Når mor lyver om faderskabet..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.700 visninger
15 svar
32 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. maj 2016

Anonym trådstarter

Har simpelthen fået deb værste viden, ville ønske min veninde ikke fortalte mig det.. 

Min veninde har en dreng på 2 år. Da hun blev gravid var hende og kærsten lige gået fra hinanden, og hun to derfor over og besøgte en anden eks kæreste .. Hun tilbragte en weekend med ham, og tog ditekte fra ham af, for at finde sammen med ham den andeb igen .. 

Hun finder så ud af nogle uger senere hun er gravid .. Hun fortæller aldrig at hun havde været sammen med sin eks, da de var fra hinanden. Aldrig fortalt faren der er en nulighed for han ikke er faren. 

Hun er ovenikøbet sikker på at ham eksen er faren, og sender billeder til mig om hendes søn ikke ligner ham og habs datter. 

Jeg sybes virkelig der er uretfærdigt at lade en mand rende rundt og lege far for er barn som højst sandsybligt ikke er hans .. Han er oven i købet heller ikke akide god far, hun vil hellere have en mand som far til sin barn, der ryger ud og ind i fængslet og drikker hver dag.. 

Har sådan lyst til at sige det til ham.. Men nu har han jo været drengens far de sidste to år? Han kender ikke til andet, og er glad for sin far, og hans far elsker ham jo højt .. Så ville de vwst at kade være ?? Det er en lorte viden at rende med !! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2016

Rauw

Det er ikke din viden at give videre. Din veninde har sagt det i alt fortrolighed. Man har en vis tavshedspligt i venskaber synes jeg. Så nemt er det. Men sikke noget. Den er ikke for heldig. 

Anmeld Citér

23. maj 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Har simpelthen fået deb værste viden, ville ønske min veninde ikke fortalte mig det.. 

Min veninde har en dreng på 2 år. Da hun blev gravid var hende og kærsten lige gået fra hinanden, og hun to derfor over og besøgte en anden eks kæreste .. Hun tilbragte en weekend med ham, og tog ditekte fra ham af, for at finde sammen med ham den andeb igen .. 

Hun finder så ud af nogle uger senere hun er gravid .. Hun fortæller aldrig at hun havde været sammen med sin eks, da de var fra hinanden. Aldrig fortalt faren der er en nulighed for han ikke er faren. 

Hun er ovenikøbet sikker på at ham eksen er faren, og sender billeder til mig om hendes søn ikke ligner ham og habs datter. 

Jeg sybes virkelig der er uretfærdigt at lade en mand rende rundt og lege far for er barn som højst sandsybligt ikke er hans .. Han er oven i købet heller ikke akide god far, hun vil hellere have en mand som far til sin barn, der ryger ud og ind i fængslet og drikker hver dag.. 

Har sådan lyst til at sige det til ham.. Men nu har han jo været drengens far de sidste to år? Han kender ikke til andet, og er glad for sin far, og hans far elsker ham jo højt .. Så ville de vwst at kade være ?? Det er en lorte viden at rende med !! 

Enig med Rauw. 

Selvom det da er en super ubehagelig viden at rende rundt med. 

Anmeld Citér

23. maj 2016

Anonym

Jeg ville snakke med veninden, om hvordan du har det med dét!! For det er heller ikke ok, at du skal have den byrde på dine skuldre. Hun må tage ansvar, for hendes handlinger!! 

-jeg havde sagt det (efter jeg havde snakket med veninden, og hvis hun altså ikke ville sige det.) 

Ikke fair overfor barnet eller "faren"

Man kommer længst med ærlighed. 

Anmeld Citér

23. maj 2016

GrønStjerne

Jeg er så helt uenig med de andre.

Det er dig der skal sidde inde med den viden. Hvis det var mig ville jeg sige det - men mine venner ved også godt at den slags nok ikke skal siges til mig.

Det er barnets tarv der er de vigtigste, og barnet har ret til at vide hvem der er dets far. Og ex´en har også ret til at være sikker på at det barn han går og betaler til rent faktisk ER hans.

Anmeld Citér

23. maj 2016

B16

Jeg er enig med grønstjerne... Normalt ville jeg også sige at man ikke svigter sin venindes tillid - men her snakker vi om et andet menneskes liv som bliver påvirket af hendes løgne og bedrag... Det er noget som kan være fuldstændig ødelæggende for en person, hvis det en dag kommer frem når barnet er voksent... Og sådan noget kommer oftest frem... 

Anmeld Citér

23. maj 2016

JLRDP

Jeg synes bestemt du skal se og få snakket med din veninde om det hun har fortalt dig og hvad du faktisk føler omkring det emne, og så synes jeg du skal sige til hende at enten fortæller hun det selv til sin kæreste eller også gør du, for det er simpelthen bare ikke noget man holder hemmeligt. Hun holder sin søn og sin kæreste for nar.

Anmeld Citér

23. maj 2016

Xolia

Anonym skriver:

Jeg tror jeg ville holde min kæft så længe de er sammen. Men hvis de en dag går fra hinanden ville jeg nok være mere til at dige noget i forhold til at han ikke skal betale bidrag.

Anmeld Citér

23. maj 2016

Anonym trådstarter

Xolia skriver:

Jeg tror jeg ville holde min kæft så længe de er sammen. Men hvis de en dag går fra hinanden ville jeg nok være mere til at dige noget i forhold til at han ikke skal betale bidrag.

De er ikke længere sammen. Det er et ekstremt on/off forhold. Men hun har en anden nu 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Janey

Profilbillede for Janey
Xolia skriver:

Det er så ikke sikkert, at han kan slippe for at betale børnebidrag, selv om det ikke er sikkert, at han er barnets far. Han er registreret juridisk som far, og barnet er over 6 måneder, så han skal ansøge om at få sagen om faderskab genoptaget jf. nedenstående:

https://www.familieadvokaten.dk/emner/317.html

Jeg kan huske, at der for nogle år siden, var nogle sager oppe at vende i forbindelse med en diskussion af mænds rettigheder, og dengang var der nogle mænd, der ikke kunne få lov til at få genoptaget deres sager og slippe for børnebidrag til børn, der havde vist sig ikke at være deres. Begrundelsen var hensynet til barnets tarv og, at det juridisk skulle have en far.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.