Dårlig mor hvis man ryger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

Hvad e jeres holdning til mor som ryger er det forkert ? Hvis man holder det helt væk fra baby? Er man en dårlig mor??

Jeg vil nok ikke sige at man er en dårlig mor, men i mine øjne vinder man ikke nogen "mother of the year" pris hvis man ryger 

Rygning lugter så grimt, så jeg forstår slet ikke hvorfor man ikke kan stoppe med den ulækre vane for sine børns skyld.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2016

snuskesmor

Anonym skriver:

Hvad e jeres holdning til mor som ryger er det forkert ? Hvis man holder det helt væk fra baby? Er man en dårlig mor??

Nej, du er ikke en dårlig mor, men det har stadig en effekt på børnenes helse som de ikke kan gøre om. Min mor røg, og jeg har altid haft dårlig lungekapasitet. Og det synes jeg da var unødvendigt.

Anmeld Citér

8. maj 2016

Babilooo

I min mening er det dumt, og man er en dårligere rollemodel. Passiv rygning har en effekt på barnet også på lang sigt. Det kan have en stor effekt på fertiliteten at ryge under graviditet og efter. Dette har alle i fertilitetsverdenen sagt jeg har haft kontakt til.

Når du krammer, holder om dit barn vil det lugte din røg. De farlige stoffer sidder i dit hår, tøj osv.

Alle jeg kender der kun ryger lugter af røg, og jeg hænger ikke engang min jakke ved siden af deres jakker. Det er ikke for at lyde fanatisk men som ikke-ryger stinker det altså. ... Og det siger lidt om hvor meget der bliver siddende i tøjet og håret m.m.

mht rollemodel synes jeg man skal se på hvad man vil præge sine børn med ... Mht kost, rygning osv. Jeg er bestemt ikke hellig og spiser junk food og slik. Men rygning er nu en stor dræber og du risikerer at have færre år med dem. Jeg ville hive mig selv i kraven og stoppe. For min egen og børnenes skyld. 

Held og lykke..

Anmeld Citér

8. maj 2016

God-mor

Rygning har intet med ens moderevne at gøre, så nej man er ikke dårlig mor, hvis man ryger. Jeg er i hvert tilfælde ikke en dårlig mor vil jeg mene, men jeg tager mig en smøg i ny og næ særligt om sommeren når vi sidder på terrassen om aftenen. 

Anmeld Citér

8. maj 2016

Newsence

snuskesmor skriver:

Nej, du er ikke en dårlig mor, men det har stadig en effekt på børnenes helse som de ikke kan gøre om. Min mor røg, og jeg har altid haft dårlig lungekapasitet. Og det synes jeg da var unødvendigt.

Min far røg. Mine søskende røg ( er efternøler ) de eneste der ikke røg var mug og min mor. Min far røg i bilen når vi kørte med vinduet kun en smule åbent. Ville han aldrig gøre i dag men sådan var det bare den gang.. Jeg har ingen lunge problemer.. Min mormor røg aldrig og var en rigtig sund dame. Hun døde som 60 årig. Min mor det samme døde som 56 årig. Begge af kræft.

min farmor røg 40 smøger om dagen, drak altid snaps til morgenmaden ( ad ��) og blev 96 og døde af alderdom.

min far er lige som sin mor og er pt 76 og sund og rask.. Lægerne er imponeret over hans blodtryk og lunger..

min søster røg da hendes 2 ældste var små. Hun stoppede 2 år før hun blev gravid med nr. 3. Det er sjovt nok nr. 3 der har astma mens nr. 1 og 2 intet har.. 

Min far ryger stadig men jeg ville da aldrig sige min datter ikke måtte kramme ham eller komme hos ham grundet rygning.

ja rygning er usundt og ryger ikke selv og ja det kan give kræft. Men det er der jo så meget der kan. Siger bare at man ikke behøver pakke børnene ind i vat.. Og hvis nor tager sine forholdsregler så ser jeg intet problem.. Og børn må i min verden godt opleve at folk er forskellige uden det gør dem til dårlige mennesker. Nogen ryger andre gør ikke. Men jeg vil da ikke dømme folk og sige at det er for dårligt de ikke gider stoppe.. Man må altså godt have sine egne vaner ( også dårlige) bare fordi man er mor.. 

Syntes det er meget værre at folk dømmer andre sådan, for er det ikke også en uvane og et dårligt forbillede vi sender? At dem der har andre vaner end os må vi godt dømme?? 

Til TS; hvis du tager dine forholdsregler så er du på ingen måde en dårlig mor i mine øjne men blot et menneske som alle andre..!

Anmeld Citér

8. maj 2016

rytteriet

Hvis man ryger, mens man er gravid og har sit ufødte barn i maven, så er man en dårlig mor. 

Anmeld Citér

8. maj 2016

Ena

Man er mor med en dårlig vane :-)

Anmeld Citér

8. maj 2016

Mama-M28

Hvis man er en dårlig mor fordi man ryger burde der er i så fald være ufattelig mange dårlige mødre tilstede. 

Anmeld Citér

8. maj 2016

snuskesmor

Newsence skriver:

Min far røg. Mine søskende røg ( er efternøler ) de eneste der ikke røg var mug og min mor. Min far røg i bilen når vi kørte med vinduet kun en smule åbent. Ville han aldrig gøre i dag men sådan var det bare den gang.. Jeg har ingen lunge problemer.. Min mormor røg aldrig og var en rigtig sund dame. Hun døde som 60 årig. Min mor det samme døde som 56 årig. Begge af kræft.

min farmor røg 40 smøger om dagen, drak altid snaps til morgenmaden ( ad ��) og blev 96 og døde af alderdom.

min far er lige som sin mor og er pt 76 og sund og rask.. Lægerne er imponeret over hans blodtryk og lunger..

min søster røg da hendes 2 ældste var små. Hun stoppede 2 år før hun blev gravid med nr. 3. Det er sjovt nok nr. 3 der har astma mens nr. 1 og 2 intet har.. 

Min far ryger stadig men jeg ville da aldrig sige min datter ikke måtte kramme ham eller komme hos ham grundet rygning.

ja rygning er usundt og ryger ikke selv og ja det kan give kræft. Men det er der jo så meget der kan. Siger bare at man ikke behøver pakke børnene ind i vat.. Og hvis nor tager sine forholdsregler så ser jeg intet problem.. Og børn må i min verden godt opleve at folk er forskellige uden det gør dem til dårlige mennesker. Nogen ryger andre gør ikke. Men jeg vil da ikke dømme folk og sige at det er for dårligt de ikke gider stoppe.. Man må altså godt have sine egne vaner ( også dårlige) bare fordi man er mor.. 

Syntes det er meget værre at folk dømmer andre sådan, for er det ikke også en uvane og et dårligt forbillede vi sender? At dem der har andre vaner end os må vi godt dømme?? 

Til TS; hvis du tager dine forholdsregler så er du på ingen måde en dårlig mor i mine øjne men blot et menneske som alle andre..!

Jeg siger ikke at det er for dårligt og jeg har nu kun tænkt tanken om min egen mor. Men det er jo så et eksempel på mulig konsekvens hvis der nu faktisk er et barn der bli er påvirket - de vil så måske en dag synes at det var unødvendigt.

Jeg ved ikke hvad du vil med dine eksempler. Negativ effekt af passiv rygning er ret veldokumenteret.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.