Økonomi - kan det lade sig gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

606 visninger
11 svar
0 synes godt om
23. maj 2016

Anonym trådstarter

Kan man som familie med far, mor og to børn leve for 7360 kr om måneden inkl børnepenge?

De 7360 kr skal dække mad, benzin og diverse.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2016

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Det ville jeg mene..
Vi er 2 voksne, 3 børn (1 på 5 år, 1 år og 1 på 3 mdr.) og så har vi 2 på 10 og 11 hver 2. uge..

vi klarer os for ca 4500-5000 om måneden (børnepenge er ikke regnet med)
De dækker mad, bleer (str 2 og str 6), erstatning, benzin, gaver, tøj, sko, mad til kæledyr m.m. det er stramt.. men det går 

Anmeld Citér

23. maj 2016

Anonym trådstarter

Problembarnet skriver:

Det ville jeg mene..
Vi er 2 voksne, 3 børn (1 på 5 år, 1 år og 1 på 3 mdr.) og så har vi 2 på 10 og 11 hver 2. uge..

vi klarer os for ca 4500-5000 om måneden (børnepenge er ikke regnet med)
De dækker mad, bleer (str 2 og str 6), erstatning, benzin, gaver, tøj, sko, mad til kæledyr m.m. det er stramt.. men det går 

Vi har 5000 kr uden børnepengene, så det er nogenlunde det samme leje - dejligt at høre, at det kan lade sig gøre

Anmeld Citér

23. maj 2016

Rauw

Selfølgelig kan man det. Men ville godt nok være surt at leve sådan i flere år, der er jo dårligt råd til ferier og shopping i det budget. 

Anmeld Citér

24. maj 2016

lineog4

Anonym skriver:

Kan man som familie med far, mor og to børn leve for 7360 kr om måneden inkl børnepenge?

De 7360 kr skal dække mad, benzin og diverse.

Vi kan leve godt for 1200 kr om ugen hvor alt mad er inkluderet plus shampoo mm. Vi er 2 voksne, 3 børn og 2 katte. 

Hvor meget I så bruger på benzin og diverse ved jeg jo så ikke - vi bruger en del mere, men har også råd. Så jo vi kunne nok, men det blev lidt surt i det lange løb

Anmeld Citér

24. maj 2016

Carina:-)

I mange år levede vi for 5000 til 2 voksne og 3 børn og vores børn gik til fritidint. og vi kom på ferie hvert år 

Godt nok kør selv til Italien men de klagede ikke :)

Det er stramt hvis der er noget stort der skal udskiftes men I kan hvis i har omtanke i hverdagen ligge lidt til side til uforsete  udgifter . 

Så ja det kan lade sig gøre hvis man er indstillet på det.

Anmeld Citér

24. maj 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Selfølgelig kan man det. Men ville godt nok være surt at leve sådan i flere år, der er jo dårligt råd til ferier og shopping i det budget. 

Det skal vi forhåbentlig heller ikke, men det er fordi jeg skal være på dagpenge i en periode, hvis jeg ikke finder et job. og dagpengene er kun dimitendsats.

Anmeld Citér

24. maj 2016

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

I mange år levede vi for 5000 til 2 voksne og 3 børn og vores børn gik til fritidint. og vi kom på ferie hvert år 

Godt nok kør selv til Italien men de klagede ikke :)

Det er stramt hvis der er noget stort der skal udskiftes men I kan hvis i har omtanke i hverdagen ligge lidt til side til uforsete  udgifter . 

Så ja det kan lade sig gøre hvis man er indstillet på det.

Vi har indregnet børnenes fritidsaktiviteter i budgettet og der er afsat 1000 kr til uforudsete udgifter om måneden. Men puha, jeg håber bare at jeg får et job meget hurtigt. 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Vi kan leve godt for 1200 kr om ugen hvor alt mad er inkluderet plus shampoo mm. Vi er 2 voksne, 3 børn og 2 katte. 

Hvor meget I så bruger på benzin og diverse ved jeg jo så ikke - vi bruger en del mere, men har også råd. Så jo vi kunne nok, men det blev lidt surt i det lange løb

Benzinudgiften kan formodentlig holdes ret langt nede, da årsagen til økonomien vil være, at jeg ikke har et job. Vi bruger en del flere penge nu, men vi må jo stramme ballerne sammen og håbe på det bedste. 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Mor1986

Vi ville ikke. Og vi er to voksne og et barn. Vi bruger ca 4000 på mad og diverse. Gaver er sådan lidt forskelligt. Men vores benzin regning er på 3600 når vi begge arbejder fordi vi har over 100 km på job hver. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.