Svigerfar blev sur....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2016

loop

"Anarkisten" skriver:

Ja, min svigerfar blev/ er sur på min mand. Svigerfar og frue (ikke min mands mor) skulle komme på besøg i morgen omkring kl. 14. Det passer os ikke så godt, da vi alle 4 "holder pause" på det tidspunkt. Lillebror sover middagslur, storebror hviler og det gør mor og far også. Min mand har en muskellidelse, som betyder at hans krop bliver træt og han har brug for et hvil midt på dagen.

Nå, min mand ringer til sin far og spørger, om ikke vi kan flytte besøget til om formiddagen eller bare til kl. 15, så det også kan passe ind i vores skema. Svigerfar og frue er og har altid være ret egocentreret og gør i det hele taget ikke ret meget for andre, medmindre de selv får noget ud af det. 

Det kunne bare slet ikke lade sig gøre, for de fik besøg af et hold venner i aften og de ville ikke være i stand til at køre før tidligst kl. 10. Okay....jamen hvad så med kl. 15? Nej, for de skal til et foredrag og det slutter på et tidspunkt så det passer med at de er hos os kl. 13.45. "Vi kommer kl. 13.45" blev der meddelt. Det vil min kære mand så ikke finde sig i, så han siger "nej, det gør i så ikke". Jamen så bliver det ikke til noget, meddeler min svigerfar og min mand giver ham ret. De afslutter samtalen......og nu står jeg så her og ved ikke helt hvad jeg skal mene. 

Hvad tænker i?

Jeg kan slet ikke læse at nogen er blevet sure. De blev jo enige til sidst.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2016

"Anarkisten"

Newsence skriver:

Jeg syntes faktisk begge her har opført sig som små børn.. Helt ærligt så kan den lille bare sove videre. Den store evt også eller stå op lidt før alt efter alder og de voksne kan sgu godt for en gang skyld undvære at slappe af.. Den holdning med at verden indretter sig efter en bare fordi man har børn tænder egentlig også mig af.

svigerfar er så også dybt barnlig over at ville bestemme hvornår han kommer hjem til andre..

tænker at svigerfar er blevet såret over at de voksne ikke vil undvære deres afslapning for at være sammen med ham og konen.. Og måske passer det bare virkelig dårligt for dem at rykke det og så er han gået i hårdknude..

jeg ville personligt nok ringe min far op og sige at selvfølgelig kan de komme kl. 14 og at de små bare måske sover men at de voksne vil elske samvær med dem.. 

Jeg vil godt give dig ret i at det virker temmelig barnligt og det er det faktisk også. De har altid haft et lidt anstrengt forhold, så der skal ikke så meget til før de blive sure eller fornærmede. 

Jeg overtalt min mand til at ringe op igen idag, for syntes det var tåbeligt bare at lade det ligge. 

De aftalte så en helt anden dag og så må vi se om ikke det bliver ok. 

Anmeld Citér

21. maj 2016

"Anarkisten"

loop skriver:

Jeg kan slet ikke læse at nogen er blevet sure. De blev jo enige til sidst.

Tro mig...de blev ikke enige og de var sure begge to 

Anmeld Citér

21. maj 2016

GrønStjerne

Jeg synes det var fint at din mand fik ringet op, men jeg vil sige at hvis man ikke har aftalt fast tidspunkt kan man som gæst altså ikke tillade sig at sige at "vi kommer kl 13.45!".

Jeg kan godt forstå din mand blev stødt over den måde at tale til ham på, man må lige indrette sig lidt efter hinanden. (også svigerfar)

Jeg ville nok også bare have rykket lidt rundt på hviletiden, men det var godt nok bombastisk udtalt af svigerfar!

Anmeld Citér

21. maj 2016

"Anarkisten"

GrønStjerne skriver:

Jeg synes det var fint at din mand fik ringet op, men jeg vil sige at hvis man ikke har aftalt fast tidspunkt kan man som gæst altså ikke tillade sig at sige at "vi kommer kl 13.45!".

Jeg kan godt forstå din mand blev stødt over den måde at tale til ham på, man må lige indrette sig lidt efter hinanden. (også svigerfar)

Jeg ville nok også bare have rykket lidt rundt på hviletiden, men det var godt nok bombastisk udtalt af svigerfar!

Vi skulle jo nok bare have sagt "fint, i kommer bare", men det kan godt være svært når man føler sig trådt på. 

Selvfølgelig kan min mand smide sig på sofaen før eller efter der har været besøg, men det er nok mere princippet i at blive fortalt hvad man skal, der får ham til at stejle. 

Anmeld Citér

21. maj 2016

Kløver

Jeg kan godt forstå det er trels for jer, men når det er så vigtigt synes jeg kortene ligger hos jer. I burde ha meldt klart ud fra start og aftalt et tidspunkt som passede. Jeg kan godt forstå svigerne, jeg var pgså blevet surt. Når det er så vigtigt må man melde sådan noget id noget før 

Anmeld Citér

21. maj 2016

"Anarkisten"

Årgangs Mor skriver:

Jeg kan godt forstå det er trels for jer, men når det er så vigtigt synes jeg kortene ligger hos jer. I burde ha meldt klart ud fra start og aftalt et tidspunkt som passede. Jeg kan godt forstå svigerne, jeg var pgså blevet surt. Når det er så vigtigt må man melde sådan noget id noget før 

De har inviteret sig selv, da de har aflyst de sidste 2 gange vi skulle ses. Nu skulle de så til et foredrag og så kunne det lige passe at de kom forbi i morgen. Jamen alletiders, men det skal jo også gerne passe i vores planer. Det var sådan set dem der var uklare mht tidspunkt.

Anmeld Citér

22. maj 2016

Kløver

De har inviteret sig selv, da de har aflyst de sidste 2 gange vi skulle ses. Nu skulle de så til et foredrag og så kunne det lige passe at de kom forbi i morgen. Jamen alletiders, men det skal jo også gerne passe i vores planer. Det var sådan set dem der var uklare mht tidspunkt.

Dette vidste jeg jo ikke!? Jeg siger ikke at det ikke er trels for jer, og det er ikke ok bare st melde fra, kender ikke årsagen til de har meldt fra de andre gange, men i burde stadig ha meldt ud, og aftalt et tidspunkt. tror da ikke det er unormalt at have flere aftaler, jeg har ofte haft venner, hvor mødetidspunktet afhang af andre ærinder, feks lægebesøg, venindebesøg, udstillinger/foredrag osv osv  

jeg kan sagtens se frustrations momentet men kan også se at ting fra begge sider, kunne være undgået og ha forbedret/forebygget situation 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.