"Tiggeri" på baby.dk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2016

Rauw

Jeg tænker det samme hver gang der er et indlæg om nogle der er på røven. Jeg vil gerne hjælpe folk. Men jeg er også bare så kynisk efterhånden, for tit så får folk der tilbyder noget jo intet svar, medmindre de tilbyder penge. Og der står jeg lidt af. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har det sådan at jeg rigtig gerne vil hjælpe med feks en overlevelses kasse med mad osv, men jeg ville aldrig begynde at sende penge. 

Jeg går stærkt ind for at hjælpe hvor man kan, med det man kan og i min verden rækker mad, bleer osv bare længer end penge. Vh stine

Anmeld Citér

17. maj 2016

Benjamins'mor

Jeg synes også det efterhånden har taget overhånd. Og det er ikke kun herinde, men også på Facebook, ser flere og flere opslag hvor folk skriver om uforudsete udgifter osv og derfor beder om penge - der er endda et nr. på opslaget. 

Jeg har heldigvis aldrig selv stået i den situation, og har vi siddet lidt stramt i det har vi fx fået kød fra vores forældres frysere (er sket en gang, min kæreste overgik fra sygedagpenge til dagpenge og fik kun 5000,- udbetalt den første måned). Og jeg har aldrig "tigget" penge på nettet. 

Og skulle jeg/vi en dag være så uheldig at stå i situationen, så ville jeg sætte så meget pris på fx en pakke bleer, kød eller lignende. 

Anmeld Citér

17. maj 2016

grinny

Jeg vil også hellere give noget som mad eller tøj end penge.

Har selv mærket kærligheden fra hjælpende mennesker da vi mistede. Der var endda en sød bruger herinde der ville hjælpe med af betale så jeg kunne komme med i en sorggruppe, kan bare ikke tage imod penge fra andre.

Men alle dem der hjalp med indkøb, opvask, støvsuge og alt det vi ikke selv kunne overskue, hold fast det var fantastisk hjælp 

Anmeld Citér

18. maj 2016

alenemor42

Der er meget "tiggeri" på bl.a Facebook osv. Jeg ville heller aldrig sende penge men tilbyde madvarer osv. I stedet.

Oplever også ofte at folk søger baby ting til veninder og lign. Som ikke har så meget. Det er i og for sig fint men har så også oplevet at de ting der så bliver tilbudt ikke er gode nok. 

Her i min by er der blevet oprettet en rotations gruppe for baby/børne ting. Kravet er at det ikke sælges videre, men går i rotation så længe tingene er brugbare... det syntes jeg er en super ide!

Men ingen tvivl om at  nogle ser det som en mulighed at score lidt penge  ... desværre 

Anmeld Citér

18. maj 2016

ung-mor-2014

Abracadabra skriver:

Med overvældende fare for at støde nogen vil jeg minde brugerne om den sunde skepsis. Der er efterhånden ikke sjældent indlæg med diskrete opfordringer til at donere penge til andre anonyme brugere, og det virker til at være en god forretning for nogen. 

For mange er det godt for både giver og modtager, men man skal nok ikke sende sine sidste sparekroner til en ukendt anonym modtager. Ofte bliver der også tilbudt "madpakker" og bleer, som ikke altid bliver modtaget ligeså taknemmeligt som en reel pengedonation. 

Husk jeres skepsis, der er sikkert mange ærlige og værdigt trængende, men der er også mange andre... 

nu har jeg selv lige næsten haft et indlæg herinde med det, jeg spurgte dog ikke nogle herinde men om nogle kendte nogle facebook grupper med det, fordi vi mangle pga der kom 2 årsopgørelser ind af døren fra tidligere boliger..

