Nervøs efter blodprøve.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

993 visninger
11 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. maj 2016

A10A14

Hej Alle sammen, 

Jeg ved godt det sikkert ikke er noget men er nervøs alligevel.

Jeg havde min mens i april som normalt, mandag den 25 april måtte jeg til lægen pga. kraftige mavesmerter hele weekenden. Min læge ville tage en graviditetstest, hvilket jeg så som unødvendigt, hade jo lige blødt, testen kom så tilbage positiv. 

Blev sendt til gynækolog som havde til ugen efter, hun kunne på scanningen ikke se noget, og sendte mig derfor tilbage til lægen med henblik på blodprøver og fik en tid ugen efter. Fik taget blodprøve mandag den 9 og onsdag den 11 maj, resultatet viste 1029 mandag og 1370 onsdag.

Til scanningen kunne hun nu se en blommesæk, hun sendte mig derfor til ny blodprøve efter pinse. Fik svar på den i går og tallet er steget til 2315, skal først til ny scanning om en uge. Er så nervøs og kan ikke ringe til dem da de har ferielukket.

Nogen der har erfaring med HCG der ikke fordobler som alle siger det skal? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2016

Musen91

A10A14 skriver:

Hej Alle sammen, 

Jeg ved godt det sikkert ikke er noget men er nervøs alligevel.

Jeg havde min mens i april som normalt, mandag den 25 april måtte jeg til lægen pga. kraftige mavesmerter hele weekenden. Min læge ville tage en graviditetstest, hvilket jeg så som unødvendigt, hade jo lige blødt, testen kom så tilbage positiv. 

Blev sendt til gynækolog som havde til ugen efter, hun kunne på scanningen ikke se noget, og sendte mig derfor tilbage til lægen med henblik på blodprøver og fik en tid ugen efter. Fik taget blodprøve mandag den 9 og onsdag den 11 maj, resultatet viste 1029 mandag og 1370 onsdag.

Til scanningen kunne hun nu se en blommesæk, hun sendte mig derfor til ny blodprøve efter pinse. Fik svar på den i går og tallet er steget til 2315, skal først til ny scanning om en uge. Er så nervøs og kan ikke ringe til dem da de har ferielukket.

Nogen der har erfaring med HCG der ikke fordobler som alle siger det skal? 

Min endte desværre i en spontan abort i 7. Uge så jeg har desværre kun dårlige erfaringer med det.

Anmeld Citér

19. maj 2016

A10A14

Musen91 skriver:

Min endte desværre i en spontan abort i 7. Uge så jeg har desværre kun dårlige erfaringer med det.

Det er lidt den tanke jeg har.

Hele det her forløb er så underligt. Min mens vare kun 3 dage, men det svinger så hvor lang cyklus jeg har. Da jeg ved lægen testede positiv den 25 april, var det efter en mens fra den 16-18 april. 

Hvilket jo vil sige jeg har haft ÆL lige dagen efter eller sådan noget, og testede positivt virkelig virkelig tidligt.

Anmeld Citér

19. maj 2016

Musen91

A10A14 skriver:

Det er lidt den tanke jeg har.

Hele det her forløb er så underligt. Min mens vare kun 3 dage, men det svinger så hvor lang cyklus jeg har. Da jeg ved lægen testede positiv den 25 april, var det efter en mens fra den 16-18 april. 

Hvilket jo vil sige jeg har haft ÆL lige dagen efter eller sådan noget, og testede positivt virkelig virkelig tidligt.

Men hvor langt burde du være? 

For jeg blev scannet 6+5 og der kunne de kun se en blomme sæk og den var Tom og det endte også kort tid efter. 

Og min blodprøve steg langsomt men den steg op til 3000.

Anmeld Citér

19. maj 2016

A10A14

Musen91 skriver:

Men hvor langt burde du være? 

For jeg blev scannet 6+5 og der kunne de kun se en blomme sæk og den var Tom og det endte også kort tid efter. 

Og min blodprøve steg langsomt men den steg op til 3000.

Ved ikke hvor langt jeg burde være henne, jeg blødte en uge før positiv test. 

Blev scannet den 4 maj, hvor der var en tynd slimhinde, de scannede igen den 12 maj, hvor der var udviklet til blommesæk og siden da er HCG steget en del.

Overvejer om man skulle ringe og snakke med lægen eller om man bare skal vente til mandag og ringe til gynækologen og fortælle om sin nervøsitet og håbe de har tid før torsdag.

Anmeld Citér

19. maj 2016

Musen91

Jeg havde ringet til lægen. Men det også kun fordi jeg ikke ville kunne holde ud og gå i uvished. Og hvis den ikke fordobler sig på 2-3 dage så stiger den desværre ikke som den skal. Det kan jo være det er ingenting. Og alt er som det skal være.

Anmeld Citér

19. maj 2016

A10A14

Musen91 skriver:

Jeg havde ringet til lægen. Men det også kun fordi jeg ikke ville kunne holde ud og gå i uvished. Og hvis den ikke fordobler sig på 2-3 dage så stiger den desværre ikke som den skal. Det kan jo være det er ingenting. Og alt er som det skal være.

Har snakket med lægen ved hver blodprøve og de har ikke nævnt noget om det. Derfor jeg ikke har lagt mere i det.

Men kan mærke at jeg bliver mere og mere nervøs og hver lille spænding, gør mig ekstra nervøs. Hver gang jeg er på toilettet kigger jeg efter den mindste antydning af blod.

Anmeld Citér

20. maj 2016

Musen91

A10A14 skriver:

Har snakket med lægen ved hver blodprøve og de har ikke nævnt noget om det. Derfor jeg ikke har lagt mere i det.

Men kan mærke at jeg bliver mere og mere nervøs og hver lille spænding, gør mig ekstra nervøs. Hver gang jeg er på toilettet kigger jeg efter den mindste antydning af blod.

Min læge sagde også bare der havde været en stigning, men jeg ringede til fertilitetsklinikken vi er tilknyttet til og snakkede med dem og de ville gerne scanne mig fordi det ikke var normalt. 

Anmeld Citér

20. maj 2016

A10A14

Musen91 skriver:

Min læge sagde også bare der havde været en stigning, men jeg ringede til fertilitetsklinikken vi er tilknyttet til og snakkede med dem og de ville gerne scanne mig fordi det ikke var normalt. 

Lægerne har hver gang fortalt mig tallet og ikke bare at det er steget.

Har lige snakket med min læge, som siger det ser fint ud. Som hun siger er det jo ikke alle der er ens. Samtidig har jeg snakket lidt med en jordemoder der siger at hun ikke ville være bekymret endnu. 

Anmeld Citér

20. maj 2016

Anonym

Altså - jeg har lige været i gennem det samme. Dog på hormonspiral. De scannede mig og fandt ikke noget. Men i hcg steg fra 319-940 -meget langsomt. På ca en uge. (Fik taget blodprøver 3 gange om ugen i starten) 

så begyndte jeg at bløde også faldt det. Og efter ca 14 dage, var det i 0 igen.

HcG stiger ligeså lang tid som der er progesteron i kroppen. Uanset om graviditeten går til grunde eller ej. De kunne se på min progesteron, at den faldt. Så de var rolige og sagde, at min krop nok skulle udstøde der selv og det ville blive fint igen :-)

Mistanken var graviditet udenfor livmoderen her, men de var egentlig ikke nervøse - fordi mine tal var som de var :-) Men du har jo blommesæk? 

Desværre ender det nok i en spontan abort. Men håber da det bedste for dig. Ville bare sige, at du ikke er alene

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.