snuskesmor skriver:
Nej, du er ikke en dårlig mor, men det har stadig en effekt på børnenes helse som de ikke kan gøre om. Min mor røg, og jeg har altid haft dårlig lungekapasitet. Og det synes jeg da var unødvendigt.
Min far røg. Mine søskende røg ( er efternøler ) de eneste der ikke røg var mug og min mor. Min far røg i bilen når vi kørte med vinduet kun en smule åbent. Ville han aldrig gøre i dag men sådan var det bare den gang.. Jeg har ingen lunge problemer.. Min mormor røg aldrig og var en rigtig sund dame. Hun døde som 60 årig. Min mor det samme døde som 56 årig. Begge af kræft.
min farmor røg 40 smøger om dagen, drak altid snaps til morgenmaden ( ad ) og blev 96 og døde af alderdom.
min far er lige som sin mor og er pt 76 og sund og rask.. Lægerne er imponeret over hans blodtryk og lunger..
min søster røg da hendes 2 ældste var små. Hun stoppede 2 år før hun blev gravid med nr. 3. Det er sjovt nok nr. 3 der har astma mens nr. 1 og 2 intet har..
Min far ryger stadig men jeg ville da aldrig sige min datter ikke måtte kramme ham eller komme hos ham grundet rygning.
ja rygning er usundt og ryger ikke selv og ja det kan give kræft. Men det er der jo så meget der kan. Siger bare at man ikke behøver pakke børnene ind i vat.. Og hvis nor tager sine forholdsregler så ser jeg intet problem.. Og børn må i min verden godt opleve at folk er forskellige uden det gør dem til dårlige mennesker. Nogen ryger andre gør ikke. Men jeg vil da ikke dømme folk og sige at det er for dårligt de ikke gider stoppe.. Man må altså godt have sine egne vaner ( også dårlige) bare fordi man er mor..
Syntes det er meget værre at folk dømmer andre sådan, for er det ikke også en uvane og et dårligt forbillede vi sender? At dem der har andre vaner end os må vi godt dømme??
Til TS; hvis du tager dine forholdsregler så er du på ingen måde en dårlig mor i mine øjne men blot et menneske som alle andre..!
Anmeld
Citér