Vil ikke være fastspændt... Keder sig hurtigt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2016

nemisis

Profilbillede for nemisis

Jeg har som regel en taske med, hvori jeg har en række legeting til hende. Tasken kan hun godt åbne men det kræver tid og snilde. Når den er åbnet skal hun arbejde for at få tingene ud. Hun kan bruge lang tid på det, og når tingene er smidt på gulvet er tasken stadig sjov at lukke og åbne☺

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2016

Mullesmith

Lilleblyp skriver:

Mange tak for input og forslag

Det skal lige siges at hun kun har siddet fremad på meget korte ture for at se om det kunne være en løsning.. (Er ikke fan af at hun sidder fremad, men nok ved at være lidt desperat)

vi har prøvet at køre når hun skal sove, men hun kan slet ikke finde ro i bilen, så det endte med at jeg måtte ud og gå med hende i mine arme mens hun skreg til hun til sidst faldt i søvn...

håbede også at cykelstolen ville være bedre, men ak nej... Efter 10-20 min er det kedeligt og med skig og skrål...

Jeg tror bare i skal køre en masse små ture og ligesom bare tale helt stille og roligt til hende hvis hun bliver frustreret sig det er ok og at i snart skal ud igen osv. Men jeg tror det handler om træning, har hun altid været ked af at køre bil? Bliv ikke selv stresset eller frustreret over det, men vis at det er hyggeligt, giv hende lidt guf at smæske sig i mens i skal køre og forhold jer helt rolige. 

Anmeld Citér

18. maj 2016

Mullesmith

Lilleblyp skriver:

Tak for svar håber virkelig også at det bliver bedre med alderen.. Syntes det er træls at tage offentlig transport når bilen står og glor.. Men kan slet ikke koncentrere mig om kørslen nor hun skriger.. Jeg må finde en larmende genstand, der må være en blandt alt legetøjet problemet er bare at alt ryger ud til højre og ned ved døren...

Bliver helt sikkert bedre med alderen, kender ingen på 14 år der er sådan når de kører bil  ej pjat!! Håber i finder en løsning, ellers kan man få høreværn hihi ej pjat igen... Godt det ikke er forevigt de er små de kære børn. 

Anmeld Citér

18. maj 2016

Lilleblyp

Mullesmith skriver:

Bliver helt sikkert bedre med alderen, kender ingen på 14 år der er sådan når de kører bil  ej pjat!! Håber i finder en løsning, ellers kan man få høreværn hihi ej pjat igen... Godt det ikke er forevigt de er små de kære børn. 

Ha ha, har faktisk overvejet høreværn, for hold da op hvor kan hun skrige højt og i en bil er det lidt indelukket... Ja jeg bilder også mig selv ind at "det er en fase" men hold nu k... Hvor har den fase været lang og bliver kun værre... 

Anmeld Citér

18. maj 2016

Lilleblyp

Mullesmith skriver:

Jeg tror bare i skal køre en masse små ture og ligesom bare tale helt stille og roligt til hende hvis hun bliver frustreret sig det er ok og at i snart skal ud igen osv. Men jeg tror det handler om træning, har hun altid været ked af at køre bil? Bliv ikke selv stresset eller frustreret over det, men vis at det er hyggeligt, giv hende lidt guf at smæske sig i mens i skal køre og forhold jer helt rolige. 

Vi har altid en hel madpakke med af det hun allerbedst kan lide, bare ikke altid hun lige gider det når hun har besluttet sig for at ville ud af stolen... Sidst vi kørte (15 min) blev hun så gal at det tog 15 at falde ned igen for så at falde i søvn...

Anmeld Citér

19. maj 2016

LLT.

Min mindste er halvandet og det er næsten gået over nu, nu skriger hun kun når hun skal I autostolen og holder så op ti sekunder efter, min ældste var lige sådan og det gik os over, så der er håb forud for jer ☺️

Anmeld Citér

19. maj 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Lilleblyp skriver:

min datter har altid været utilfreds med at køre i bil - det blev hurtigt kedeligt... Nu er hun blevet 10 mdr og HADER at blive spændt fast om det så er autostol, cykelstol, klapvogn.. Nogle gange kan hun sidde i 5 min andre gange 20 min så keder hun sig og giver tydeligt udtryk for at hun ikke vil sidde her mere, og kommer hun ikke ud skriger hun helt vildt.. Har prøvet med legetøj, mad, vand, iPad.. Syntes det er ret frusterende da vi efterhånden ikke kan komme nogle steder uden at det ender i skrig og skrål...

nogle som har prøvet nogen lignende og har nogle gode råd?

Vores datter har heller aldrig ville sidde i bilen. Aller højest 10 min. Ud og handle fx. Men så når det var retur så gad hun heller ikke. 

Her var det direkte skrigeri. Og gråd på højeste niveau. 

Det der har hjulpet mest var at en sad ved hende og legede med legetøj og senere en iPad/mobil med Disney sange. Da hun blev ammet var den eneste måde hun ville tie stille, hvis hun blev ammet i søvn i bilen. Så vi planlagde kørsel så hun kunne sove sine lure. Slet ikke holdbart. Men i dag er hun snart 2 år og nogle gange kan hun sagtens køre fx 50 min op til farmor. Men nogle gange skriger hun hele vejen hjem.  vil lige tilføje at vores køreture har været til familien som ligger henholdsvis 50 min væk og 3 timer væk. 

Nu ved jeg ikke hvor meget du har prøvet eller hvor langt i skal køre. Men små køreture der forklarede jeg hende bare med rolig stemme at alt var i orden osv. Prøvede at berolige hende. Det har kun været ved de lidt længere køreture at vi gjorde mere. 

Anmeld Citér

19. maj 2016

Julletullemor

Jeg oplevede noget af det samme med min yngste - hver gang hun blev spændt fast i bil, barnevogn eller klapvogn begyndte hun at skrige og var dybt ulykkelig. Da hun blev 9 måneder, tog vi hende til kiropraktor, hvor det viste sig, at hun havde en masse spændinger og at det derfor gjorde ondt på hende! Da hun var færdigbehandlet, stoppede skrigeriet og der har aldrig været noget siden. 

Anmeld Citér

19. maj 2016

Babilooo

Hun må ikke sider forudvendt endnu og slet ikke uden puden. Min dreng på 2,5 sidder stadigvæk med puden. Det er op til 18 kg. Jeg vil sige sikkerhed frem for alt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.