Jeg kom heller ikke med noget agument. Men folk ryger og drikker under deres graviditet. Og min mor gjorde det da hun ventede os. Altså røg og der er ikke sket noget
Jeg har valgt at få mit hår farvet. Har snakket med en frisør om det som sagde der hverken er noget der viser det er skadeligt eller ej.
Så man skal gøre op med sig selv om man vil farve eller ej. Men jeg blev rådet til at holde mig fra hjemme farve.
Nu lever din frisør jo bl.a. af at farve hår, så han/hun er nok ikke verdens bedste kilde ift. den slags. Det er sandt at en frisør er bedre til at håndtere kemikalierne end man selv er - men det ændrer ikke på det faktum at hårfarve er PROPPET med giftstoffer.
Og nu siger du det samme igen: Din mor røg og der er intet sket med jer børn. Sådan kan du bare ikke konkludere. Det er jo ikke sådan at baby kommer ud af mors mave og skal i jernlunge med det samme. Der er tale om små forringelser som betyder noget over tid. Det er jo videnskabeligt bevist.
"Børn født af mødre, der ryger 10-20 cigaretter daglig, vejer gennemsnitligt 200-250 g mindre, sammenlignet med børn af ikke-rygere.
Det er alt på barnet som er mindre, det vil sige også hoved, længde og de indre organer. Rygere har øget risiko for at abortere, ligesom det er sværere at blive gravid, hvis man ryger.
Efter fødslen er børn af rygere oftere syge. Børnene fødes med en nedsat lungefunktion, som holder sig resten af livet. Derudover har børn af rygere større risiko for at udvikle hoste og astma, ligesom der er undersøgelser, der viser, at disse børn oftere er indlagt på hospitalet end børn af ikke rygende forældre.
Ligeledes har børn af rygere en større risiko for bl.a. vuggedød, kolik, astmatisk bronkitis og mellemørebetændelse."
http://www.apoteket.dk/KropOgHelbred/Gravid%20og%20baby/Din%20graviditet/Graviditet%20og%20rygning.aspx
Anmeld
Citér