Jeg vil skilles!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.642 visninger
20 svar
6 synes godt om
18. maj 2016

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg vil gerne skilles. Dette skyldes umodenhed, og mange løgne fra hans side, og nu kan jeg ikke mere. Alle opfordre mig til at gå fra ham da de kan se hvor meget han kører mig ned.

Hvor meget koster det at blive skilt?

hvilke praktiske ting skal jeg have styr på?

Hvad med samvær med børnene? 

Hvad med fælles gæld i banken? 

Kan han evt låne af kommunen til indskud? 

Andet er der skal styr på? 

Er rigtig ked af denne beslutning, men jeg kan ikke mere. 

Mvh J.A 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2016

Loa

Er ked af din situation - men du ved hvad der er bedst for dig/børnene.

Mener kun det koster 500 kr at ansøge om skilsmisse.

Kan desværre ikke svare på de andre ting, da jeg heldigvis ikke har stået i situationen.

Tror du at han vil være samarbejdsvillig omkring samværdsaftale omkring børnene?

Anmeld Citér

18. maj 2016

Rauw

Det koster ca 500kr.

Og ja han kan søge indskud ved kommunen hvis hans løn er tilpas lav (kh, su lign).

Jeg er selv lige blevet skilt. Vi har delt børnene sådan så vi har en hver på vores adresse, for så får vi begge de samme rettigheder og tilskud og så har vi så alle børnene lige meget, da de hverken kan undvære mig eller far (og vi kan selfølgelig heller ikke undvære dem). 

Det er hårdt at blive skilt, men ikke hårdere end at leve i et forhold der konstant tære på en. 

Anmeld Citér

18. maj 2016

Dorthe1986

Jeg mener du kan betale 900 kroner for en skilsmisse nu og her.

Om han kan søge hjælpe til indskud, afhænger både af indkomst osv. Min søns far kunne godt, men han var også i lære. Alligevel tog det ham 4-5 måneder at flytte ud (det var meget anstrengt!)

Så er der samarbejdet omkring børnene. Hvordan tror du det vil gå?

Anmeld Citér

18. maj 2016

Tiggi

Mht til gælden som er fælles hæfter i begge, så hvis i aftaler at betale halvdelen hvor og den ene ikke betaler bliver de opkrævet hos den anden. 

Det mest optimale her vil normalt være at tale med banken og spørge om de vil være med til at splitte gælden op i to, således at i begge har hvert sit lån. Men de er ikke forpligtet til at gøre det, og det afhænger af jeres indkomster om de vil gå med til det. (og koster jo nok også nogle gebyr at gøre, så afhænger jo af gældens størrelse hvad man bør gøre)

Anmeld Citér

18. maj 2016

Love2

Anonym skriver:

Hej.

Jeg vil gerne skilles. Dette skyldes umodenhed, og mange løgne fra hans side, og nu kan jeg ikke mere. Alle opfordre mig til at gå fra ham da de kan se hvor meget han kører mig ned.

Hvor meget koster det at blive skilt?

hvilke praktiske ting skal jeg have styr på?

Hvad med samvær med børnene? 

Hvad med fælles gæld i banken? 

Kan han evt låne af kommunen til indskud? 

Andet er der skal styr på? 

Er rigtig ked af denne beslutning, men jeg kan ikke mere. 

Mvh J.A 

Det koster 900 kr at blive skilt. 

Du kan prøve at søge om du kan låne hos kommune til indskud, den kan du først søge når du har fået tilbud på en lejlighed  

Han skal nok have samvær med børnene, men i skal først finde ud af hvem skal have bopæl over for jeres børn. Hvis i ikke kan blive enige så er det statsforvaltning der kan hjælpe jer. 

Anmeld Citér

18. maj 2016

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Er ked af din situation - men du ved hvad der er bedst for dig/børnene.

Mener kun det koster 500 kr at ansøge om skilsmisse.

Kan desværre ikke svare på de andre ting, da jeg heldigvis ikke har stået i situationen.

Tror du at han vil være samarbejdsvillig omkring samværdsaftale omkring børnene?

Han får dem hver anden weekend. 

Anmeld Citér

18. maj 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Det koster ca 500kr.

Og ja han kan søge indskud ved kommunen hvis hans løn er tilpas lav (kh, su lign).

Jeg er selv lige blevet skilt. Vi har delt børnene sådan så vi har en hver på vores adresse, for så får vi begge de samme rettigheder og tilskud og så har vi så alle børnene lige meget, da de hverken kan undvære mig eller far (og vi kan selfølgelig heller ikke undvære dem). 

Det er hårdt at blive skilt, men ikke hårdere end at leve i et forhold der konstant tære på en. 

Nej det godt nok hårdt  

selvom jeg ved det er det eneste rigtige

Anmeld Citér

18. maj 2016

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Jeg mener du kan betale 900 kroner for en skilsmisse nu og her.

Om han kan søge hjælpe til indskud, afhænger både af indkomst osv. Min søns far kunne godt, men han var også i lære. Alligevel tog det ham 4-5 måneder at flytte ud (det var meget anstrengt!)

Så er der samarbejdet omkring børnene. Hvordan tror du det vil gå?

Jeg ved det ikke nu må vi se, men tænker han skal have dem hver anden weekend 

Anmeld Citér

18. maj 2016

Loa

Anonym skriver:

Han får dem hver anden weekend. 

Og er i enige om det? Mere så i kan undgå statsamtet og alt det....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.