Jeg vil skilles!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2016

Anonym trådstarter

Tiggi skriver:

Mht til gælden som er fælles hæfter i begge, så hvis i aftaler at betale halvdelen hvor og den ene ikke betaler bliver de opkrævet hos den anden. 

Det mest optimale her vil normalt være at tale med banken og spørge om de vil være med til at splitte gælden op i to, således at i begge har hvert sit lån. Men de er ikke forpligtet til at gøre det, og det afhænger af jeres indkomster om de vil gå med til det. (og koster jo nok også nogle gebyr at gøre, så afhænger jo af gældens størrelse hvad man bør gøre)

Det drejer sig om 25.000

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2016

Anonym trådstarter

Love2 skriver:

Det koster 900 kr at blive skilt. 

Du kan prøve at søge om du kan låne hos kommune til indskud, den kan du først søge når du har fået tilbud på en lejlighed  

Han skal nok have samvær med børnene, men i skal først finde ud af hvem skal have bopæl over for jeres børn. Hvis i ikke kan blive enige så er det statsforvaltning der kan hjælpe jer. 

Vi er enige om bopæl. Det er slet ikke til diskussion at de skal bo ved mig, han ville heller aldrig kunne få bopæl over T da hun biologisk ikke er hans. 

Anmeld Citér

18. maj 2016

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Og er i enige om det? Mere så i kan undgå statsamtet og alt det....

Det tror jeg han er med på. Han kan heller ikke få bopæl på T da hun biologisk ikke er hans. 

Anmeld Citér

18. maj 2016

Rauw

Anonym skriver:

Nej det godt nok hårdt  

selvom jeg ved det er det eneste rigtige

Ja. Men husk at tænk det rigtig godt igennem. Jeg havde slet ik tænkt på at jeg ville ende med at sidde helt alene i en lejlighed, når børnene er hos deres far, har jeg virkelig tid til bare at sidde og tænke mit humør helt istykker. Alle de venner der sagde de ville være der, de er der ikke, familien er også ret ligeglade. Min eks er min bedste ven men af gode grunde kan jeg jo ikke dele mine tanker om det her med ham. Og ja vil nærmest sige at tiden lige nu, er tusind gange mere hårdt end selve det at blive skilt og flytte fra hinanden. Sørg for at ha noget at lave der kan distrahere dine tanker. 

Anmeld Citér

18. maj 2016

Anonymor

Anonym skriver:

Det tror jeg han er med på. Han kan heller ikke få bopæl på T da hun biologisk ikke er hans. 

Dine personlige følelser for ham til side, er der så en grund til du ikke vil lade ham få tilkendt mere samvær end 2 dage hver anden uge? 

Anmeld Citér

18. maj 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Ja. Men husk at tænk det rigtig godt igennem. Jeg havde slet ik tænkt på at jeg ville ende med at sidde helt alene i en lejlighed, når børnene er hos deres far, har jeg virkelig tid til bare at sidde og tænke mit humør helt istykker. Alle de venner der sagde de ville være der, de er der ikke, familien er også ret ligeglade. Min eks er min bedste ven men af gode grunde kan jeg jo ikke dele mine tanker om det her med ham. Og ja vil nærmest sige at tiden lige nu, er tusind gange mere hårdt end selve det at blive skilt og flytte fra hinanden. Sørg for at ha noget at lave der kan distrahere dine tanker. 

Ville også ønske der var en anden mulighed, men det er der ikke. Han kører psykisk terror på mig. 

Siger er han vil have ret til at kneppe hvem det passer ham, tage i byen når det passer ham, og i det hele taget gøre hvad der lige passer ham.. Og nu Idag har jeg lige fået at vide fra en fælles veninde, at grunden til hun ikke snakker med ham mere er at han har lagt lidt for meget an på hende. Og hun har undgået mig fordi hun var bange for min reaktion. 

Derudover er han aldrig hjemme, og selvom han er hjemme en hel dag hvor jeg arbejder, så står jeg for alt. 

Anmeld Citér

18. maj 2016

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Dine personlige følelser for ham til side, er der så en grund til du ikke vil lade ham få tilkendt mere samvær end 2 dage hver anden uge? 

Fordi han vil flytte 60 km væk. Og han har aldrig haft dem alene . Derudover har han et lille problem med rødvin og at tilsidesætte egne behov for deres skyld 

Anmeld Citér

18. maj 2016

mpr

Anonym skriver:

Hej.

Jeg vil gerne skilles. Dette skyldes umodenhed, og mange løgne fra hans side, og nu kan jeg ikke mere. Alle opfordre mig til at gå fra ham da de kan se hvor meget han kører mig ned.

Hvor meget koster det at blive skilt?

hvilke praktiske ting skal jeg have styr på?

Hvad med samvær med børnene? 

Hvad med fælles gæld i banken? 

Kan han evt låne af kommunen til indskud? 

Andet er der skal styr på? 

Er rigtig ked af denne beslutning, men jeg kan ikke mere. 

Mvh J.A 

Det afhænger af om i bliver enige for så mener jeg kun det koster 900. Hvis i skal separeres først koster det vist dobbelt. Har ikke prøvet at blive skilt så er lidt usikker på præcise tal.

I skal dele boet op 50/50 eller den ene skal købes ud af tingene. Dette kan blive dyrt. 

Samvær det er et godt spørgsmål, det afhæger af børnenes alder. Og du skal hele tiden have i mente at det ikke nødvendigvis er dig der får børnene på adressen. 

Fælles gæld mener den kan deles op, men stopper en med at betale er jeg ret sikker på den anden hæfter for det fulde beløb. 

At låne af kommunen er kun hvis du har en meget lav indkomst. 

Andet der skal være styr på. DU skal være forberedt på at det ikke nødvendigvis bliver en dans på roser, og den vigtigste ting, forbered dig på at der kommer nye kvinder ind i dit barns liv som du skal behandle med respekt uanset hvordan du har det med hele situationen, hvis du ønsker et ordentligt samarbejde. For en truende eller negativ adfærd kan smitte af på at din kommende ex vil forsvare hende. 

Anmeld Citér

18. maj 2016

Mama-M28

Anonym skriver:

Ville også ønske der var en anden mulighed, men det er der ikke. Han kører psykisk terror på mig. 

Siger er han vil have ret til at kneppe hvem det passer ham, tage i byen når det passer ham, og i det hele taget gøre hvad der lige passer ham.. Og nu Idag har jeg lige fået at vide fra en fælles veninde, at grunden til hun ikke snakker med ham mere er at han har lagt lidt for meget an på hende. Og hun har undgået mig fordi hun var bange for min reaktion. 

Derudover er han aldrig hjemme, og selvom han er hjemme en hel dag hvor jeg arbejder, så står jeg for alt. 

Sikke et svin  der er vist ikke noget at rafle om. Du kan da kun få det bedre alene 

Anmeld Citér

18. maj 2016

Anonym trådstarter

Mama-M28 skriver:

Sikke et svin  der er vist ikke noget at rafle om. Du kan da kun få det bedre alene 

Jeg ved det kun kan blive bedre men det sku hårdt  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.