Skyllemiddel...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.881 visninger
14 svar
20 synes godt om
22. maj 2016

Anonym trådstarter

Hej

jeg vasker alt med neutralt og bruger også en hættefuld neutral skyllemiddel ved hver vask.

Jeg talte så med en kollega forleden, som ikke ved at jeg bruger det. Og hun sagde .. " jeg forstår virkelig ikke at der stadigvæk er nogen der bruger skyllemiddel". 

Her er så mit meget simple spørgsmål..: hvad er der så slemt ved at bruge skyllemiddel hvis det er neutral..? Og hvad bruger I ellers..? Hvad skader det at bruge neutral skyllemiddel.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2016

Mortilah

Jeg bruger det indimellem når vi har lyst.. Også med parfume i ( oh skræk) men faktisk forstår jeg ik lige at man bruger skyllemiddel fordi det er da helt unødvendigt.

Selv bruger jeg det til mit eget sengetøj fordi jeg godt kan lide duften, men jeg ville ikke putte det i når det alligevel var fra neutral og uden duft 

Anmeld Citér

22. maj 2016

Mor1986

Jeg vasker i neutral. Og når min mands og mit alm tøj bliver vasket bruger jeg den hvide skyllemiddel fra dunlet. Simpelthen fordi jeg godt kan lide tøjet dufter af noget

Anmeld Citér

22. maj 2016

FruStolpe

Anonym skriver:

Hej

jeg vasker alt med neutralt og bruger også en hættefuld neutral skyllemiddel ved hver vask.

Jeg talte så med en kollega forleden, som ikke ved at jeg bruger det. Og hun sagde .. " jeg forstår virkelig ikke at der stadigvæk er nogen der bruger skyllemiddel". 

Her er så mit meget simple spørgsmål..: hvad er der så slemt ved at bruge skyllemiddel hvis det er neutral..? Og hvad bruger I ellers..? Hvad skader det at bruge neutral skyllemiddel.

Vi vasker også alt i neutral 

Børnenes bliver vasket for sig selv uden skyllemiddel.  Vores får en go sjat lækkert duftende skyllemiddel -bare fordi det dufter lækkert 

Selvfølgelig er det ikke en nødvendighed,  men hvad pokker. Det er der så meget der ikke er....

Anmeld Citér

22. maj 2016

Diosa85

Bruger også skyllemiddel. Synes altså godt man kan mærke forskel på tøjet hvis det ikke er blevet brugt. 

Men ved fra min mands kone som er anti skyllemiddel/parfume bruger. At man kan komme en smule eddike i skyllemiddel rummet. Det skulle også blødgøre og tage evt lugt fra f.eks arbejdstøj 

Anmeld Citér

22. maj 2016

FruStolpe

Diosa85 skriver:

Bruger også skyllemiddel. Synes altså godt man kan mærke forskel på tøjet hvis det ikke er blevet brugt. 

Men ved fra min mands kone som er anti skyllemiddel/parfume bruger. At man kan komme en smule eddike i skyllemiddel rummet. Det skulle også blødgøre og tage evt lugt fra f.eks arbejdstøj 

Fra din mands kone ?? 

Anmeld Citér

22. maj 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Hej

Skyllemiddel er dårligt for miljøet fordi det er meget svært at nedbryde...  

Det lægger en hinde på dit tøj så du risikerer at indkapsle pletter og så fx håndklæder mister deres sugeevne 

Jeg bruger ingenting  i stedet - har aldrig brugt det... Jeg har ikke noget behov for det  

Jeg har læst at man kan bruge klar  eddike i stedet - for blødgørelsens skyld 

Hvis du bruger skyllemiddel for at fjerne den statistiske elektricitet er der dog ingen erstatning ..  

Anmeld Citér

22. maj 2016

Diosa85

FruStolpe skriver:

Fra din mands kone ?? 

Hahahaha min fætters Kone 

Anmeld Citér

22. maj 2016

Lililili

Jeg har fravalgt skyllemiddel, fordi jeg  siden min 1. graviditet, ikke kan holde den stærke lugt ud. Jeg har ikke noget i mod andre bruger det, men hvis folk bruger meget, går det lige i mine bihuler. Det ikke så rart  

Eddike er en skrøne man kan bruge. Så jeg har valgt ikke at bruge noget. Se hvad bolius skriver om eddike længere nede  

Mange fravælger også skyllemiddel, Da det er noget møg for miljøet. Se link længere nede.

Fra Bolius: Brug IKKE eddike som skyllemiddel
Det er et gammelt råd, at eddike klarer farverne på tøjet og gør det mindre stift. Rådet har rod i en tid, hvor man vaskede tøj i hånden med soda og sæbe. I dag er vaskemaskiners skyllemiddelbeholder ofte for lille til den mængde eddike, der skal anvendes for have en effekt. Derudover er eddike mere flydende end skyllemiddel vil i nogle vaskemaskiner, løbe direkte ned i tromlen i selve vaskeprocessen, hvilket er meget uheldigt, da det neutralisere vaskevandet, så rengøringseffekten nedsættes kraftigt. Sidst men ikke mindst indeholder nogle eddiketyper sukker og aromastoffer – fx den brune husholdningseddike – som kan sætte sig i tøjet og vaskemaskinen.

https://www.bolius.dk/fru-groen-taenk-dig-om-foer-du-bruger-eddike-til-rengoering-25313/

http://m.samvirke.dk/forbrug/artikler/skyllemiddel-haardt-miljoeet.html

Anmeld Citér

22. maj 2016

SofiaMik

http://m.samvirke.dk/forbrug/artikler/skyllemiddel-eddike.html

Jeg bruger altid husholdningseddike. Det virker fint også i min helt nye miele vaskemaskine.

Hvis man vil have lugt tilført tøjet. Kan man med fordel for miljøet anvende æterisk olie, som kan fås i helseforretninger.

Selv foretrækker jeg lugten af frisk luft 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.