Når mor lyver om faderskabet..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2016

Bella&Lina

Har simpelthen fået deb værste viden, ville ønske min veninde ikke fortalte mig det.. 

Min veninde har en dreng på 2 år. Da hun blev gravid var hende og kærsten lige gået fra hinanden, og hun to derfor over og besøgte en anden eks kæreste .. Hun tilbragte en weekend med ham, og tog ditekte fra ham af, for at finde sammen med ham den andeb igen .. 

Hun finder så ud af nogle uger senere hun er gravid .. Hun fortæller aldrig at hun havde været sammen med sin eks, da de var fra hinanden. Aldrig fortalt faren der er en nulighed for han ikke er faren. 

Hun er ovenikøbet sikker på at ham eksen er faren, og sender billeder til mig om hendes søn ikke ligner ham og habs datter. 

Jeg sybes virkelig der er uretfærdigt at lade en mand rende rundt og lege far for er barn som højst sandsybligt ikke er hans .. Han er oven i købet heller ikke akide god far, hun vil hellere have en mand som far til sin barn, der ryger ud og ind i fængslet og drikker hver dag.. 

Har sådan lyst til at sige det til ham.. Men nu har han jo været drengens far de sidste to år? Han kender ikke til andet, og er glad for sin far, og hans far elsker ham jo højt .. Så ville de vwst at kade være ?? Det er en lorte viden at rende med !! 

Nu er nogle inde på at han betaler til barnet og det er ikke fair. Jeg ville egentlig være fløjtende ligeglad med pengene. Havde det været mig der sad med den viden, så ville jeg gå videre med det fordi andet simpelthen er etisk forkert! I stor stil. Hvad med eksen? Han har (måske) en søn der render rundt, han aner det ikke, og det gør barnet , som senere bliver ung, og til sidst voksen, heller ikke.. Kan slet ikke sætte mig ind i at man kan fortie sådan noget som kvinde og mor. Det skal frem i lyset, og uanset om faderskabet kan omskrives eller hvad man kalder det, eller ej, så skal begge mænd vide det, og der skal findes ud af hvem der er far til barnet og så må de voksne i barnets liv finde ud af hvad de gør med den viden. Der er jo chance for at faren er faren , og så sker der jo ikke mere ved det, bortset fra at hun nok ikke bliver vildt populær og skal leve med dét, men det var jo så det valg hun traf dengang hun stod med den positive test...  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2016

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Wow tænk i vægter et venskab mellem to veninder højere end et barns tarv...�� Gud hvor er jeg forfærdet... Jeg ville kontaktet begge mænd, så de kan få en opklaring, så barnet kan finde ud af sit oprigtige ophav... Og ville jeg sige til veninden, at jeg på inden måde man stå indenfor hendes måde at være mor på... Hvordan kan man være veninde med sådan en kvinde? Hvis hun lyver om noget så alvorligt, hvad fanden kan hun så ikke finde på.... Wauw altså...��

Anmeld Citér

25. maj 2016

alenemor42

Er det barnets tarv at evt. Miste den far som han har kendt hele sit liv? Jeg er ligeglad hvem der betaler for hvad og til hvem....

Det ville være et kæmpe svigt forBarnet og Jep jeg er ligeglad med alle de voksne i den her sag... vores moralske opstød vil der kun være en der betaler prisen for og det er barnet.

Anmeld Citér

25. maj 2016

Anonym

Hun regner bare med, at det er noget I kan gå og snik- snakke om? 

Jeg ville fortælle hende, at jeg overhovedet ikke brød mig om den viden- at jeg synes det skal findes ud af, hvem der er faderen. For drengens skyld 

Snak med hende om det og giv hende tid til selv at indse, at det ikke er i orden overfor nogen... Hun må da have det forfærdeligt? Der er godt nok meget på spil, faderen, bedsteforældre osv ? 

Jeg ville ikke bare gå bag om ryggen på hende og fortælle det - lad hende lige selv indse alvoren i det, hvis hun ikke selv kan se det nu... Det undrer mig nu bare 

Anmeld Citér

25. maj 2016

Anonym

Mathias Villads skriver:

Wow tænk i vægter et venskab mellem to veninder højere end et barns tarv...�� Gud hvor er jeg forfærdet... Jeg ville kontaktet begge mænd, så de kan få en opklaring, så barnet kan finde ud af sit oprigtige ophav... Og ville jeg sige til veninden, at jeg på inden måde man stå indenfor hendes måde at være mor på... Hvordan kan man være veninde med sådan en kvinde? Hvis hun lyver om noget så alvorligt, hvad fanden kan hun så ikke finde på.... Wauw altså...��

Tror ikke nogen vægter venskabet højere. Men det her er altså en ret alvorlig situation. Tænk på bedsteforældre, faderen osv.  

Den mor skal først og fremmest fatte, at det her er alvorligt og ikke spor sjovt. Og dernæst må hun tage konsekvensen og evt få noget professionel rådgivning til hvordan det her skal tackles. Tror måske der er en far her der går fuldstændig fra hinanden  det er altså ikke "bare"

Anmeld Citér

25. maj 2016

Xolia

Janey skriver:

Det er så ikke sikkert, at han kan slippe for at betale børnebidrag, selv om det ikke er sikkert, at han er barnets far. Han er registreret juridisk som far, og barnet er over 6 måneder, så han skal ansøge om at få sagen om faderskab genoptaget jf. nedenstående:

https://www.familieadvokaten.dk/emner/317.html

Jeg kan huske, at der for nogle år siden, var nogle sager oppe at vende i forbindelse med en diskussion af mænds rettigheder, og dengang var der nogle mænd, der ikke kunne få lov til at få genoptaget deres sager og slippe for børnebidrag til børn, der havde vist sig ikke at være deres. Begrundelsen var hensynet til barnets tarv og, at det juridisk skulle have en far.

Det er korrekt. Men hun ved jo hvem der er den rigtige far, hvis det er.

Har lige set en afgørelse hvor barnet var 3,5 år og der lagde de vægt på at en anden = kendt person er far. (Ikke kendt som i berømt og berygtet, men som i navngiven)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.