Hej,
er der nogle der har prøvet at få konstateret en stofskiftesygdom som følge af graviditet og fødsel? Jeg har nemlig mistanke om at det er tilfældet med mig. Jeg fødte for et år siden, og fik 2-3 mdr senere at vide at jeg havde en fødselsdepression, og den har jeg kæmpet med lige siden. Jeg synes at det er blevet bedre som tiden er gået, men jeg får stadig tilbagefald der varer flere dage hvor alt er sort. Dvs at jeg kun kan græde i sengen under dynen uden at være til nogen som helst hjælp. Man er på en måde følelseslammet, man kan ikke føle noget. Man er magtesløs, frustreret og ensom. Det influerer helt sikkert på hver eneste dag, men halvdelen af dem går sådan ok. Jeg elsker mine børn, de bringer mig glæde, men i pressede situationer går jeg kold. Min mand er efterhånden rigtig god til at se når det sker, og hjælper mig. Jeg har været i gruppeterapi for et halvt år siden, men det ændrede ikke så meget for mig. Har læst mig til at en fødselsdepression helst skal aftage indenfor et år. Og det er der som sagt gået nu, og jeg er stadig lige syg. Omverdenen aner det ikke, kun de nærmeste. For man skal tæt ind på livet af mig for at opdage det. Det er hårdt.
Sagen er så den at jeg er begyndt at stille spørgsmålstegn ved om det overhovedet er det der er galt med mig? Jeg har på det seneste læst om stofskiftesygdomme (lavt stofskifte) efter fødsel. Jeg har læst at dette ofte bliver forvekslet med fødselsdepression. Symptomerne er bla træthed (og det er jeg konstant), depression og vægtforøgelse. Jeg har siden fødslen forsøgt at tabe mig, jeg vejer 10 kg mere end jeg normalt gør, og jeg har været på kur de sidste 7 uger hvor jeg kun har indtaget 1200 kcal dagligt, og 200 g har jeg tabt! Jeg har ofte været på sådan en kcal kur hvor jeg gerne tabte 500 g på en uge, så jeg VED at der er noget galt i min krop. (Tråden handler ikke om div. Kure og om hvad der er sundt og ikke sundt, men blot en konstatering at jeg nu fungerer anderledes end før).
Mit spørgsmål er, er der andre der har fået konstateret stofskiftesygdom efter fødsel? Hvordan opdagede I det? Hjalp behandlingen jer?
Undskyld at det blev lidt langt.
Anmeld
Citér