Svigerfar blev sur....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.174 visninger
17 svar
42 synes godt om
21. maj 2016

"Anarkisten"

Ja, min svigerfar blev/ er sur på min mand. Svigerfar og frue (ikke min mands mor) skulle komme på besøg i morgen omkring kl. 14. Det passer os ikke så godt, da vi alle 4 "holder pause" på det tidspunkt. Lillebror sover middagslur, storebror hviler og det gør mor og far også. Min mand har en muskellidelse, som betyder at hans krop bliver træt og han har brug for et hvil midt på dagen.

Nå, min mand ringer til sin far og spørger, om ikke vi kan flytte besøget til om formiddagen eller bare til kl. 15, så det også kan passe ind i vores skema. Svigerfar og frue er og har altid være ret egocentreret og gør i det hele taget ikke ret meget for andre, medmindre de selv får noget ud af det. 

Det kunne bare slet ikke lade sig gøre, for de fik besøg af et hold venner i aften og de ville ikke være i stand til at køre før tidligst kl. 10. Okay....jamen hvad så med kl. 15? Nej, for de skal til et foredrag og det slutter på et tidspunkt så det passer med at de er hos os kl. 13.45. "Vi kommer kl. 13.45" blev der meddelt. Det vil min kære mand så ikke finde sig i, så han siger "nej, det gør i så ikke". Jamen så bliver det ikke til noget, meddeler min svigerfar og min mand giver ham ret. De afslutter samtalen......og nu står jeg så her og ved ikke helt hvad jeg skal mene. 

Hvad tænker i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2016

Soonmom

Men hvis I "holder hvil" altid kl. 14, hvor i alverden har I så aftalt det fra starten? - For forstår egentlig godt det irreterende ved at folk pludselig ændre i aftaler. 

Anmeld Citér

21. maj 2016

"Anarkisten"

Soonmom skriver:

Men hvis I "holder hvil" altid kl. 14, hvor i alverden har I så aftalt det fra starten? - For forstår egentlig godt det irreterende ved at folk pludselig ændre i aftaler. 

Der var ikke aftalt noget endeligt og da det så skulle "på plads" blev der denne diskution. 

Anmeld Citér

21. maj 2016

Abracadabra

"Anarkisten" skriver:

Der var ikke aftalt noget endeligt og da det så skulle "på plads" blev der denne diskution. 

Til næste gang ved I så, at I skal invitere til et bestemt tidspunkt. 

Jeg ville selv blive ked af at blive at-inviteret grundet "hvile". 

Anmeld Citér

21. maj 2016

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
"Anarkisten" skriver:

Ja, min svigerfar blev/ er sur på min mand. Svigerfar og frue (ikke min mands mor) skulle komme på besøg i morgen omkring kl. 14. Det passer os ikke så godt, da vi alle 4 "holder pause" på det tidspunkt. Lillebror sover middagslur, storebror hviler og det gør mor og far også. Min mand har en muskellidelse, som betyder at hans krop bliver træt og han har brug for et hvil midt på dagen.

Nå, min mand ringer til sin far og spørger, om ikke vi kan flytte besøget til om formiddagen eller bare til kl. 15, så det også kan passe ind i vores skema. Svigerfar og frue er og har altid være ret egocentreret og gør i det hele taget ikke ret meget for andre, medmindre de selv får noget ud af det. 

Det kunne bare slet ikke lade sig gøre, for de fik besøg af et hold venner i aften og de ville ikke være i stand til at køre før tidligst kl. 10. Okay....jamen hvad så med kl. 15? Nej, for de skal til et foredrag og det slutter på et tidspunkt så det passer med at de er hos os kl. 13.45. "Vi kommer kl. 13.45" blev der meddelt. Det vil min kære mand så ikke finde sig i, så han siger "nej, det gør i så ikke". Jamen så bliver det ikke til noget, meddeler min svigerfar og min mand giver ham ret. De afslutter samtalen......og nu står jeg så her og ved ikke helt hvad jeg skal mene. 

Hvad tænker i?

Jeg tænker at jeg ikke gad gøre så stort et nummer ud af det, hvorfor hviler din mand sig så ikke bare lidt tidligere eller lidt senere? Jeres barn kan jo bare støde til når han vågner fra luren.

Anmeld Citér

21. maj 2016

"Anarkisten"

Abracadabra skriver:

Til næste gang ved I så, at I skal invitere til et bestemt tidspunkt. 

Jeg ville selv blive ked af at blive at-inviteret grundet "hvile". 

Jeps, af skade bliver man klog 

Tror måske min kære mand blev "på tværs" fordi han blev fortalt hvordan tingene skulle være og det kan jeg egentlig godt forstå. 

Anmeld Citér

21. maj 2016

"Anarkisten"

2skønnebørn skriver:

Jeg tænker at jeg ikke gad gøre så stort et nummer ud af det, hvorfor hviler din mand sig så ikke bare lidt tidligere eller lidt senere? Jeres barn kan jo bare støde til når han vågner fra luren.

Det kunne sagtens lade sig gøre....det er nok mere princippet i, at min svigerfar fortæller os hvordan tingene skal være 

Jeg kan godt forstå mine sviger syntes det er træls, men når det så er sagt, så kan jeg også godt forstå min mand bliver sur, når han som 36-årig får besked på, at sådan her bliver det, af sin far.

Hvis der er noget som p..... mig af, så er det når nogen fortæller mig hvad jeg skal gøre. Uanset hvor tåbelig jeg sikkert er, så skal ingen fortælle mig hvad jeg skal gøre 

Så jeg kan godt forstå min mand ikke bare finder sig i det, selvom jeg egentlig syntes det kunne være fint nok hvis de kom kl. 14 

Anmeld Citér

21. maj 2016

Sedigfor

Lade det ligge og hygge med din familie istedet (: 

min datters fars side er også sådan, vil de på besøg, så kommer de bare når det passer dem, en sjældent gang ringer de inden..

Anmeld Citér

21. maj 2016

"Anarkisten"

Sedigfor skriver:

Lade det ligge og hygge med din familie istedet (: 

min datters fars side er også sådan, vil de på besøg, så kommer de bare når det passer dem, en sjældent gang ringer de inden..

Ja, det burde jeg, men syntes bare det er så dumt at blive uvenner over sådan noget 

Anmeld Citér

21. maj 2016

Newsence

Jeg syntes faktisk begge her har opført sig som små børn.. Helt ærligt så kan den lille bare sove videre. Den store evt også eller stå op lidt før alt efter alder og de voksne kan sgu godt for en gang skyld undvære at slappe af.. Den holdning med at verden indretter sig efter en bare fordi man har børn tænder egentlig også mig af.

svigerfar er så også dybt barnlig over at ville bestemme hvornår han kommer hjem til andre..

tænker at svigerfar er blevet såret over at de voksne ikke vil undvære deres afslapning for at være sammen med ham og konen.. Og måske passer det bare virkelig dårligt for dem at rykke det og så er han gået i hårdknude..

jeg ville personligt nok ringe min far op og sige at selvfølgelig kan de komme kl. 14 og at de små bare måske sover men at de voksne vil elske samvær med dem.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.