Anonym skriver:
- Jeg har nogle spørgsmål, som jeg meget gerne vil hører jeres mening omkring. Det skal siges, at jeg spørger fordi jeg endnu ikke ved hvad jeg kan tillade mig og forlange af min kæreste.
1) er det ok hvis din kæreste/mand ryger og drikker imens i venter et barn, og i hvilket omfang?
2) hvad er din forventning til din kæreste/mand, når du har humørsvingninger (grådlabil, vredesudbrud, følelsesladet mv.)
3) hvor meget mener du at din kæreste/mand skal involvere sig i din graviditet og passe/pleje dig?
1) Jeg har det helt fint med at min kæreste drikker og ryger, at han så ikke selv har den store lyst til det, det er en anden ting 

2) Jeg har ikke de store forventninger til ham, jeg er vidst bare heldig at have en skøn, omsorgsfuld kæreste der heldigvis er der for mig hvis jeg har humørsvingninger og det hele føles for svært 
3) Jeg synes det er vigtigt at han involvere sig (selvfølgelig) da han jo skal være far til vores barn. Men det har han gjort af sig selv fra start, og det med at passe og pleje, det synes jeg slet ikke han har pligt til på nogen måde, han vil gerne og det får han så lov til, men selv hvis han ikke gjorde ville jeg have det fint med det
Selvfølgelig skulle han hjælpe til med de ting der er sværere som gravid (som at bære de tunge ting osv)
Men jeg synes ikke man skal ændre på det store bare fordi man er gravid, bare nyd det og håb på din kæreste/mand nyder det, og hvis han ikke er involveret så meget i starten er det ofte fordi det nok ikke er gået helt op for ham at du er gravid, men det skal nok komme at det går op for ham, og så kan man håbe at han begynder at glæde sig ligeså meget som du selv gør 
Anmeld
Citér