Mandlige pædagoger i institutionerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.515 visninger
16 svar
66 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. maj 2016

Anonym trådstarter

Min datter startede i børnehave for en måned siden. Hun knytter sig hurtigt til dem hun godt kan lide. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skulle forklare det...

Men, min datter er blevet "rigtig gode venner" som hun selv siger med en mandlig pædagog i børnehaven. 

I dag var hun faldet og havde slået sig. Den mandlige pædagog kommer hen til hende og trøster hende og krammer hende eller hvad han nu har gjort. Hun sætter sig op på skødet af ham. Så kommer der en kvindelig pædagog og siger til min datter at hun skal gå ned fra den mandlige pædagog, for hun må ikke sidde der. Det er min datter der har fortalt mig det og ikke en af pædagogerne. 

Jeg tænker at den kvindelige pædagog har sagt at min datter ikke skulle sidde der fordi hun syntes at der var for meget ´fysisk kontakt´mellem den mandlige pædagog. Og det har hun nok tænkt kunne føre til et overgreb.

Jeg har selv mødt den mandlige pædagog og jeg synes han virker som den sødeste, uskadelige og venlige person.

Synes I at det er okay at min datter og den mandlige person er blevet så gode venner og at han hjælper hende? Jeg tænker også han i fremtiden jo kommer til at hjælpe min datter med bleen fx og det kommer da til at blive et endnu større problem for de andre kvindelige pædagoger.

Jeg har ikke selv noget imod at han hjælper min datter og krammer og trøster hende hvis hun har brug for det. 

Hvad synes I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2016

God-mor

Anonym skriver:

Min datter startede i børnehave for en måned siden. Hun knytter sig hurtigt til dem hun godt kan lide. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skulle forklare det...

Men, min datter er blevet "rigtig gode venner" som hun selv siger med en mandlig pædagog i børnehaven. 

I dag var hun faldet og havde slået sig. Den mandlige pædagog kommer hen til hende og trøster hende og krammer hende eller hvad han nu har gjort. Hun sætter sig op på skødet af ham. Så kommer der en kvindelig pædagog og siger til min datter at hun skal gå ned fra den mandlige pædagog, for hun må ikke sidde der. Det er min datter der har fortalt mig det og ikke en af pædagogerne. 

Jeg tænker at den kvindelige pædagog har sagt at min datter ikke skulle sidde der fordi hun syntes at der var for meget ´fysisk kontakt´mellem den mandlige pædagog. Og det har hun nok tænkt kunne føre til et overgreb.

Jeg har selv mødt den mandlige pædagog og jeg synes han virker som den sødeste, uskadelige og venlige person.

Synes I at det er okay at min datter og den mandlige person er blevet så gode venner og at han hjælper hende? Jeg tænker også han i fremtiden jo kommer til at hjælpe min datter med bleen fx og det kommer da til at blive et endnu større problem for de andre kvindelige pædagoger.

Jeg har ikke selv noget imod at han hjælper min datter og krammer og trøster hende hvis hun har brug for det. 

Hvad synes I?

Jeg tænker at jeg virkelig godt forstår at det et de færreste mænd, der har lyst til at uddanne sig til pædagog, nu hvor der nærmest køre en hetz imod dem. Det er virkelig skræmmende!! Jeg ville lige høre pædagogerne ad, omkring den situation din datter oplevede, fordi selvfølgelig skal han da have lov at trøste og være lige så meget på som de kvindelige pædagoger, det andet er helt i skoven. Det kan også være for at beskytte manden, så der aldrig kan opstå nogle misforståelser, men det er bare ikke vejen frem. I min datters børnehave er der ingen mænd, og det er vi ret kede af, da mænd altså giver en anden dynamik i institutioner i stedet for det stort set kun er kvinder. Æv at det skal være sådan !

Anmeld Citér

17. maj 2016

Bshizzle

Den mandlige pædagog skal da bare gøre som alle andre pædagoger gør... Passe deres arbejde om de så er kvinder eller mænd! 

Jeg er faktisk i chok over at en kvindelige pædagog kommer med sådan en udmelding !!!! 

Faktisk syntes jeg du skulle ta fat i den kvindelige pædagog og spørge hvorfor din datter fortæller dig dette og hvis det passer, så få en forklaring på hvorfor din datter ikke må trøstes af en mandlige pædagog! (Eller bare ham!) 

Anmeld Citér

17. maj 2016

Babilooo

Det er da helt til hest..?

tag en snak med pædagogen... Hvis dit barn er i blealderen kan de jo være at hun har misforstået noget. Det er jo et lille barn. 

