Sagen er den at jeg for 2 måneder siden flyttede i ny bolig, klyngehuse, hvor der på hver hus er to lejligheder, jeg bor på 1. sal. Under mig bor en familie med en baby på ca 6 måneder og en pige på ca 4 år.
Forældrene, og især moderen, råber og skriger af pigen dagligt, jeg synes virkelig det er voldsomt. Der er meget lydt her, så kan tydeligt høre hvad hun råber, og synes hun ydmyger pigen, som bare græder og græder. Når de er i haven er det det samme scenarie, så man kan høre deres skrigeri langt væk. I starten troede jeg de måske havde nogle dårlige dage, men det er hver eneste dag, først om morgenen, og så fortsætter det når pigen er hentet fra børnehave om eftermiddagen.
Jeg har overvejet at underrette kommunen anonymt, men er alligevel i tvivl. Jeg er især bange for de kan regne ud den kommer fra mig, selvom jeg vil sløre den. Det er et lille sted herude og de virker til at have det godt med de andre beboere, så mistanken vil naturligt falde på mig, den nye. Jeg er bange for konsekvenserne, især for mine to børn, da jeg ikke aner hvad de forældre kan finde på.
Det er ikke en mulighed at snakke med dem, da jeg ikke tror på de vil kunne tales til fornuft... de har tydeligvis ingen hæmninger eller filter, så de vil næppe tage imod råd fra deres overbo. Desuden virker det som om de har set sig sur på mig, hvilket jeg slet ikke forstå. De hilser ikke, og hilser jeg på dem lader de som om de ikke hører mig.
Hvad ville I gøre i min situation?
Desuden, jeg er nyuddannet pædagog, har jeg skærpet underretningspligt, eller gælder det kun i forbindelse med mit arbejde?