Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Lilleblyp skriver:
min datter har altid været utilfreds med at køre i bil - det blev hurtigt kedeligt... Nu er hun blevet 10 mdr og HADER at blive spændt fast om det så er autostol, cykelstol, klapvogn.. Nogle gange kan hun sidde i 5 min andre gange 20 min så keder hun sig og giver tydeligt udtryk for at hun ikke vil sidde her mere, og kommer hun ikke ud skriger hun helt vildt.. Har prøvet med legetøj, mad, vand, iPad.. Syntes det er ret frusterende da vi efterhånden ikke kan komme nogle steder uden at det ender i skrig og skrål...
nogle som har prøvet nogen lignende og har nogle gode råd?
Vores datter har heller aldrig ville sidde i bilen. Aller højest 10 min. Ud og handle fx. Men så når det var retur så gad hun heller ikke.
Her var det direkte skrigeri. Og gråd på højeste niveau.
Det der har hjulpet mest var at en sad ved hende og legede med legetøj og senere en iPad/mobil med Disney sange. Da hun blev ammet var den eneste måde hun ville tie stille, hvis hun blev ammet i søvn i bilen. Så vi planlagde kørsel så hun kunne sove sine lure. Slet ikke holdbart. Men i dag er hun snart 2 år og nogle gange kan hun sagtens køre fx 50 min op til farmor. Men nogle gange skriger hun hele vejen hjem. vil lige tilføje at vores køreture har været til familien som ligger henholdsvis 50 min væk og 3 timer væk.
Nu ved jeg ikke hvor meget du har prøvet eller hvor langt i skal køre. Men små køreture der forklarede jeg hende bare med rolig stemme at alt var i orden osv. Prøvede at berolige hende. Det har kun været ved de lidt længere køreture at vi gjorde mere.
Anmeld
Citér