Anonym skriver:
Hej I søde damer.
Jeg står i den situation at jeg skal efter vores ferie i næste uge, skal fortælle min søn 5 år at hans faster er blevet dræbt, jeg har brug for råd til hvordan man kan gøre det mest skånsomt.
Vi er enige om at han ikke skal vide hele sandheden om måden det er sket på. og vi ved det heller ikke selv endnu.
Der kører tusinde tanker rundt i hovedet, hvordan man skal fortælle det.
Hvordan ville i sige det.?
God weekend og pinse til jer alle sammen.
Som andre siger, pak det ind, så det er passende for hans alder, min søns morfar og oldefar er døde inden for de seneste par år, og der har han fået at vide at de er døde og det var fordi de var gamle og at de har det bedre nu, men min mor døde også en voldsom død da jeg var barn, så ved han kun at hun døde da jeg var barn, men ikke hvorfor, han skal ikke forholde sig til at folk kan finde på at skyde hinanden, stikke hinanden ned osv. (Han er 5 år nu). Mine nevø og niecer tror at min mor er død i et trafik uheld, da deres mor valgte en løgn af hensyn til at de ikke skulle være bange for deres morfar(da han var i live), og de ved stadig ikke sandheden selvom de nu er teens - det er ikke deres mormor, men deres morfar.
Det gør mig ondt for jeres familie, hvil i fred 
Anmeld
Citér