Kan jeg være gravid? :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

757 visninger
18 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. maj 2016

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg har haft sex med en fyr som kom i mig. Jeg var på sidste dag af min mens så den var egentlig stoppet. 

Men hvad er risikoen for at være blevet gravid? Jeg havde kun taget p-piller en måned. 

Jeg synes jeg er oppustet og har pludselig en underlig trang til hotdogs. 

Tager en test i morgen men vil lige høre jer hvad risikoen er. Den burde vel næsten være ikke eksisterende ikk?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2016

MissTas

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg har haft sex med en fyr som kom i mig. Jeg var på sidste dag af min mens så den var egentlig stoppet. 

Men hvad er risikoen for at være blevet gravid? Jeg havde kun taget p-piller en måned. 

Tager en test i morgen men vil lige høre jer hvad risikoen er. Den burde vel næsten være ikke eksisterende ikk?

Tror bestemt ikke du er blevet gravid, da ægløsning slet ikke har været tilstede endnu når du køre på sidste dag af mens. Symptomer ville heller ikke komme så hurtigt, tænker du er oppustet af anden grund og evt bare har en dag hvor du har lyst til hotdogs. 

Anmeld Citér

16. maj 2016

MissTas

Anonym skriver:

Og test vil du slet ikke kunne ta før næste gang du skal har mens. Tager du en nu vil den med garanti være negativ.

Anmeld Citér

16. maj 2016

Anonym trådstarter

MissTas skriver:

Og test vil du slet ikke kunne ta før næste gang du skal har mens. Tager du en nu vil den med garanti være negativ.

Skal lige siges det er 14 dage siden udgave sammen med ham. Det fik jeg ikke lige skrevet. 

Anmeld Citér

16. maj 2016

Anonym trådstarter

MissTas skriver:

Tror bestemt ikke du er blevet gravid, da ægløsning slet ikke har været tilstede endnu når du køre på sidste dag af mens. Symptomer ville heller ikke komme så hurtigt, tænker du er oppustet af anden grund og evt bare har en dag hvor du har lyst til hotdogs. 

Det er 14 dage siden jeg var sammen med ham. Umiddelbart er min tanke også at det ikke burde kunne lade sig gøre. Men bliver helt nervøs alligevel. For jeg skal ikk have endnu et barn endnu. 

Anmeld Citér

16. maj 2016

123.

Anonym skriver:

Det er 14 dage siden jeg var sammen med ham. Umiddelbart er min tanke også at det ikke burde kunne lade sig gøre. Men bliver helt nervøs alligevel. For jeg skal ikk have endnu et barn endnu. 

Tag det hele roligt, du ikke gravid "endnu".. en normal cyklus ligger på 28 dage ved nogen. Det vil sige på 14 dagen efter første mens dag vil ægløsning ligge. Og at du har haft sex i slutning af din mens. Sæden vil umurlig kunne overleve så længe. Det man 5 dage. .. men hvis du stadig er i tvil. Så tag en test om 1-2 uger .. 

Anmeld Citér

16. maj 2016

Anonym trådstarter

Newgirl. skriver:

Tag det hele roligt, du ikke gravid "endnu".. en normal cyklus ligger på 28 dage ved nogen. Det vil sige på 14 dagen efter første mens dag vil ægløsning ligge. Og at du har haft sex i slutning af din mens. Sæden vil umurlig kunne overleve så længe. Det man 5 dage. .. men hvis du stadig er i tvil. Så tag en test om 1-2 uger .. 

Det mente jeg nok også. Blev bare så nervøs lige pludselig. Skal have min mens om en uge. Så ser jeg hva der sker 

Anmeld Citér

16. maj 2016

Berta

Hej

Du burde ikke kunne blive gravid ud fra det du skriver. Ud over det de andre skriver med cyklus så har du jo også brugt prævention. Hvis du har taget p-piller i en måned før den menstruation du havde (og har taget pillerne hver dag indtil pausen) så burde du være temmelig sikret mod graviditet. 

/Berta

Anmeld Citér

16. maj 2016

Anonym trådstarter

Berta skriver:

Hej

Du burde ikke kunne blive gravid ud fra det du skriver. Ud over det de andre skriver med cyklus så har du jo også brugt prævention. Hvis du har taget p-piller i en måned før den menstruation du havde (og har taget pillerne hver dag indtil pausen) så burde du være temmelig sikret mod graviditet. 

/Berta

Har misset en enkelt p pille som jeg så tog om morgenen. Men ellers er alle taget. 

Er meget mere rolig nu. Regnede nu heller ikke med det kunne lade sig gøre. Men blev nødt til at spørger for at være sikker. 

Anmeld Citér

16. maj 2016

Mutti84

Hvis ikke mam kan blive gravid på mens sidste dag, så er der åbenbart noget galt med mig... for det blev JEG altså!

Tog så ikke p-piller, så det kan jeg ikke helt snakke med om...

Men jeg kan fortælle at min ægløsning ligger på 7. Dagen fra 1. Mens dag... Men at min mens altid er med 30 dages mellemrum...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.