Hvis det er i ramme alvor at hun er kommet med den udmelding ville jeg tage fat i lederen. Det er ikke vejen frem at gøre små piger mandsforskrækkede... Selv hvis det er for at beskytte ham. Det er da helt forkert fremgangsmåde og bør ændres.

Anmeld Citér

17. maj 2016

C_C

Der er flere og flere institioner der laver regler om at børnene ikke må sidde på mændenes skød og heller ikke blive skiftet af dem, for at "beskytte" mændene mod de hetz der kan være mod dem. 

Jeg ville ikke dømme dame pædagogen så hurtigt, det kan jo være hun bare vil hjælpe manden.

Jeg er selv meget imod de regler der bliver lavet men sådan er det idag, nogle ser bare ting som ikke er der og tror kun det bliver værre og værre.. 

Anmeld Citér

17. maj 2016

MorTil3+

Vi har en mandlig pædagog i vores børns børnehave, og vores unger elsker ham, der var også en i praktik på et tidspunkt og ham var de også vilde med. Og de både skifter og sidder med børnene på skødet. Ham der er der fast er homoseksuel hvilket nok ville få endnu flere alarmklokker til at ringe hvis man er en af dem der ikke kan li mandlige pædagoger. Han har været der siden han var 18 år og han er vel omkring de 40 år nu. Han er en fantastisk mand der elsker sit job og alle ungerne derovre elsker ham. 

Anmeld Citér

17. maj 2016

Anonym

Jeg er pædagog og arbejder i en vuggestue. Jeg er SÅ fortørnet over de mange restriktioner der rammer mandlige ansatte (både pædagoger og medhjælpere) i vores daginstitutioner! Jeg er rasende over, at mænd ikke kan udføre det arbejde de er ansat til, fordi der "skal passes på dem" og opføres den ene latterlige regel efter den anden om, hvad de ikke må med børnene. Det er et fuldstændigt misforstået hensyn og jeg kan VIRKELIG godt forstå, at mænd vælger daginstionerne fra som arbejdsplads - der bliver sagt det er af "hensyn" til mændene. Min mening er, at mændene bliver mistænkeliggjort. Vi har selv haft udfordringer omkring det på min arbejdsplads - og der talte mig, og andre kollegaer, med MEGET store bogstaver overfor de kvinder der synes at disse restriktioner var en god idé. Vi skal selvfølgelig være ansat på samme vilkår allesammen.

Jeg er SÅ glad for, at min datter går i en institution med en mandlig leder (der endda lagde et skriv ud, hvori der stod at ALLE ansatte i institutionen er ligeværdige og ansat på samme vilkår og med samme rettigheder) - og flere mandlige ansatte. Hvor mænd og kvinder er lige og hvor begge køn må skifte, kramme, trøste, hjælpe på wc osv osv! 

Anmeld Citér

17. maj 2016

FruStolpe

Anonym skriver:

Hvad synes I?

Hvor må der være forfærdeligt for en sikkert dygtig og omsorgsfuld pædagog at han skal "jages"... 

Jeg kunne aldrig ha mine børn i en institution hvor der var den slags restriktioner! !! Selvfølgelig er det bare super fedt at din datter er glad for en voksen, kønnet bør slet ikke spille ind.  Og hvor er det fantastisk at der et en voksen som ikke er bange for at tage et barn op, når det er lige det barnet har brug for. 

Jeg ville personligt snakkemed.lederen og høre om det er normal kutyme.. 

Anmeld Citér

17. maj 2016

lottemusen

Jeg synes også du skal tage en snak med pædagogen om hendes kommentar, og så tage den derfra.

Jeg synes også det er frygteligt, at der er blevet skabt en afstandstagen til mandlige pædagoger og medhjælpere!!!

I min søns vuggestue er der en mandlig medhjælper på ca. 55 år. Han er virkelig sød og en rigtig hyggeonkel. Det er tydeligt at se på min 1-årige søn, at han er vild med ham. Han stor-smiler, når han ser ham om morgen, og medhjælperen giver ham ofte et lille kindkys (han er sikkert ikke den eneste, der får det )

Jeg synes det er fantastisk, at min søn får så meget omsorg og kærlighed i vuggestuen, og jeg er 100 % sikker på, at jeg intet har at være nervøs over

Anmeld Citér

18. maj 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Lige som de andre synes jeg kommentaren er helt malplaceret. Det burde virkelig ikke være nødvendigt at beskytte nogen fra at gøre deres arbejde.

I min datters vuggestue var der en mandlig praktikant da min datter startede. Han var så god, og min datter elskede ham! - Hun er generelt glad for alle, men er særligt glad for mænd. Så hvis der kom en mandlig pædagog ville jeg godt nok synes det var syndt for ham, og ikke mindst min datter hvis hun ikke måtte sidde på hans skød eller give ham en krammer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.