Binde snørebånd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2016

Fremad

MoarHvidovre skriver:

Hej

Kan jeres dreng på 8-9 år binde snørebånd?

Vores dreng er 8 1/2 år og kan ikke binde snørebånd. Han har ADHD, men tænker ikke, at det hænger sammen med det. Nu har skolen spurgt om vi ikke kan lærer ham det og vi har prøvet 1.000.000 gange og han kan stadigvæk ikke. Han kan ikke knække den skøre kode.

Han har selvfølgelig også sko med velco, men det bliver svære i forhold til når han går op i størrelse.

Min datter lærte det først sidste sommer da hun i en alder af 9 måtte i stor størrelse hvor snørebånd var et must...

Vi øvede sommeren over, og pludselig var den der..... Tro mig jeg troede aldrig hun ville lære det.... For hun kunne bare ikke se logik i det binden 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Rauw skriver:

Vores 5 årige knægt binder selv sine snører. Da han skulle lære det sagde vi at han skulle forme to muse øre og binde en knude på dem. Når man kalder det sløjfe kan han ikke, sløjfer er åbenbart for svære selv om det er det samme  

men ellers kan man da få de det smarte selv bindene snørebånd hvor de er spiral formede og man bare skal trække i dem? Dem havde jeg som barn. 

Jeg binder stadigvæk snøre bånd på den måde ( kalder det måske ikke lige muse øre mere), men metoden er fin 

Anmeld Citér

20. maj 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Skouboe skriver:

Min datter på 7 blev nødt til at lære det, da der i hendes størrelse (36) ikke er mange muligheder tilbage med velcro. Hendes far prøvede i lang tid at lære hende at gøre det, ved at lave 2 "ører" og så binde dem sammen, fordi sådan havde han lært det, og det var klart den nemmeste måde.

Jeg forklarede det med at man laver en løkke og så løber man rundt om bjerget og ind i hulen, og den fangede hun på 5 minutter. Nogen gange gælder det også om at finde den måde at forklare på der giver mening for ungerne og som de kan huske, og det kan være meget forskelligt.

Der findes også en masse videoer på youtube, evt. prøv at finde nogle af dem til ham. Måske det gør en forskel?

Jeg har ikke tænkt over det med youtoube - det kan være, at han så bedre kan forstå det. Tak for tippet

Anmeld Citér

20. maj 2016

MoarHvidovre

EnGodMor skriver:

Du kan købe sådan nogle snørebånd.

Men ellers, så øve med ham nogle gange om dagen, lave det til noget sjovt at skulle Gøre det

Ej, de var mega smarte. Tak for tippet

Anmeld Citér

20. maj 2016

MoarHvidovre

sscm skriver:

Min datter lærte det først sidste sommer da hun i en alder af 9 måtte i stor størrelse hvor snørebånd var et must...

Vi øvede sommeren over, og pludselig var den der..... Tro mig jeg troede aldrig hun ville lære det.... For hun kunne bare ikke se logik i det binden 

Så er der håb forude. Jeg tænker, at han da må lærer det på et tidspunkt. Nu har han dog lidt modstand mod det og vil heller ikke presse ham.

Anmeld Citér

20. maj 2016

Ploffer

Vores drenge på 8 og 10 kan heller ikke knække koden til det og giver hurtigt op... Har dog besluttet mig for at gå all ind på indsatsen i sommerferien, for har lidt dårlig samvittighed over at de ikke kan.

Anmeld Citér

20. maj 2016

nico3

jeg er en stolt papmor til en fantastisk pige på 5 der kan det helt selv uden hjælp 

Anmeld Citér

20. maj 2016

Fremad

MoarHvidovre skriver:

Så er der håb forude. Jeg tænker, at han da må lærer det på et tidspunkt. Nu har han dog lidt modstand mod det og vil heller ikke presse ham.

Der er håb, lige pludselig er den der...

Vi købte de der tryk nogle til ansætte på så hun kunne bruge snørre bånd uden at skulle binde dem...

Anmeld Citér

23. maj 2016

MoarHvidovre

nico3 skriver:

jeg er en stolt papmor til en fantastisk pige på 5 der kan det helt selv uden hjælp 

Det kan vores datter på 7 år også. Der er den forskel på drenge og piger. Derfor jeg spurgte specifikt på, hvor mange drenge der kunne i alderen 8-9 år

Anmeld Citér

23. maj 2016

MoarHvidovre

Ploffer skriver:

Vores drenge på 8 og 10 kan heller ikke knække koden til det og giver hurtigt op... Har dog besluttet mig for at gå all ind på indsatsen i sommerferien, for har lidt dårlig samvittighed over at de ikke kan.

Det samme her. Vi forsøgte i weekenden og han har sat sig i hovedet for ikke, at ville lære det. Nu har vi sat det på standby og jeg har købt snørebånd der ikke skal bindes og så tager vi den op igen når der er gået lidt tid

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.