Hvad ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

680 visninger
14 svar
18 synes godt om
14. maj 2016

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg har fået informationer om, at én på vores vej sælger stoffer fra sin lejlighed. Endvidere avler familien på slanger i deres hjem, på trods af at vi bor i boligforening og kun må have et kæledyr. De har desuden et barn på 3 år, som bor fast på adressen.

Jeg er simpelthen i tvivl om, om jeg skal melde dem til myndighederne, for synes bestemt ikke at det er et godt miljø for et barn. Når det så er sagt, oplever jeg ikke forældrene som specielt belastede.

hvad ville I gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2016

serinasmor

Sagen er den at jeg har fået informationer om, at én på vores vej sælger stoffer fra sin lejlighed. Endvidere avler familien på slanger i deres hjem, på trods af at vi bor i boligforening og kun må have et kæledyr. De har desuden et barn på 3 år, som bor fast på adressen.

Jeg er simpelthen i tvivl om, om jeg skal melde dem til myndighederne, for synes bestemt ikke at det er et godt miljø for et barn. Når det så er sagt, oplever jeg ikke forældrene som specielt belastede.

hvad ville I gøre?

Fordi de sælger stoffer havde meldt dem til politiet

Du kan også godt nævne at de avler slanger men ikke pga reglerne om 1 kæledyr ... Nogle slanger skal man gave specielt tilladelse til at have og en anden tilladelse til at avle på ... 

Anmeld Citér

14. maj 2016

Babilooo

Anonym skriver:

hvad ville I gøre?

Hvis du ved at de sælger stoffer forstår jeg ikke at du er i tvivl..?

hvad ville du synes om at han om nogle pr sælger til dine børn eller til andre børn nu..?

Det er da heller ikke et miljø for deres eget barn.

Jeg ville tage fat i politiet og melde det... Evt anonymt. 

Anmeld Citér

15. maj 2016

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Hvis du ved at de sælger stoffer forstår jeg ikke at du er i tvivl..?

hvad ville du synes om at han om nogle pr sælger til dine børn eller til andre børn nu..?

Det er da heller ikke et miljø for deres eget barn.

Jeg ville tage fat i politiet og melde det... Evt anonymt. 

Jeg har ikke selv erfaret det, men har blot fået oplysningerne fra andenhånds.

Anmeld Citér

15. maj 2016

Rauw

Rygter osv gir jeg ikke en skid for. Jeg bor i en lille by og der går rygter om mig som slet ikke passer, og det er ret irriterende. Bla at jeg ikke gider mine børn og derfor er en dårlig mor. Ih tak, jeg elsker mine børn, og det samme gør deres far, og at han har dem lige så meget som mig betyder ikke jeg er en lorte mor, men mange har snakket lort om det og tror de ved alt om vores liv. Så tarveligt. Så fordi du lige har hørt dit og dat så bør du vel holde dig for god til den slags. Virker barnet til ikke at trives, så gør noget. Virker barnet til at ha det godt. Jamen så lad være at smadre deres liv med lede lorte rygter du ikke ved om passer. 

Anmeld Citér

15. maj 2016

alenemor42

Med mindre du selv har erfaret det og vidste det med sikkerhed ville jeg ikke reagere.

Det kan snildt være løgn og rygter 

Anmeld Citér

15. maj 2016

Babilooo

Nu er der så i min øjne uendelig stor forskel på rygter om at man er en dårlig mor eller om at man sælger stoffer.

At sælge stoffer er farligt for dem man sælger dem til og det er ulovligt. Det er ikke ulovligt "ikke at gide sine børn". Altså så længe de får mad på kroppen og eller fungerer. Det er ikke ulovligt at de er halvdelen af tiden hos far fx. - selv om andre mener, det er at man ikke gider dem. 

Hvis man sætter det på spidsen, så ville man heller ikke lade være med at fortælle politiet, hvis man havde en formodning om at nogen havde røvet en bank eller myrdet nogen..? Det er HELT i orden at få politiet til at undersøge om der er hold i det. Hvis de har rent mel er der jo ingen problem. De kommer ikke uskyldigt i fængsel.

Hvis man kigger den anden vej selv ved stærke formodninger så får narkosælgere jo lov til at sælge videre til potentielt dine og vores børn��. 

Så NEJ man skal bestemt ikke altid bare passe sig selv. 

Anmeld Citér

15. maj 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Hvis du er 100 procent sikker på, at det er rigtigt, så ja, så meld dem...længere er den vel ikke.. 

Anmeld Citér

15. maj 2016

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Hvis du er 100 procent sikker på, at det er rigtigt, så ja, så meld dem...længere er den vel ikke.. 

Jeg er ikke 100 procent sikker. Jow på det med slangerne. Det andet har jeg fået fortalt, og da denne viden bliver delt, fortæller min mand at han har haft det på fornemmelsen, fordi deres hjem er en svingdør og at manden siger: god fornøjelse med det eller noget i den stil 

Anmeld Citér

15. maj 2016

alenemor42

Anonym skriver:

Jeg er ikke 100 procent sikker. Jow på det med slangerne. Det andet har jeg fået fortalt, og da denne viden bliver delt, fortæller min mand at han har haft det på fornemmelsen, fordi deres hjem er en svingdør og at manden siger: god fornøjelse med det eller noget i den stil 

Du vil melde dem for at have mere end en slange?  Hvorfor. .. det er jo ikke ligefrem dyr der generer nogle.

At ville melde folk for noget man har hørt og noget man måske tror der er blevet sagt virker som om at man bare vil melde fordi man har ondt i sladdertarmen. .. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.