Anonym skriver:
Anonyme svar tilladt!
Jeg har en veninde, hvis dreng på 9 er meget feminin og leger helst med piger, dukker og andre pigeting. Hans yndlingsfarve er pink. Han leger aldrig med drengene og drengene betragter ham som en af pigerne.
Det er tydeligt at se, at drengen bedst trives, når han er sammen med pigerne.
Min veninde sagde til mig den anden dag, at hun er bange for at hendes dreng er homosexuel, da det ville skuffe hendes mand, som har store forventninger til deres eneste drengebarn (de har også to store piger).
Jeg blev ked af det på hendes (og drengens) vegne, da jeg synes at det er så synd, at skulle kæmpe med sin mand/far omkring dette.
Er der nogen af jer, der har oplevet lignende med jeres børn eller måske jer selv?
Hvor tidligt vidste I, at jeres børn/I var til det samme køn?
Hvordan håndterede I familiemedlemmerne, som ikke accepterede det?
Min yngste søn på nu 17 år er homoseksuel. Vi havde da tanken, da han i børnehavealderen var vild med lyserødt, prinsessekjoler og Barbiedukker, men det er ikke ensbetydende med, at alle drenge med den adfærd er/bliver homoseksuelle.
Han lagde prinsessetingene på hylden, da han begyndte i skole, og vi tænkte ikke videre over hans seksualitet de følgende år, men som 13-årig kom han til mig og fortalte, at han altså var til drenge. Jeg sagde, at hvis det var det, han var, var det helt fint med os, men at det i mine øjne var meget tidligt at føle sig sikker på det. Bagefter tænkte jeg, at jeg da godt vidste, jeg var til drenge, da jeg var 13, og at det måske virkede på ham, som om jeg ikke tog ham alvorligt, og siden havde vi en del snakke om det. Og om dét at springe ud, som han var meget optaget af.
Det gjorde han så stille og roligt som 14-15-årig, og han har til dato ikke mødt nogle negative reaktioner. Heller ikke, da han sidste sommer begyndte på efterskole og skulle dele værelse med tre andre drenge. Det har virkelig været let og smertefrit indtil nu.
Familien har heller ikke reageret negativt. Nu har han og vi så heller ikke slået på glasset og annonceret det, men bare ladet det sive, når det faldt naturligt. Min mor mente nu længe, at det nok bare var en fase, men den er sevet ind nu, og hun bakker ham fuldstændigt op. Andre familiemedlemmer har givet udtryk for, at den havde de da set komme. Den eneste, vi ikke har ladet det sive til, er min mormor - som netop er blevet 95 i dag. Ikke fordi, hun ville fordømme det, men hun ville bekymre sig og blive urolig for, at han vil få et svært liv. Der er trods alt sket meget på det område bare de sidste 10-15 år, og når man har hendes alder, kan det være svært at følge med.
Min mand, som er meget mand! - håndværker, lidt mandehørmsagtig og ret traditionel i sin kønsopfattelse - har ikke haft spor svært ved at acceptere det. Tværtimod vil han stille op som den første til at forsvare ham, hvis nogen skulle sige eller gøre noget. Måske hjælper det lidt på hans accept, at vores ældste søn er sin fars udtrykte billede, så han ikke har haft grund til at stille sig selv 1000 spørgsmål om, hvorvidt han har fejlet som maskulin rollemodel.
Vores søn er fantastisk og præcis, som han skal være - ligesom sine to heterosøskende