Økonomi - kan det lade sig gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2016

lineog4

Carina:-) skriver:

I mange år levede vi for 5000 til 2 voksne og 3 børn og vores børn gik til fritidint. og vi kom på ferie hvert år 

Godt nok kør selv til Italien men de klagede ikke :)

Det er stramt hvis der er noget stort der skal udskiftes men I kan hvis i har omtanke i hverdagen ligge lidt til side til uforsete  udgifter . 

Så ja det kan lade sig gøre hvis man er indstillet på det.

Kør selv ferier i Italien er da fantastiske og egentlig også små dyre 

vi levede to voksne, en teenager og en tumling for en løn i et år og den gang var grænsen for at få tilskud til vuggestue en del højere end nu, for vi kunne ikke få og min kære husbond er da ikke vildt højt lønnet. Så ja det kan lade sig gøre (og vi kom også på kør selv til Italien), men det blev da lidt sjovere da jeg fik en indkomst  kan stadig huske hvordan jeg græd af glæde da min mand midt i oprydningen kørte ned og købte en træ slagbænk til vores datter - der første hun nogen sinde fik som mindede om at lave noget kun til hende 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2016

lineog4

Anonym skriver:

Benzinudgiften kan formodentlig holdes ret langt nede, da årsagen til økonomien vil være, at jeg ikke har et job. Vi bruger en del flere penge nu, men vi må jo stramme ballerne sammen og håbe på det bedste. 

Når vi laver madplaner, og lægger kontanter i en bøtte (vi bliver nød til at være konkrete og placere dankort her hjemme da vi begge er inpulskøbere) så får vi virkelig lækker frisk og hjemmelavet mad for de 1200 og kan endda mange uger lægge penge til side. 

Jeg laver madplan ud fra tilbudsaviserne og laver mad der både kan gå til aftensmad og frokost, tænker i rester og storindkøb hvis jeg pludselig falder over billig hakket okse og så produceres der kødsauce og chili con carne. Dog skal der med i regnskabet at vi hver år læsser bilen med olivenolie og pasta fra Italien - pastaen er først løbet tør nu og vi har stadig olivenolie. Med lidt omtanke, tid i køkkenet og struktur kan I "sagtens" holde jeg på under 5000 til mad, shampoo mm og så har I 2000 til benzin og det sjove 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.