Fordeling af opgaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.925 visninger
16 svar
13 synes godt om
19. maj 2016

Anonym trådstarter

Hvordan fordeler I de huslige opgaver, mens I er på barsel? 

Vi har 4 børn, den yngste  3 mdr, den ældste 14. 

Min mand er hjemme sidst på eftermiddagen. Synes det er ved at stige mig til hovedet, med alle de opgaver. Vores store børn hjælper til, men det kræver en indsats fra mig fx om at bede dem komme i gang osv. 

Jwg føler jeg er gået i stå- orker ikke det samme oprydning hver dag. Aftensmad, madpakker  tøjvask osv 

jeg har brug for at vi hjælpes ad. Jeg hader at stå med det hele selv. En dag skal jeg på job igen, og så forventer jeg i hvert fald at vi deles om tingene. 

Hvordan gør I sndre? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2016

Mortilah

Jeg klarer alt med tøj og tøjvask. Lægger tøj frem. Står for samtlige måltider og madlavningen. Oprydningen. Opvaskemaskinen. Rengøring. Indkøb står jeg nok for 70% hvorimod far køber ind når det drejer sig om vand, øl, vin da det er for tungt at bære og jeg ikke har en mening om hvilken vi skal købe). 

Jeg sørger for at ungerne får tøjet på, kommer i bad, børster tænder.. Er underholdt/sat igang med lektier/leg osv. Kort sagt alt. 

Vi spiser sammen hver dag og én gang om dagen går vi tur sammen eller tager på legeplads. Der er jeg også den der sørger for at alle kommer i tøjet, madpakke med osv. Jeg henter og bringer. Men er der sportsaktiviteter i weekenden deltager far med barn/børn således at de også har alenetid. 

Vi har et fælles, og 5 børn der er delebørn. Det vil sige nogle gange er der fuld knald på og nogle gange er her roligt. Jeg synes det er hårdt arbejde at holde styr på alt. Men der er ikke et alternativ, da far arbejder meget og vi har brug for pengene, da vi jo har mange børn til sammen.. Jeg vil dog også hellere tage mig af alt herhjemme end at gå på arbejde et andet sted. Det kunne slet ikke hænge sammen, hvis jeg arbejdede. Ikke med 6 børn på skift. 

Anmeld Citér

19. maj 2016

Mortilah

Men må lige tilføje at ca. En gang i ugen får jeg et flip.. Fordi jeg stadig kæmper med at få børnene til at smide deres tøj til vask istedet for rundt omkring.. Tage tallerknerne væk fra stuebordet. Låg på tandpastaen osv. Små lette - for mig selvfølgeligheder- som bare er pisse irriterende at JEG er nød til at gøre. 

Jeg fiser rundt herhjemme for at holde styr på alt og føler mig ofte som kokke-stuepige og rengøringskone 

Gør så børnene igen opmærksom på jeg ikke er ansat til at varte dem op. Men det bliver nok bedre med årene håber jeg. 

Anmeld Citér

19. maj 2016

ESV

Anonym skriver:

Min mand er hjemme sidst på eftermiddagen. Synes det er ved at stige mig til hovedet, med alle de opgaver. Vores store børn hjælper til, men det kræver en indsats fra mig fx om at bede dem komme i gang osv. 

Jwg føler jeg er gået i stå- orker ikke det samme oprydning hver dag. Aftensmad, madpakker  tøjvask osv 

jeg har brug for at vi hjælpes ad. Jeg hader at stå med det hele selv. En dag skal jeg på job igen, og så forventer jeg i hvert fald at vi deles om tingene. 

Hvordan gør I sndre? 

Altså jeg er på barsel nu med termin om ca 7 uger og helt ærlig jeg gider ikke lege husholderske bare fordi jeg går hjemme. Det er for det meste min mand der afleverer om morgenen, vi skiftes til at smøre madpakker, putte barn i bad osv. Jeg laver for det meste mad mens min mand rydder op efterfølgende. Rengøring er vi fælles om nogenlunde i hvert fald. 