Der var en som så sendte mig penge fra en facebookgruppe, jeg er den mand dybt taknemlig for jeg spurgte kun til mad, da jeg ikke ville tage af folks penge de måske selv kunne bruge bedre end på mig, fik også tilbud fra folk herinde, jeg takkede nej til dem fordi jeg havde fået 500 kr af en anden, og dem ville jeg sørge for vi kunne leve for resten af måneden

Men føler mig slet ikke stødt af opslaget, for jeg ved at det ikke er noget jeg gør i at snyde dem der tilbyder mig mad eller penge, de bliver brugt fornuftigt, nemlig på det jeg lovede manden der sendte penge, du bliver brugt på mad og KUN mad!

Men det er godt nok vildt at folk kan finde på at snyde nogle der bare vil hjælpe nogle i nød...

Anmeld Citér

18. maj 2016

Diosa85

Lenchick skriver:

Jeg synes netop det vil være en god hjælp på vej og for mig er det en meget lille ting da al maden havde jeg hjemme og vores budget ville ikke vælte. 

Synes ihvertfald det er stort og hengivent af dig 

Anmeld Citér

18. maj 2016

klmf

Det er vist en tendens overalt og til enhver lejlighed, fx julehjælp, sommerferiehjælp osv., samt diverse indsamlinger til forskellige ting. Jeg er gået helt kold på alt der. Har prøvet at give en kæmpe sæk fint baby tøj væk til en 'trængende' ung pige (troede jeg). Fandt så ud af hun havde kørt det hele på lossepladsen fordi det ikke var mærketøj Nu giver jeg kun mine ting væk i omgangskredsen eller til Mødrehjælpen,  så kan de tjene en lille skilling på det. Giver et fast beløb til Folkekirkens Nødhjælp hver måned og til Mødrehjælpen til jul og holder mig nu til det. Tiggeri til dagen og vejen holder jeg mig fra. 

Anmeld Citér

18. maj 2016

Carina:-)

ung-mor-2014 skriver:

nu har jeg selv lige næsten haft et indlæg herinde med det, jeg spurgte dog ikke nogle herinde men om nogle kendte nogle facebook grupper med det, fordi vi mangle pga der kom 2 årsopgørelser ind af døren fra tidligere boliger..

Der var en som så sendte mig penge fra en facebookgruppe, jeg er den mand dybt taknemlig for jeg spurgte kun til mad, da jeg ikke ville tage af folks penge de måske selv kunne bruge bedre end på mig, fik også tilbud fra folk herinde, jeg takkede nej til dem fordi jeg havde fået 500 kr af en anden, og dem ville jeg sørge for vi kunne leve for resten af måneden

Men føler mig slet ikke stødt af opslaget, for jeg ved at det ikke er noget jeg gør i at snyde dem der tilbyder mig mad eller penge, de bliver brugt fornuftigt, nemlig på det jeg lovede manden der sendte penge, du bliver brugt på mad og KUN mad!

Men det er godt nok vildt at folk kan finde på at snyde nogle der bare vil hjælpe nogle i nød...

Det skal du heller ikke være 

Jeg oplevede ikke dit indlæg som tiggeri netop fordi du bad om mad og ikke penge.

Jeg giver aldrig selv penge netop fordi der er nogen skruppelløse mennesker rundt omkring som har set lyset i venlige mennesker - Men en gang mad kan man altid undvære :)

Anmeld Citér

18. maj 2016

Sprit25

blæksprutten skriver:

Det er vist en tendens overalt og til enhver lejlighed, fx julehjælp, sommerferiehjælp osv., samt diverse indsamlinger til forskellige ting. Jeg er gået helt kold på alt der. Har prøvet at give en kæmpe sæk fint baby tøj væk til en 'trængende' ung pige (troede jeg). Fandt så ud af hun havde kørt det hele på lossepladsen fordi det ikke var mærketøj Nu giver jeg kun mine ting væk i omgangskredsen eller til Mødrehjælpen,  så kan de tjene en lille skilling på det. Giver et fast beløb til Folkekirkens Nødhjælp hver måned og til Mødrehjælpen til jul og holder mig nu til det. Tiggeri til dagen og vejen holder jeg mig fra. 

SERIØST?! Fuck hvor nederen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.