Jeg er en Salatidiot, vil du hjælpe mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2016

serinasmor

Troldemommi skriver:

Hvad hedder den kogebog med salaterne? 

Ser lige om jeg ikke kan huske at tage et billede i morgen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2016

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Kan også anbefale bulgursalat, bruger den tit til frikadeller. Kogt bulgur vendes  med en dressing af olie, citron eller lime, salt og peber.  Derudover bruger jeg agurk i små tern, feta, ristede pinjekerner, rød peberfrugt, evt cherrytomater. Den er også go til madpakken og dagen efter.

Anmeld Citér

9. maj 2016

Troldemommi

Jegermoar skriver:

Kan også anbefale bulgursalat, bruger den tit til frikadeller. Kogt bulgur vendes  med en dressing af olie, citron eller lime, salt og peber.  Derudover bruger jeg agurk i små tern, feta, ristede pinjekerner, rød peberfrugt, evt cherrytomater. Den er også go til madpakken og dagen efter.

Det lyder lækkert, noget til madpakkerne er jo altid godt ��

Anmeld Citér

10. maj 2016

serinasmor

Troldemommi skriver:

Hvad hedder den kogebog med salaterne? 

Det er denne 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

10. maj 2016

lineog4

Salater kommer i mange udformninger her hjemme, men som udgangspunkt hvis det er salat og ikke råkost agtigt, så er grundingrediensen enten babysalat, babyspinat eller rucola - iceberg bruger vi aldrig. 

Og så kan der være alt i, men ofte er der grillede squash, stegte champignon, løg, blomkål. Agurk og tomat er ved siden af, da vi kan lide hver vores  

yndlings salaten lige pt er med gorgonzola og en hindbær/olie/balsamico dressing. 

Nogen gange er salaten også selve retten og så er der bulgur, couscous, ris, pasta og en slags kød i. 

Sjældent vi bruger en decideret opskrift da det ofte er "salat hvad vi nu har", men kan da anbefale at søge på nettet og også suveræne salater der er mange gode ideer

Anmeld Citér

10. maj 2016

Ena

Jeg har et lager af forskellige grøntsager, der varierer alt efter årstid og som jeg kombinerer på kryds og led.

Om vinteren er min absolutte ynglingssalat med hakket, frisk grønkål, æble,kakifrugt,granatæble eller pære, puck feta (og kun lige nøjagtig den feta) valnødder, olivenolie, citron og friskkværnet peber - evt. et drys hamp.

Ellers revet knoldselleri, gulerod og æble med citron.

Lige nu har vi i køkkenet: spidskål,rødkål (for den smukke farve) frisk spinat, grønne asparges, feldtsalat, avocado, radiser, agurk, peberfrugt, tomater, forårsløg, squash, blåbær (også for den smukke farve) edammebønner, grønne bønner, ærter, majskolber, broccoli, citron (altid citron til alle salater) Vi har også altid feta, kikærter, kidneybønner og sorte bønner på dåse stående, som mætter godt. Drys har vi i form af chiafrø, saltede græskarkerner, hampefrø, hørfrø, valnødder, hasselnødder eller mandler. 

Nogle gange blander jeg alt muligt sammen, eller i små skåle så vi selv kan blande, som vi har lyst. Nogle gange er det en enkelt salat af spidskål, mormordressing og hasselnødder. 

Hos os er salaten den største del af måltidet, og så spæder vi op med et stykke kylling eller laks og pasta/ris ved siden af til børnene.

Jeg spiser ret meget med alle sanser, så jeg blander meget efter farver. Fx grøn spinat - rød peberfrugt, lilla rødkål - gule majs. Det betyder af en eller anden grund meget for mig. 

Anmeld Citér

10. maj 2016

Troldemommi

serinasmor skriver:

Det er denne 

mange tak 

Anmeld Citér

10. maj 2016

Troldemommi

Ena skriver:

Jeg har et lager af forskellige grøntsager, der varierer alt efter årstid og som jeg kombinerer på kryds og led.

Om vinteren er min absolutte ynglingssalat med hakket, frisk grønkål, æble,kakifrugt,granatæble eller pære, puck feta (og kun lige nøjagtig den feta) valnødder, olivenolie, citron og friskkværnet peber - evt. et drys hamp.

Ellers revet knoldselleri, gulerod og æble med citron.

Lige nu har vi i køkkenet: spidskål,rødkål (for den smukke farve) frisk spinat, grønne asparges, feldtsalat, avocado, radiser, agurk, peberfrugt, tomater, forårsløg, squash, blåbær (også for den smukke farve) edammebønner, grønne bønner, ærter, majskolber, broccoli, citron (altid citron til alle salater) Vi har også altid feta, kikærter, kidneybønner og sorte bønner på dåse stående, som mætter godt. Drys har vi i form af chiafrø, saltede græskarkerner, hampefrø, hørfrø, valnødder, hasselnødder eller mandler. 

Nogle gange blander jeg alt muligt sammen, eller i små skåle så vi selv kan blande, som vi har lyst. Nogle gange er det en enkelt salat af spidskål, mormordressing og hasselnødder. 

Hos os er salaten den største del af måltidet, og så spæder vi op med et stykke kylling eller laks og pasta/ris ved siden af til børnene.

Jeg spiser ret meget med alle sanser, så jeg blander meget efter farver. Fx grøn spinat - rød peberfrugt, lilla rødkål - gule majs. Det betyder af en eller anden grund meget for mig. 

Det lyder rigtig godt og fornuftigt, jeg hader madspild så det handler også om at få brugt de varer man køber 

Anmeld Citér

10. maj 2016

Ena

Troldemommi skriver:

Det lyder rigtig godt og fornuftigt, jeg hader madspild så det handler også om at få brugt de varer man køber 

Det er klart. Vi har mange grøntsager fordi vi alle spiser mange grøntsager til alle måltider (børnene spiser dog ikke til morgenmaden), og mellemmåltider består ofte også af grønt. 

Anmeld Citér

10. maj 2016

Mortil2+

Vandmelon, bønnespire, majs, nødder, tomater, agurk, rød peberfrugt, blandet salat, asparges :-)

Gå ned i Føtex eller hvor du handler, og kig på hylderne, der er sikkert et kæmpe udvalg, og alt kan jo sættes sammen - så tagd et du godt kan lide og mix det sammen :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.