Anmeld Citér

19. maj 2016

Anonym trådstarter

Mortilah skriver:

Jeg klarer alt med tøj og tøjvask. Lægger tøj frem. Står for samtlige måltider og madlavningen. Oprydningen. Opvaskemaskinen. Rengøring. Indkøb står jeg nok for 70% hvorimod far køber ind når det drejer sig om vand, øl, vin da det er for tungt at bære og jeg ikke har en mening om hvilken vi skal købe). 

Jeg sørger for at ungerne får tøjet på, kommer i bad, børster tænder.. Er underholdt/sat igang med lektier/leg osv. Kort sagt alt. 

Vi spiser sammen hver dag og én gang om dagen går vi tur sammen eller tager på legeplads. Der er jeg også den der sørger for at alle kommer i tøjet, madpakke med osv. Jeg henter og bringer. Men er der sportsaktiviteter i weekenden deltager far med barn/børn således at de også har alenetid. 

Vi har et fælles, og 5 børn der er delebørn. Det vil sige nogle gange er der fuld knald på og nogle gange er her roligt. Jeg synes det er hårdt arbejde at holde styr på alt. Men der er ikke et alternativ, da far arbejder meget og vi har brug for pengene, da vi jo har mange børn til sammen.. Jeg vil dog også hellere tage mig af alt herhjemme end at gå på arbejde et andet sted. Det kunne slet ikke hænge sammen, hvis jeg arbejdede. Ikke med 6 børn på skift. 

Hold da op! Det må til tider være hårdt/ ensformigt og kedeligt 

Men ja, fin fordeling, når det nu handler om de kære børn. 

Synes godt nok det trækker tænder ud indimellem og tænker også, at han ikke skal blive for forventer, for jeg skal jo også arbejde snart igen 

Anmeld Citér

19. maj 2016

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Altså jeg er på barsel nu med termin om ca 7 uger og helt ærlig jeg gider ikke lege husholderske bare fordi jeg går hjemme. Det er for det meste min mand der afleverer om morgenen, vi skiftes til at smøre madpakker, putte barn i bad osv. Jeg laver for det meste mad mens min mand rydder op efterfølgende. Rengøring er vi fælles om nogenlunde i hvert fald. 

Synes det lyder fint og rimeligt  det er altså skod at stå med hele lortet selv 

Anmeld Citér

19. maj 2016

FruStolpe

Anonym skriver:

Hvordan gør I sndre? 

Da jeg var på barsel med vores 2 børn,  var det mig som klarede de huslige pligter. Mig som tog nattetjansen, og i øvrigt fik tingene tim at hænge sammen.  

Synes det er helt fair at den der går hjemme står for det huslige  

Anmeld Citér

19. maj 2016

ErDuHerIkkeSnart

Ingen faste fordelinger - vi hjælper hinanden og den med mest overskud laver mest...

Pt. er jeg på barsel - med et nemt barn - og derfor har jeg tid og overskud til det meste derhjemme. Til gengæld står manden op to gange hver nat og skifter ble, for det orker han godt. Når han om nogle måneder overtager barslen, eller hvis baby begynder at kræve andet eller mere, ja så finder vi sikkert en ny fordeling. 

Det er jo i vores begges interessere at hele familien trives - så en fast fordeling giver ikke mening... at hjælpes ad gør til gengæld; )

Anmeld Citér

19. maj 2016

Benjamins'mor

Da jeg var på barsel både med min søn og med min datter, stod jeg primært for det meste selv. Jeg var jo hjemme hele dagen, men han vidste også at hvis ikke der var gjort noget kunne han ikke tillade sig at brokke sig (hvis en af dem var umulige hele dagen). 

Nu står jeg også mest for det hele, men jeg har også fri 2,5 time før ham. Så jeg handler når jeg har fri, går hjem og rydder op støvsuger, vasker op, forbereder mad, vasker tøj osv osv, så henter han børnene (tirsdag-torsdag) og så kan vi bruge alt tiden sammen med dem. 

Anmeld Citér

19. maj 2016

rytteriet

Deler lige over. Eller, faktisk laver min mand mest. Det er hårdere at være på barsel end at være på arbejde

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.