Anonym skriver:
- Jeg har nogle spørgsmål, som jeg meget gerne vil hører jeres mening omkring. Det skal siges, at jeg spørger fordi jeg endnu ikke ved hvad jeg kan tillade mig og forlange af min kæreste.
1) er det ok hvis din kæreste/mand ryger og drikker imens i venter et barn, og i hvilket omfang?
2) hvad er din forventning til din kæreste/mand, når du har humørsvingninger (grådlabil, vredesudbrud, følelsesladet mv.)
3) hvor meget mener du at din kæreste/mand skal involvere sig i din graviditet og passe/pleje dig?
1) Min kæreste ryger heldigvis ikke, men han drikker i ny og næ, når vi hygger med familie og en sjælden gang imellem med hans gutter. Det er helt okay for mig, føler mig vildt priviligeret med min kæreste, som faktisk prioriterer tid med mig højest. 
2) Jeg har ikke lidt meget af humørsvingninger, men har haft nogle episoder, hvor jeg er blevet følelsesladet eller ked af det over nogle skøre ting. Nu kender jeg min kæreste rigtig godt, da vi har været sammen i 7 og et halvt år - så jeg forventede at han ville støtte mig, som han altid gør. Jeg har ikke haft nogen vredesudbrud sådan udover en almindelig diskussion, som man kan have i ny og næ - her har jeg passet på ikke at være urimelig pga mine hormoner. Hvis jeg har været for meget, så har jeg undskyldt. Hvis ikke jeg havde haft hans støtte igennem graviditeten, så tror jeg det havde været rigtig hårdt for mig at gennemgå. Har været så glad for, at han har hjulpet mig igennem de dage, hvor jeg har haft tvivl eller været lidt bange - og glædet sig med mig de dage, hvor jeg har været fyldt op af ren lykke og spænding. Sådan skal en graviditet være 
3) Jeg mener ikke man kan forlange af en mand, at han involverer sig helt vildt i en graviditet. Min kæreste nusser og snakker lidt til maven, når det lige tager ham - men ellers snakker vi egentlig bare meget om hvordan det mon bliver når vores barn kommer til verden osv. Han passer og plejer mig ikke som sådan, men han hjælper med f.eks. at lave mad, hvis han kan se jeg er helt smadret. Det gjorde han nu også før graviditeten 
Jeg synes hans grad af involvering er fint, man skal også passe på ikke at forvente det umulige af mændene. Er sikker på han kommer 100% på banen når baby er født og det hele bliver lidt mere virkeligt. Glæder mig blot til at se ham vokse i rollen som far til vores lille søn