Binde snørebånd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kan din dreng på 8-9 år binde snørebånd?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.022 visninger
22 svar
20 synes godt om
20. maj 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Hej

Kan jeres dreng på 8-9 år binde snørebånd?

Vores dreng er 8 1/2 år og kan ikke binde snørebånd. Han har ADHD, men tænker ikke, at det hænger sammen med det. Nu har skolen spurgt om vi ikke kan lærer ham det og vi har prøvet 1.000.000 gange og han kan stadigvæk ikke. Han kan ikke knække den skøre kode.

Han har selvfølgelig også sko med velco, men det bliver svære i forhold til når han går op i størrelse.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2016

helle85

MoarHvidovre skriver:

Hej

Kan jeres dreng på 8-9 år binde snørebånd?

Vores dreng er 8 1/2 år og kan ikke binde snørebånd. Han har ADHD, men tænker ikke, at det hænger sammen med det. Nu har skolen spurgt om vi ikke kan lærer ham det og vi har prøvet 1.000.000 gange og han kan stadigvæk ikke. Han kan ikke knække den skøre kode.

Han har selvfølgelig også sko med velco, men det bliver svære i forhold til når han går op i størrelse.

Nu har jeg stemt nej ud fra vores datter. 

Hun er 8 1/2og kan heller ikke, hun har rigtigt gerne ville lære det men kan heller ikke.

Vores dreng er 9 1/2 men er letter mental retarderet  og kan heller ikke men der er jo en også en anden grund inden over

Men et eller andet sted syntes jeg det er utroligt at de ikke kan,  da jeg lærte det i børnehave klasse

Anmeld Citér

20. maj 2016

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Min dreng på 9 1/2 år, kan godt binde sine snørebånd og har vel kunne det ca siden 7 års alderen 

Anmeld Citér

20. maj 2016

MoarHvidovre

helle85 skriver:

Nu har jeg stemt nej ud fra vores datter. 

Hun er 8 1/2og kan heller ikke, hun har rigtigt gerne ville lære det men kan heller ikke.

Vores dreng er 9 1/2 men er letter mental retarderet  og kan heller ikke men der er jo en også en anden grund inden over

Men et eller andet sted syntes jeg det er utroligt at de ikke kan,  da jeg lærte det i børnehave klasse

Min datter på 7 år kan også godt binde sine snørebånd. Men tænker, at det er fordi, at hun er pige.

Der er bare så stor forskel på drenge og piger, så ville ikke sammenligne dem

Anmeld Citér

20. maj 2016

Rauw

Vores 5 årige knægt binder selv sine snører. Da han skulle lære det sagde vi at han skulle forme to muse øre og binde en knude på dem. Når man kalder det sløjfe kan han ikke, sløjfer er åbenbart for svære selv om det er det samme  

men ellers kan man da få de det smarte selv bindene snørebånd hvor de er spiral formede og man bare skal trække i dem? Dem havde jeg som barn. 

Anmeld Citér

20. maj 2016

Mortil2+

Begge mine piger lærte at binde snørebånd inden de startede i skole, for de ville godt ha sko med snørebånd i, og så  måtte vi jo i gang med at øve os. 

Den ældste af pigerne binder helt almindeligt,  mens min mindste datter laver to løkker og binder dem sammen :-) 

Anmeld Citér

20. maj 2016

MoarHvidovre

Rauw skriver:

Vores 5 årige knægt binder selv sine snører. Da han skulle lære det sagde vi at han skulle forme to muse øre og binde en knude på dem. Når man kalder det sløjfe kan han ikke, sløjfer er åbenbart for svære selv om det er det samme  

men ellers kan man da få de det smarte selv bindene snørebånd hvor de er spiral formede og man bare skal trække i dem? Dem havde jeg som barn. 

Det var smart. Dem kender jeg slet ikke. Vi øver og øver, og han bliver så frusteret.

Vores pige på 7 år kan godt binde snørebånd. Der er bare så meget forskel på drenge og piger, at jeg ikke ville sammenligne dem

Anmeld Citér

20. maj 2016

MoarHvidovre

Mortil2+ skriver:

Begge mine piger lærte at binde snørebånd inden de startede i skole, for de ville godt ha sko med snørebånd i, og så  måtte vi jo i gang med at øve os. 

Den ældste af pigerne binder helt almindeligt,  mens min mindste datter laver to løkker og binder dem sammen :-) 

Min datter på 7 år kan også godt, men min søn øver og øver, og han kan bare ikke knække den kode

Anmeld Citér

20. maj 2016

Skouboe

Min datter på 7 blev nødt til at lære det, da der i hendes størrelse (36) ikke er mange muligheder tilbage med velcro. Hendes far prøvede i lang tid at lære hende at gøre det, ved at lave 2 "ører" og så binde dem sammen, fordi sådan havde han lært det, og det var klart den nemmeste måde.

Jeg forklarede det med at man laver en løkke og så løber man rundt om bjerget og ind i hulen, og den fangede hun på 5 minutter. Nogen gange gælder det også om at finde den måde at forklare på der giver mening for ungerne og som de kan huske, og det kan være meget forskelligt.

Der findes også en masse videoer på youtube, evt. prøv at finde nogle af dem til ham. Måske det gør en forskel?

Anmeld Citér

20. maj 2016

EnGodMor

Du kan købe sådan nogle snørebånd.

Men ellers, så øve med ham nogle gange om dagen, lave det til noget sjovt at skulle Gøre det

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.