Vil ikke være fastspændt... Keder sig hurtigt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.483 visninger
18 svar
13 synes godt om
18. maj 2016

Lilleblyp

min datter har altid været utilfreds med at køre i bil - det blev hurtigt kedeligt... Nu er hun blevet 10 mdr og HADER at blive spændt fast om det så er autostol, cykelstol, klapvogn.. Nogle gange kan hun sidde i 5 min andre gange 20 min så keder hun sig og giver tydeligt udtryk for at hun ikke vil sidde her mere, og kommer hun ikke ud skriger hun helt vildt.. Har prøvet med legetøj, mad, vand, iPad.. Syntes det er ret frusterende da vi efterhånden ikke kan komme nogle steder uden at det ender i skrig og skrål...

nogle som har prøvet nogen lignende og har nogle gode råd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2016

serinasmor

Lilleblyp skriver:

min datter har altid været utilfreds med at køre i bil - det blev hurtigt kedeligt... Nu er hun blevet 10 mdr og HADER at blive spændt fast om det så er autostol, cykelstol, klapvogn.. Nogle gange kan hun sidde i 5 min andre gange 20 min så keder hun sig og giver tydeligt udtryk for at hun ikke vil sidde her mere, og kommer hun ikke ud skriger hun helt vildt.. Har prøvet med legetøj, mad, vand, iPad.. Syntes det er ret frusterende da vi efterhånden ikke kan komme nogle steder uden at det ender i skrig og skrål...

nogle som har prøvet nogen lignende og har nogle gode råd?

Sidder der nogen ved siden af hende ? 

Har i prøvet at synge en sang eller 40 ?  Gerne en børnesang med fakter og med en voksen ved siden af hende 

Sidder hun i bagudvendt stol ?  

Er stolen af en type der kan lægges ned ? 

Har i fortalt hende at det er ok at falde i søvn ? 

Har i prøvet med film ? Eller en bog ? 

Anmeld Citér

18. maj 2016

Lilleblyp

serinasmor skriver:

Sidder der nogen ved siden af hende ? 

Har i prøvet at synge en sang eller 40 ?  Gerne en børnesang med fakter og med en voksen ved siden af hende 

Sidder hun i bagudvendt stol ?  

Er stolen af en type der kan lægges ned ? 

Har i fortalt hende at det er ok at falde i søvn ? 

Har i prøvet med film ? Eller en bog ? 

Mange tak for dine forslag det meste er desværre afprøvet..Der sidder altid nogle ved siden af hende (oftest mig), vi har afprøvet en cd med børnesange og en med klassisk musik..

hun sidder forudvendt i en cybex cirona, (dog uden den store pude da det så går helt galt) den kan lægges lidt ned..

yes vi har prøvet film på iPad og bøger både med og uden lyd...

Anmeld Citér

18. maj 2016

serinasmor

Lilleblyp skriver:

Mange tak for dine forslag det meste er desværre afprøvet..Der sidder altid nogle ved siden af hende (oftest mig), vi har afprøvet en cd med børnesange og en med klassisk musik..

hun sidder forudvendt i en cybex cirona, (dog uden den store pude da det så går helt galt) den kan lægges lidt ned..

yes vi har prøvet film på iPad og bøger både med og uden lyd...

Har i prøvet at synge børnesange uden brug af teknologi ?

Og at den voksne laver fakter  fx

jeg er en lille undulat

Lille Peter edderkop 

Giraffen gumle

Jens Petersens ko

Og hvad de nu hedder  

Har i prøvet en helt almindelig lowteq bog med sider og billeder - som hun selv kigger i - og flere af dem når hun er færdig med den første 

Anmeld Citér

18. maj 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Først og fremmest er jeg ret sikker på at hun ikke må sidde forudvendt i en Cybex sironA endnu. Vi har de samme og deres hoved skal nå til en rød streg før den må vendes og det gør vores 3 årige ikke endnu og i må da slet ikke vende hende fremad med sele istedet for pude. Hvis i køre galt er hun virkelig langt dårligere sikret! 

men vores børn har heller ikke været fan af bil og klapvogn. Vi har løst det ved at lægge de længere ture ind når det var lur tid. Istedet for klapvogn bruger vi bæresele. Til gengæld har de elsket cyklen især min mands cykel hvor de kan sidde foran og har god udsigt. 

