ren og frisk. 

Tøjet er om aftenen lagt frem i 5 bunker og der diskuteres ikke. Selvfølgelig kan ønske om fx kjole godt imødekommes- men det skal besluttes om aftenen.

Når alle har tøj på sætter de sig ved bordet og får serveret morgenmad og der diskuteres heller ikke om det skal være muesli eller hvad. De får rundstykker med pålæg A eller B. Ikke andet valg, ikke på skole, vuggestue/børnehavedage. 

Madpakkerne smører jeg imens de spiser. Derefter børster alle tænder, reder hår, sko på jakke på. Store hjælper de små og vi tager så afsted til skole, børnehave og vuggestue.

Det hele klares med en 6 mdr baby inklusiv. I starten var det et helvede fordi så manglede der måske en strømpe eller en af de 5 ville ikke have tøjet på.. Der blev brokket sig over valg af mad.. Tv'et tændt og jeg skulle bede alle om at skynde sig konstant. 

Vi valgte så at lave et meget fast program og hvor der ikke bliver diskuteret valgene. Det ved de nu og det kører bare fantastisk godt nu. 

I weekenderne er det anderledes.. Der er det langt sværere at komme ud af døren. Somom alt er til forhandling der. 

Hvor er du bare en mega sej bonus mor... Sejt gået

Anmeld Citér

24. maj 2016

Bshizzle

Mortilah skriver:

Hold kæft hvor er du sej 

Med så mange børn i huset og overskud til at få dem op og ud af døren på 45 min er godt gået 

Her hjemme er der kun 2 drenge (4,10 år) og de er ret selvstændige og står selv op (6.30) og sørger for morgenmad selv. (Her har de 4 ting de kan vælge imellem). 

Den store laver madpakke imens den lille spiser færdig, da den mindste altid er længere tid om at spise da den tit går på snak. 

Leg på værelserne..

Når klokken er 7.40 så pakker de tasker og hva de ellers skal ha med og siger de er klar til mig 

Ja, hvis det stod til dem, så kunne jeg sagtens ha blevet liggende i min seng lidt længere, men syntes det er så hyggeligt at se hvor gode de er til at klare sig selv.. Så kan jeg ordne de andre huslige ting samt gøre mig selv klar. 

Jeg ligger tøj klar om aften 

Men det jeg vil frem til.. 

Syntes det er en god ide at børn har tid om morgen til ikke at stresse med at komme ud af døren. 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar allesammen! Både dem med konkrete forslag og jer der beskriver jeres morgen.Vi har forsøgt med et bad om morgenen, og det kan hun godt lide - men ikke at få tøj på bagefter. Tøjet har vi fundet dagen før, og det er ikke noget problem. Der diskuteres heller ikke HVAD hun skal have på, men ofte opstår problemet når hun kommer til at skulle have tøj på. Hun går i stå, og så begynder det evindelige "JEG VIIL IIK" Vi har god tid om morgenen, men der er altså en deadline for hvornår vi skal ud af døren.Storesøster klarer sig selv om morgenen, stort set.Jeg overvejer helt alvorligt at tale med min SP - er det mon en mulighed? Det slider på os, og jeg får ondt i maven over at sende lille A i børnehaven oven på sådan en start

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.