Har farvet hår uvidende om graviditet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.070 visninger
19 svar
23 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. maj 2016

Anonym trådstarter

Skriver som anonym fordi jeg simpelthen er SÅ flov og bekymret! Jeg har LIGE fundet ud af, at jeg er gravid med et kæmpe ønskebarn.. Men men jeg har fået farvet mit hår for 2 uger siden, fordi jeg bare var SÅ sikker på at det ikke var lykkes denne gang fordi vi ikke rigtig har haft aå meget sex, og slet ikke på de "rigtige" dage. Men nu står jeg med et bragende positiv test, og 5 dage efter mens skulle starte. 

Tror i at det går helt galt? Åååh hvor er jeg ked af det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2016

Anonym

Anonym skriver:

Skriver som anonym fordi jeg simpelthen er SÅ flov og bekymret! Jeg har LIGE fundet ud af, at jeg er gravid med et kæmpe ønskebarn.. Men men jeg har fået farvet mit hår for 2 uger siden, fordi jeg bare var SÅ sikker på at det ikke var lykkes denne gang fordi vi ikke rigtig har haft aå meget sex, og slet ikke på de "rigtige" dage. Men nu står jeg med et bragende positiv test, og 5 dage efter mens skulle starte. 

Ej rolig nu. Hvad tror du ærlig talt selv der sker SÅ tidligt i graviditeten og fordi du har farvet hår én gang. 

Der er folk der farver hår, ryger og drikker gennem hele graviditeten, uden der sker barnet noget, så sker der nok heller ikke noget fordi du har farvet hår én gang.

Anmeld Citér

8. maj 2016

Babilooo

Ro på.. Kemi er ikke godt. Men ægget har jo næsten ikke engang sat sig fast for 14 dage siden hvis du lige er blevet gravid

tillyke med dit kommende barn der (7913) sikkert ikke fejler noget.

Anmeld Citér

8. maj 2016

Aristocats

Bare rolig, det skal nok gå!!  Det er endnu ikke bevist at hårfarvning skader et foster og har også hørt flere frisører som selv har gjort det under deres graviditet (og fik baby &nbsp og som siger at det er ret uskadeligt. 

Selvfølgelig skal man nok ikke gå amok med hårfarvningen for at være på den sikre side, men én gang sker der altså ikke noget ved. 

Kan godt forstå du bliver skræmt men der er ikke sket din baby noget! Så bare rolig. Det ville være meget usædvanligt hvis der så endelig var sket noget.

Anmeld Citér

8. maj 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Træk vejret dyyybt og slap helt af. Baby har en "madpakke" de første par uger indtil moderkagen bliver dannet. - Og den er ikke dannet endnu når du kun er 4+5.

Jeg fandt ud af at jeg var gravid da jeg var 5+1 og ugen inden, altså da jeg skulle have haft mens, var jeg på seniorlejr og drak 2-3 øl hver aften og festede igennem den ene aften. 

I dag har jeg en perfekt datter på snart 2 år. 
Men altså som sagt, moderkagen er endnu ikke dannet, så baby får ikke sin næring fra dig endnu. 

Anmeld Citér

9. maj 2016

Mor1986

Anonym skriver:

Det sker der ikke noget ved. Jeg har farvet hår gennem min graviditet pga grå hår, og lillebror vokser og trives som han skal i maven. 

Anmeld Citér

9. maj 2016

modesty

Anonym skriver:

Det er selvfølgelig ikke verdens undergang. 

Men derudover vil jeg lige bemærke sådan overordnet at hårfarve er et af de produkter der indholder kemikalier som bliver i kroppen for evigt. Så det vil ikke kun være denne ene gang hårfarve, men alle de foregående der vil have betydning for dit barn (og for dig). Kemikalierne ophober sig i din krop på samme måde som f.eks fluorstoffer der er i visse emballager.

Så derfor er det godt at være opmærksom på den slags altid, og ikke kun i graviditeten. 

Anmeld Citér

9. maj 2016

modesty

Mor1986 skriver:

Det sker der ikke noget ved. Jeg har farvet hår gennem min graviditet pga grå hår, og lillebror vokser og trives som han skal i maven. 

Den logik svarer til at sige at der ikke sker noget ved at ryge 20 smøger om dagen fordi jeg har gjort det i 15 år og har ikke fået kræft.

Der vil jo sjældent være tale om målbare skader her og nu, men om kemikalier og stoffer som ophober sig i kroppen og på sigt kan have stor betydning for f.eks udvikling af kræft. Ikke for at male fanden på væggen, men dine argumenter giver ikke mening.

Anmeld Citér

9. maj 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mor1986 skriver:

Nu mener jeg ikke, TS har noget at frygte grundet én hårfarvning så tidligt i graviditeten. Men jeg synes, det er meget uheldigt at sige, at det intet betyder at gøre det gentagne gange, baseret på, at dit foster trives og vokser. Hårfarvning under graviditet og amning ER ikke en god ide. 

http://mkittekat.dk/?p=507

Anmeld Citér

9. maj 2016

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Is på - træk vejret. Selvfølgelig sker der ingenting ved at du er kommet til at farve hår. Ligesom der ikke ville ske noget ved at du var kommet til at drikke alkohol en enkelt gang, ryge en smøg, eller lignende...

Alle ovenstående ting er noget skidt, som man skal holde sig fra når man ved at man er gravid... Men hvis en hårfarvning foretaget ved en fejl, eller et glas rødvin for meget virkelig var jordens undergang - ja, så havde vi jo ikke overlevet som race...

Og i øvrigt er der jo alligevel ikke så meget du kan gøre ved det nu?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.