Anmeld Citér

18. maj 2016

Lilleblyp

Mariehøne123 skriver:

Først og fremmest er jeg ret sikker på at hun ikke må sidde forudvendt i en Cybex sironA endnu. Vi har de samme og deres hoved skal nå til en rød streg før den må vendes og det gør vores 3 årige ikke endnu og i må da slet ikke vende hende fremad med sele istedet for pude. Hvis i køre galt er hun virkelig langt dårligere sikret! 

men vores børn har heller ikke været fan af bil og klapvogn. Vi har løst det ved at lægge de længere ture ind når det var lur tid. Istedet for klapvogn bruger vi bæresele. Til gengæld har de elsket cyklen især min mands cykel hvor de kan sidde foran og har god udsigt. 

Mange tak for input og forslag

Det skal lige siges at hun kun har siddet fremad på meget korte ture for at se om det kunne være en løsning.. (Er ikke fan af at hun sidder fremad, men nok ved at være lidt desperat)

vi har prøvet at køre når hun skal sove, men hun kan slet ikke finde ro i bilen, så det endte med at jeg måtte ud og gå med hende i mine arme mens hun skreg til hun til sidst faldt i søvn...

håbede også at cykelstolen ville være bedre, men ak nej... Efter 10-20 min er det kedeligt og med skig og skrål...

Anmeld Citér

18. maj 2016

Lilleblyp

serinasmor skriver:

Har i prøvet at synge børnesange uden brug af teknologi ?

Og at den voksne laver fakter  fx

jeg er en lille undulat

Lille Peter edderkop 

Giraffen gumle

Jens Petersens ko

Og hvad de nu hedder  

Har i prøvet en helt almindelig lowteq bog med sider og billeder - som hun selv kigger i - og flere af dem når hun er færdig med den første 

Yep hjulene på bussen, jeg en gård mig bygge vil og jens Petersens ko er hun så glad for når vi er hjemme, bare ikke i bilen... 

Anmeld Citér

18. maj 2016

Lilleblyp

Jeg må nok indse at hun lige pt er en meget utålmodig pige.. Der er også gang i hende herhjemme... Jeg håber det bliver bedre med tiden, så det bliver lidt nemmere at komme ud af døren...

Anmeld Citér

18. maj 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Hvis det er nogen trøst er vores dreng på nu 14 mdr blevet langt bedre. Tidligere boede vi i Kbh så kørte sjældent men nu er vi flyttet og køre dagligt. Så prøv evt at træne med små ture dagligt og sats også på at alderen gør meget. 

Hos os har vi fundet ud af at det er værre når jeg sidder omme ved ham. Mor er så tæt på men han kan ikke komme op. Det frustrerer. 

Et sidste tip: gå i Br og køb en larmende fjernbetjening eller mobil eller andet det larmer irriterende meget når børnene trykker. Det er vores redning. 

Anmeld Citér

18. maj 2016

Lilleblyp

Mariehøne123 skriver:

Hvis det er nogen trøst er vores dreng på nu 14 mdr blevet langt bedre. Tidligere boede vi i Kbh så kørte sjældent men nu er vi flyttet og køre dagligt. Så prøv evt at træne med små ture dagligt og sats også på at alderen gør meget. 

Hos os har vi fundet ud af at det er værre når jeg sidder omme ved ham. Mor er så tæt på men han kan ikke komme op. Det frustrerer. 

Et sidste tip: gå i Br og køb en larmende fjernbetjening eller mobil eller andet det larmer irriterende meget når børnene trykker. Det er vores redning. 

Tak for svar håber virkelig også at det bliver bedre med alderen.. Syntes det er træls at tage offentlig transport når bilen står og glor.. Men kan slet ikke koncentrere mig om kørslen nor hun skriger.. Jeg må finde en larmende genstand, der må være en blandt alt legetøjet problemet er bare at alt ryger ud til højre og ned ved døren...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.