Min datter startede i børnehave for en måned siden. Hun knytter sig hurtigt til dem hun godt kan lide. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skulle forklare det...
Men, min datter er blevet "rigtig gode venner" som hun selv siger med en mandlig pædagog i børnehaven.
I dag var hun faldet og havde slået sig. Den mandlige pædagog kommer hen til hende og trøster hende og krammer hende eller hvad han nu har gjort. Hun sætter sig op på skødet af ham. Så kommer der en kvindelig pædagog og siger til min datter at hun skal gå ned fra den mandlige pædagog, for hun må ikke sidde der. Det er min datter der har fortalt mig det og ikke en af pædagogerne.
Jeg tænker at den kvindelige pædagog har sagt at min datter ikke skulle sidde der fordi hun syntes at der var for meget ´fysisk kontakt´mellem den mandlige pædagog. Og det har hun nok tænkt kunne føre til et overgreb.
Jeg har selv mødt den mandlige pædagog og jeg synes han virker som den sødeste, uskadelige og venlige person.
Synes I at det er okay at min datter og den mandlige person er blevet så gode venner og at han hjælper hende? Jeg tænker også han i fremtiden jo kommer til at hjælpe min datter med bleen fx og det kommer da til at blive et endnu større problem for de andre kvindelige pædagoger.
Jeg har ikke selv noget imod at han hjælper min datter og krammer og trøster hende hvis hun har brug for det.
Hvad synes I?
Anmeld
Citér