Mandlige pædagoger i institutionerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2016

dorthemus

Vor herre bevares 

Sådan en kommune med sådan et mistroisk syn arbejder jeg heldigvis ikke i. Jeg har været pædagog i 15 år og arbejdet på lige fod med mange dygtige mænd.

Der hvor jeg er nu er 5 ud af 12 mænd (arbejder i en skovbørnehave) og i min datters er der også mange mænd, både i vuggestuen og børnehaven. 

Jeg ville tage en snak med leder og høre om det virkelig er institutionens politik?

Desuden findes kvindelige krænkere også...btw!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2016

mpr

Anonym skriver:

Min datter startede i børnehave for en måned siden. Hun knytter sig hurtigt til dem hun godt kan lide. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skulle forklare det...

Men, min datter er blevet "rigtig gode venner" som hun selv siger med en mandlig pædagog i børnehaven. 

I dag var hun faldet og havde slået sig. Den mandlige pædagog kommer hen til hende og trøster hende og krammer hende eller hvad han nu har gjort. Hun sætter sig op på skødet af ham. Så kommer der en kvindelig pædagog og siger til min datter at hun skal gå ned fra den mandlige pædagog, for hun må ikke sidde der. Det er min datter der har fortalt mig det og ikke en af pædagogerne. 

Jeg tænker at den kvindelige pædagog har sagt at min datter ikke skulle sidde der fordi hun syntes at der var for meget ´fysisk kontakt´mellem den mandlige pædagog. Og det har hun nok tænkt kunne føre til et overgreb.

Jeg har selv mødt den mandlige pædagog og jeg synes han virker som den sødeste, uskadelige og venlige person.

Synes I at det er okay at min datter og den mandlige person er blevet så gode venner og at han hjælper hende? Jeg tænker også han i fremtiden jo kommer til at hjælpe min datter med bleen fx og det kommer da til at blive et endnu større problem for de andre kvindelige pædagoger.

Jeg har ikke selv noget imod at han hjælper min datter og krammer og trøster hende hvis hun har brug for det. 

Hvad synes I?

Jeg synes den kvindelige pædagog puster til en ild der ikke er nødvendig. Hun gør jo situationen til noget den ikke er.. Hvorfor skal mandlige pædagoger ikke have lov til at være tæt omkring børnene på samme måde som de kvindelige? Mig bekendt kan en kvindelig pædagog være lige så "farlig" som en mandelig når det kommer til at begå overgreb på børnene så synes virkelig hun burde sættes på plads og ikke opføre sig på den måde.. Synes også det er synd for din datter at hun skulle sættes i den situation hvor en hun godt kan lide bliver gjort til noget forbudt og farligt.. 

Anmeld Citér

18. maj 2016

Junipige15

Min kæreste er pædagog. Og netop af den årsag som du beskriver, vil han ikke arbejde med små børn. Det er, i min verden, total absurd at bare fordi man er mandlig pædagog, så er der mistanke til at man skulle have interesse i små børn. 

Anmeld Citér

18. maj 2016

Cassiopeia

For ca. 16 år siden var min bror i praktik på en SFO. Han spillede fodbold med nogle af drenge og en af dem falder og slår sig. Min bror går hen og hjælper ham op, drengen græder og er ked af det, så min bror giver ham trøster ham og giver ham et kram. Det var der en af de ansatte som så, og hun fortalte ham at han ikke måtte kramme børnene, fordi det kunne føres til mistro. Min bror blev chokeret og valgt at han ikke ville være pædagog, hvis der ikke skulle mere til. Hvilket faktisk var synd, for jeg er sikker på at han kunne blive en fantastisk god en.

Anmeld Citér

18. maj 2016

Anonym trådstarter

Noget af det jeg synes er dårligt ved det her er, at den kvindelige pædagog sagde direkte til min datter at hun ikke måtte side på skødet af den mandlige pædagog. Det kan jeg få min datter, og de andre børn, til at tro at man skal holde afstand fra drenge/mænd. 

Men, jeg kommer til at spørge en af pædagogerne eller lederen om det kan passe at der ikke er de samme vilkår for mænd og kvinder i den institution <3<3

Anmeld Citér

18. maj 2016

FruK

Jeg ville klart spørge til om de virkelig har sådanne regler og om det er rigtigt st de siger til børnene, at de ikke må sidde på skødet af mandlige pædagoger.

Jeg synes mænd og kvinder bidrager med noget forskelligt, og det er en skam, hvis vi skal skræmme alle mandlige pædagoger væk fra deres erhverv - men jeg kan ærligt talt godt forstå at nogle af den bliver skræmt.

Der er en mand på min datters stue, og ungerne elsker ham. Der hænger altid en kødrand af børn omkring ham. Jeg forventer at han - på samme måde sim kvinderne - tager sig af børnene, trøster og tager dem op, hvis de er kede af det. Og går med dem på toilettet, når det er nødvendigt. Det er jo hans job.

Anmeld Citér

18. maj 2016

2babygirls

Anonym skriver:

Min datter startede i børnehave for en måned siden. Hun knytter sig hurtigt til dem hun godt kan lide. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skulle forklare det...

Men, min datter er blevet "rigtig gode venner" som hun selv siger med en mandlig pædagog i børnehaven. 

I dag var hun faldet og havde slået sig. Den mandlige pædagog kommer hen til hende og trøster hende og krammer hende eller hvad han nu har gjort. Hun sætter sig op på skødet af ham. Så kommer der en kvindelig pædagog og siger til min datter at hun skal gå ned fra den mandlige pædagog, for hun må ikke sidde der. Det er min datter der har fortalt mig det og ikke en af pædagogerne. 

Jeg tænker at den kvindelige pædagog har sagt at min datter ikke skulle sidde der fordi hun syntes at der var for meget ´fysisk kontakt´mellem den mandlige pædagog. Og det har hun nok tænkt kunne føre til et overgreb.

Jeg har selv mødt den mandlige pædagog og jeg synes han virker som den sødeste, uskadelige og venlige person.

Synes I at det er okay at min datter og den mandlige person er blevet så gode venner og at han hjælper hende? Jeg tænker også han i fremtiden jo kommer til at hjælpe min datter med bleen fx og det kommer da til at blive et endnu større problem for de andre kvindelige pædagoger.

Jeg har ikke selv noget imod at han hjælper min datter og krammer og trøster hende hvis hun har brug for det. 

Hvad synes I?

Synes det er lige voldsom nok at hun beder hende hoppe ned, herre gud!!! 

I min storepiges børnehave har de to mandlige pædagoger og de er skide sjove! Og den ene er meget vild med min den mindste og de har altid en intern dialog og pjatter sammen! Jeg synes det er så hyggeligt og ser ingen farer signaler!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.