Jeg er en Salatidiot, vil du hjælpe mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2016

MorTil3+

Jeg plejer at lave salat sådan her. Iceberg, agurk, tomat, peberfrugt, majs, ananas, feta, peanuts, løg, gulerod og tranebær.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2016

Sprit25

Troldemommi skriver:

Den lyder også god, 

Og nåh ja: 

rødløg

champigoner. 

Anmeld Citér

9. maj 2016

striber

Lækker om sommeren til grill:

Ruccula

Vandmellon

Jordbær

Feta 

Ristede pinjakerner  

Bønnesalat:

Grønne bønner

Avokado

Rødløg

Rødbeder

Feta

Ellers smager det super godt med æble og revet gulerod i de fleste salater. Eller ananas. Det giver en lidt mere frisk smag. 

Anmeld Citér

9. maj 2016

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Jeg har fundet et par stykker hos "salattøsen" ( mener jeg hun hedder) en side med masser af gode opskrifter på salater, for jeg er fandme også ideforladt når det kommer til salat  

Anmeld Citér

9. maj 2016

De3Guldklumper

Spidskål, granatæble og hakket nødder af en art

salat, advokado, tomat, grønne (let kogte) asparges samt mozzarella 

Anmeld Citér

9. maj 2016

fo82

Finthakket grønkål, hakkede dadler, appelsinstykker, tørrede tranebær og rosiner hakkede hasselnødder eller mandler

lav en lage af appelsin og citron og sukker - vend i salaten 

pisk fløde og vend i - lad det trække nogle timer inden servering 

mums!

ellers er nogle af vores daglige ingredienser alt hvad vi kan finde i årstidernes store Mixkasse ;-)

og i sommerhalvåret er det svigermors have :-D

men ideer:

salat - den type du kan lide

æbler

bladselleri

pærer

ananas gerne frisk

asparges

squash

gulerod

appelsin

jordbær

blåbær

forårsløg

peberfrugt

osv

mix og bland som man kan lide det :-)

Anmeld Citér

9. maj 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Dette er ikke en opskrift, men min vane: Jeg sørger for altid at have basisgrøntsager og frugt i huset, og så køber jeg to eller tre mere specielle typer om ugen, typisk sæsonens grøntsager. Altid noget, jeg ikke havde i huset ugen før. Derudover rister jeg solsikkekerner eller andre kerner på panden og drysser salaten med friske krydderurter. 

Jeg foretrækker fyldige, mættende salater fremfor "vandede" kun med salatblade, agurk og tomater, så kartofler, rødbeder etc. er tit på repertoiret. Og så kan jeg slet ikke undvære olie-eddike-dressing med dijonsennep, som jeg selv laver - jeg hader købedressing. 

Min søn er begyndt at skralde, så nu får vi tilmed kvit og frit et yderst varieret udvalg af grøntsager, jeg måske ikke selv havde tænkt på at købe, men princippet er egentlig det samme som før: Hav noget "nyt" og anderledes i huset end i sidste uge. 

Anmeld Citér

9. maj 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg laver gerne salat af

spinat, agurk, små tomater, små stykker skåret ost(fx feta, eller fx leerdammer i skiver skåret til små tern), rødløg. 

Så varierer jeg indholdet. Fx blandet salat i stedet for spinat kun. Eller med frugt. Men favoritten er den simple og hurtige.

Nogle gange er det bare pastasalat med ovenstående og så en hjemmelavet tunmousse til. Eller ovnstegt kyllingebryst skåret i skiver. 

Jeg laver nogengange en lille dressing af olie, honning og krydderier.

Anmeld Citér

9. maj 2016

Troldemommi

Inger skriver:

Jeg har fundet et par stykker hos "salattøsen" ( mener jeg hun hedder) en side med masser af gode opskrifter på salater, for jeg er fandme også ideforladt når det kommer til salat  

Jeg har faktisk lige været inde på salattøsens hjemmeside, i morgen skal jeg lave ceasar salat 

Anmeld Citér

9. maj 2016

Troldemommi

Mor og meget mere skriver:

Dette er ikke en opskrift, men min vane: Jeg sørger for altid at have basisgrøntsager og frugt i huset, og så køber jeg to eller tre mere specielle typer om ugen, typisk sæsonens grøntsager. Altid noget, jeg ikke havde i huset ugen før. Derudover rister jeg solsikkekerner eller andre kerner på panden og drysser salaten med friske krydderurter. 

Jeg foretrækker fyldige, mættende salater fremfor "vandede" kun med salatblade, agurk og tomater, så kartofler, rødbeder etc. er tit på repertoiret. Og så kan jeg slet ikke undvære olie-eddike-dressing med dijonsennep, som jeg selv laver - jeg hader købedressing. 

Min søn er begyndt at skralde, så nu får vi tilmed kvit og frit et yderst varieret udvalg af grøntsager, jeg måske ikke selv havde tænkt på at købe, men princippet er egentlig det samme som før: Hav noget "nyt" og anderledes i huset end i sidste uge. 

Det lyder jo meget fornuftigt, der skal jo gerne være noget fylde i salaten 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.