Har farvet hår uvidende om graviditet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2016

Mor1986

modesty skriver:

Den logik svarer til at sige at der ikke sker noget ved at ryge 20 smøger om dagen fordi jeg har gjort det i 15 år og har ikke fået kræft.

Der vil jo sjældent være tale om målbare skader her og nu, men om kemikalier og stoffer som ophober sig i kroppen og på sigt kan have stor betydning for f.eks udvikling af kræft. Ikke for at male fanden på væggen, men dine argumenter giver ikke mening.

Jeg kom heller ikke med noget agument. Men folk ryger og drikker under deres graviditet. Og min mor gjorde det da hun ventede os. Altså røg  og der er ikke sket noget

Jeg har valgt at få mit hår farvet. Har snakket med en frisør om det som sagde der hverken er noget der viser det er skadeligt eller ej. 

Så man skal gøre op med sig selv om man vil farve eller ej. Men jeg blev rådet til at holde mig fra hjemme farve. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2016

Mor1986

Mor og meget mere skriver:

Nu mener jeg ikke, TS har noget at frygte grundet én hårfarvning så tidligt i graviditeten. Men jeg synes, det er meget uheldigt at sige, at det intet betyder at gøre det gentagne gange, baseret på, at dit foster trives og vokser. Hårfarvning under graviditet og amning ER ikke en god ide. 

http://mkittekat.dk/?p=507

Jeg kan kun sige hvad min frisør har sagt. Der er ikke beviser for det skader. Ej heller at det ikke skader. Så det skal være op til en selv.

jeg har valgt at gøre det. Jeg hverken ryger, drikker, bruger parfume eller noget i den stil, og tænker det er lige så skadeligt hvis ikke mere. 

Anmeld Citér

9. maj 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mor1986 skriver:

Jeg kan kun sige hvad min frisør har sagt. Der er ikke beviser for det skader. Ej heller at det ikke skader. Så det skal være op til en selv.

jeg har valgt at gøre det. Jeg hverken ryger, drikker, bruger parfume eller noget i den stil, og tænker det er lige så skadeligt hvis ikke mere. 

Men der er dæleme langt fra at træffe valget selv og skrive til en anden, at "Det sker der ikke noget ved", baseret på, at dit foster vokser og trives. Og der er stor forskel på "Det sker der ikke noget ved" og at det ikke er bevist, det IKKE skader. Jeg har personligt større tiltro til Miljøstyrelsen end til en frisør. 

Anmeld Citér

9. maj 2016

Mor1986

Men der er dæleme langt fra at træffe valget selv og skrive til en anden, at "Det sker der ikke noget ved", baseret på, at dit foster vokser og trives. Og der er stor forskel på "Det sker der ikke noget ved" og at det ikke er bevist, det IKKE skader. Jeg har personligt større tiltro til Miljøstyrelsen end til en frisør. 

Jeg gider ikke diskutere hvad jeg svare. Jeg blander mig heller ikke i hvad i andre skriver

Anmeld Citér

10. maj 2016

rytteriet

Enig!!!

Anmeld Citér

10. maj 2016

modesty

Jeg kom heller ikke med noget agument. Men folk ryger og drikker under deres graviditet. Og min mor gjorde det da hun ventede os. Altså røg  og der er ikke sket noget

Jeg har valgt at få mit hår farvet. Har snakket med en frisør om det som sagde der hverken er noget der viser det er skadeligt eller ej. 

Så man skal gøre op med sig selv om man vil farve eller ej. Men jeg blev rådet til at holde mig fra hjemme farve. 

Nu lever din frisør jo bl.a. af at farve hår, så han/hun er nok ikke verdens bedste kilde ift. den slags. Det er sandt at en frisør er bedre til at håndtere kemikalierne end man selv er - men det ændrer ikke på det faktum at hårfarve er PROPPET med giftstoffer.

Og nu siger du det samme igen: Din mor røg og der er intet sket med jer børn. Sådan kan du bare ikke konkludere. Det er jo ikke sådan at baby kommer ud af mors mave og skal i jernlunge med det samme. Der er tale om små forringelser som betyder noget over tid. Det er jo videnskabeligt bevist.

"Børn født af mødre, der ryger 10-20 cigaretter daglig, vejer gennemsnitligt 200-250 g mindre, sammenlignet med børn af ikke-rygere.

Det er alt på barnet som er mindre, det vil sige også hoved, længde og de indre organer. Rygere har øget risiko for at abortere, ligesom det er sværere at blive gravid, hvis man ryger.

Efter fødslen er børn af rygere oftere syge. Børnene fødes med en nedsat lungefunktion, som holder sig resten af livet. Derudover har børn af rygere større risiko for at udvikle hoste og astma, ligesom der er undersøgelser, der viser, at disse børn oftere er indlagt på hospitalet end børn af ikke rygende forældre.

