Fordeling af opgaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2016

Mortilah

Anonym skriver:

Hold da op! Det må til tider være hårdt/ ensformigt og kedeligt 

Men ja, fin fordeling, når det nu handler om de kære børn. 

Synes godt nok det trækker tænder ud indimellem og tænker også, at han ikke skal blive for forventer, for jeg skal jo også arbejde snart igen 

Jeg når aldrig at kede mig- og jeg vil bestemt ikke bytte med et almindeligt job. Jeg sætter stor pris på at jeg har mulighed for at være så meget sammen med børnene og lave en masse ting med dem. Samt at kunne være der 100% for min lille datter de første år af hendes liv.. Men jeg kan sagtens sætte mig ind i at mange ville synes det er dødkedeligt Men jeg har selv valgt det og er meget glad for det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2016

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Her i huset er det mig der tager den største del af det huslige, men min mand står for begge børn om morgenen hvor jeg så har eftermiddagen. Min mand står for opvasken og oprydning efter maden hvor jeg laver maden. Det er primært mig der handler, men synes manden er blevet bedre til at tilbyde at klare det hvis bare indkøbssedlen ikke er for vanskelig hehe:-)

Min mand klager ALDRIG over det der ikke er lavet...heller ikke hvis jeg siger jeg ikke gider/orker at lave mad, rengøring eller....

Jeg ønsker stadig han var bedre til at rydde op, men måske det kommer en dag, men så længe han ikke klager at det okay. Jeg forsøger naturligvis at lærer børnene at de selv skal rydde op. Den store på 6 klarer selv badet og kan nu også stå for det meste af madpakken Jeg går ind for hjælp til selv-hjælp

Anmeld Citér

19. maj 2016

EnGodMor

Benjamins'mor skriver:

Da jeg var på barsel både med min søn og med min datter, stod jeg primært for det meste selv. Jeg var jo hjemme hele dagen, men han vidste også at hvis ikke der var gjort noget kunne han ikke tillade sig at brokke sig (hvis en af dem var umulige hele dagen). 

Nu står jeg også mest for det hele, men jeg har også fri 2,5 time før ham. Så jeg handler når jeg har fri, går hjem og rydder op støvsuger, vasker op, forbereder mad, vasker tøj osv osv, så henter han børnene (tirsdag-torsdag) og så kan vi bruge alt tiden sammen med dem. 

Fantastisk. 

Vil fandme rose dig helt op til skyerne, for alt det du har skrevet 

Syntes det er SÅ fedt, at du bare Gør tingene, uden at "gå i små sko" og uden at sige, det kan manden fandme gøre for jeg har os Været på arbejde osv mg det skal vi være fælles om osv

Fantastisk at du bare skal have arbejdsopgaverne overstået uden brok, og dernæst har så fantastisk et  hjerte og tænke, at så kan i bruge tid sammen som familie når manden kommer hjem

Kæmpe stor ros til dig herfra

Anmeld Citér

19. maj 2016

AogA

Vi har godt nok kun 2 børn på 3,5 år og 13 måneder, men kan da godt dele vores arbejdsfordeling alligevel  

Jeg handler næsten alle de gange der skal handles, vasker op i løbet af dagen (vi har ingen opvasker i huset), klarer alt med børnene (aflevering og afhentning i institution, mad, vågne nætter og underholdning)

Min søde (og i øvrigt meget hjælpsomme mand) vasker og tørrer tøj (vores vaskemaskine og tørretumbler er i kælderen og hader at være dernede alene ), vasker og støvsuger bilen jævnligt, slår græs, og laver alt det tunge eller ulækre arbejde herhjemme (som at slå edderkopper ihjel 

Fælles er madlavning og rengøring. Det er dog ikke altid han er hjemme til aftensmad så de fleste dage laver jeg mad

Jeg studerer og min mand arbejder op til 60 timer om ugen 

Anmeld Citér

19. maj 2016

Benjamins'mor

EnGodMor skriver:

Fantastisk. 

Vil fandme rose dig helt op til skyerne, for alt det du har skrevet 

Syntes det er SÅ fedt, at du bare Gør tingene, uden at "gå i små sko" og uden at sige, det kan manden fandme gøre for jeg har os Været på arbejde osv mg det skal vi være fælles om osv

Fantastisk at du bare skal have arbejdsopgaverne overstået uden brok, og dernæst har så fantastisk et  hjerte og tænke, at så kan i bruge tid sammen som familie når manden kommer hjem

Kæmpe stor ros til dig herfra

Jeg synes bare det er 100 gange nemmere, jeg får gjort tingene som jeg ønsker de bliver gjort, jeg slipper for at diskutere om hvem der nu skal tage opvasken osv. Og igen, så er der mere tid til børnene om eftermiddagen/aftenen. 

Han hjælper med at rydde op på børnenes værelser og støvsugning i weekenderne, men der er vi også begge hjemme så så kan vi godt hjælpes lidt.

Om mandagen gør jeg børnene klar og så aflevere han dem, alle andre dage gør jeg dem klar, spiser morgenmad, pakker tasker og får afleveret dem. Jeg møder senere end han gør, så ingen grund til de skal tidligere afsted. 

Og jeg hygger mig som regel med de fleste ting, en film på Netflix og så køre det bare derud af

Anmeld Citér

19. maj 2016

EnGodMor

Benjamins'mor skriver:

Jeg synes bare det er 100 gange nemmere, jeg får gjort tingene som jeg ønsker de bliver gjort, jeg slipper for at diskutere om hvem der nu skal tage opvasken osv. Og igen, så er der mere tid til børnene om eftermiddagen/aftenen. 

Han hjælper med at rydde op på børnenes værelser og støvsugning i weekenderne, men der er vi også begge hjemme så så kan vi godt hjælpes lidt.

Om mandagen gør jeg børnene klar og så aflevere han dem, alle andre dage gør jeg dem klar, spiser morgenmad, pakker tasker og får afleveret dem. Jeg møder senere end han gør, så ingen grund til de skal tidligere afsted. 

Og jeg hygger mig som regel med de fleste ting, en film på Netflix og så køre det bare derud af

Jeg har det ligesom dig jeg vil os hellere Gøre tingene selv, end og skulle ende med at diskuterer med manden, om hvem Gør hvad, og hvorfor han nu har gjort sådan som han har gjort

Anmeld Citér

19. maj 2016

Benjamins'mor

EnGodMor skriver:

Jeg har det ligesom dig jeg vil os hellere Gøre tingene selv, end og skulle ende med at diskuterer med manden, om hvem Gør hvad, og hvorfor han nu har gjort sådan som han har gjort

Det eneste han har fast af opgave herhjemme, det er at sørge for rengøring af bilen ind- og udvendigt. Det synes jeg er mest rimeligt i og med jeg ikke har kørekort og han bruger den dagligt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.