Ligeledes har børn af rygere en større risiko for bl.a. vuggedød, kolik, astmatisk bronkitis og mellemørebetændelse."

http://www.apoteket.dk/KropOgHelbred/Gravid%20og%20baby/Din%20graviditet/Graviditet%20og%20rygning.aspx

Anmeld Citér

10. maj 2016

Mor1986

modesty skriver:

Nu lever din frisør jo bl.a. af at farve hår, så han/hun er nok ikke verdens bedste kilde ift. den slags. Det er sandt at en frisør er bedre til at håndtere kemikalierne end man selv er - men det ændrer ikke på det faktum at hårfarve er PROPPET med giftstoffer.

Og nu siger du det samme igen: Din mor røg og der er intet sket med jer børn. Sådan kan du bare ikke konkludere. Det er jo ikke sådan at baby kommer ud af mors mave og skal i jernlunge med det samme. Der er tale om små forringelser som betyder noget over tid. Det er jo videnskabeligt bevist.

"Børn født af mødre, der ryger 10-20 cigaretter daglig, vejer gennemsnitligt 200-250 g mindre, sammenlignet med børn af ikke-rygere.

Det er alt på barnet som er mindre, det vil sige også hoved, længde og de indre organer. Rygere har øget risiko for at abortere, ligesom det er sværere at blive gravid, hvis man ryger.

Efter fødslen er børn af rygere oftere syge. Børnene fødes med en nedsat lungefunktion, som holder sig resten af livet. Derudover har børn af rygere større risiko for at udvikle hoste og astma, ligesom der er undersøgelser, der viser, at disse børn oftere er indlagt på hospitalet end børn af ikke rygende forældre.

Ligeledes har børn af rygere en større risiko for bl.a. vuggedød, kolik, astmatisk bronkitis og mellemørebetændelse."

http://www.apoteket.dk/KropOgHelbred/Gravid%20og%20baby/Din%20graviditet/Graviditet%20og%20rygning.aspx

Jeg gider ikke en gang diskutere det med dig.

det er det samme bræk hver gang man svarer på en tråd så sidder der nogen og kører rundt i det svar man kommer med. I må jo ikke have andet at lave. 

Anmeld Citér

11. maj 2016

nadhja

Anonym skriver:

Skriver som anonym fordi jeg simpelthen er SÅ flov og bekymret! Jeg har LIGE fundet ud af, at jeg er gravid med et kæmpe ønskebarn.. Men men jeg har fået farvet mit hår for 2 uger siden, fordi jeg bare var SÅ sikker på at det ikke var lykkes denne gang fordi vi ikke rigtig har haft aå meget sex, og slet ikke på de "rigtige" dage. Men nu står jeg med et bragende positiv test, og 5 dage efter mens skulle starte. 

Tror i at det går helt galt? Åååh hvor er jeg ked af det 

det ville jeg ikke have dårlig samvittighed om. det er èn gang, og ikke engang bevidst. med min første barn - INDEN jeg vidste hun lå derinde, var jeg vil vodka-fest (man drikker VODKA...!! ) og hun er blevet helt perfekt og dejlig. men jo, jeg havde dårlig samvittighed - virkelig dårlig og jeg skammede mig! så kan godt føge dig, men nu, 12 år senere ville jeg ikke bruge så meget energi på det. det kommer jo ikke til at ske igen, og du vidste jo ikke du var gravid...

i øvrigt, tillykke...

Anmeld Citér

11. maj 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mor1986 skriver:

Jeg gider ikke en gang diskutere det med dig.

det er det samme bræk hver gang man svarer på en tråd så sidder der nogen og kører rundt i det svar man kommer med. I må jo ikke have andet at lave. 

Du er på en debatside, og dit svar var misvisende. Det ville være virkelig dårlig stil ikke at problematisere det, eftersom andre, fx TS, læser med og kan tro, du har ubetinget ret. Selvfølgelig "kører folk rundt" i det, når du frejdigt fastslår, at det sker der ikke noget ved. 

Anmeld Citér

11. maj 2016

Mor1986

Du er på en debatside, og dit svar var misvisende. Det ville være virkelig dårlig stil ikke at problematisere det, eftersom andre, fx TS, læser med og kan tro, du har ubetinget ret. Selvfølgelig "kører folk rundt" i det, når du frejdigt fastslår, at det sker der ikke noget ved. 

Fint nok. Det er bare ikke første gang hvor nogen personer opføre sig på den måde. Herinde snakkes der ikke særlig pænt til hinanden har jeg lagt mærke til. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.