Dårlig mor hvis man ryger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.160 visninger
18 svar
43 synes godt om
7. maj 2016

Anonym trådstarter

Hvad e jeres holdning til mor som ryger er det forkert ? Hvis man holder det helt væk fra baby? Er man en dårlig mor??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2016

MissTas

Hvad e jeres holdning til mor som ryger er det forkert ? Hvis man holder det helt væk fra baby? Er man en dårlig mor??

At man ryger gør dig ikke til en dårlig mor. Lyder til du gør alt for ikke der kommer røg i din babys nærvær, så gør dig bestemt ikke til en dårlig mor at du ryger 

bryder mig ikke selv om rygning, men vil ikke prædike om hvorfor man skal stoppe, for ved man godt selv hvis man ryger men så længe man tænker på sit barn så er man bestemt ikke en dårligere mor af den grund 

Anmeld Citér

7. maj 2016

Annemette07

Anonym skriver:

Jeg vil ikke sige man er en dårlig mor, men selvom man ryger væk fra barnet så sidder det jo stadig i ens hud, hår mv. Så barnet vil stadig komme i kontakt med nikotinen mm. :-)

jeg synes ikke man er en dårlig mor, men skal jeg være ærlig synes jeg det er synd for barnet at det ikke selv "kan vælge" om det vil være i nærheden/omgivet af det :-)

Anmeld Citér

7. maj 2016

Loa

Dårlig mor synes jeg er hårde ord, men jeg er super anti-ryger. Hader når folk ryger i nærheden af mig, lugter af røg og lign. 

Så synes heller ikke det er særlig lækkert når mødre ryger. 

Anmeld Citér

7. maj 2016

L-Mortil3

Det kommer vel an på hvordan man definerer "dårlig mor" og så de øjne der ser. 

Hvis det er dig selv det handler om, så er det da så fløjtende ligegyldigt hvad andre mener. 

Hvis du ryger og er okay med det, så er det da sådan det er, men det er jo ikke noget der definerer dig som mor.

Anmeld Citér

7. maj 2016

Rauw

Mødre der ryger i graviditeten og ikke vil deres børn det bedste er dårlige i mine øjne ja. Mødre der ryger deres børn ind i hovedet er dumme. Men alm ikke gravid langt væk fra børn rygning gør dig ikke til en dårlig mor i mine øjne. Jeg ryger selv en smøg eller to om aftenen under emhætten eller ud af køkkenvinduet når børnene er puttet. Nogle drikker kaffe, andre æder slik, jeg tar mig en smøg. 

Anmeld Citér

7. maj 2016

Newsence

Nu er jeg en person der syntes vi er blevet for røg hysteriske.. Hvis du ikke ryger i nærheden af barnet så kan jeg ærlig talt ikke se problemmet. 

Ja der sidder lidt i dit tøj mm men børn skal altså heller ikke efter min mening skærmes 100% fra alt og leve sterilt.. De æder jord( og nogen gange det der er værre) de får bakterier alle steder fra og røg kan de jo også få mange steder fra. Skærmer man dem 100% så kan de jo slet ikke tåle noget som helst.. Så ingen røg i nærheden af barnet og altid udenfor og derudover så ro på. 

At man ryger har intet at gøre med ens evne som forældre i følge mig ( selvom jeg godt ved mange er uenige med mig) 

Anmeld Citér

7. maj 2016

migxher

Newsence skriver:

Nu er jeg en person der syntes vi er blevet for røg hysteriske.. Hvis du ikke ryger i nærheden af barnet så kan jeg ærlig talt ikke se problemmet. 

Ja der sidder lidt i dit tøj mm men børn skal altså heller ikke efter min mening skærmes 100% fra alt og leve sterilt.. De æder jord( og nogen gange det der er værre) de får bakterier alle steder fra og røg kan de jo også få mange steder fra. Skærmer man dem 100% så kan de jo slet ikke tåle noget som helst.. Så ingen røg i nærheden af barnet og altid udenfor og derudover så ro på. 

At man ryger har intet at gøre med ens evne som forældre i følge mig ( selvom jeg godt ved mange er uenige med mig) 

Nu er der så stor forskel på at skærme fra bakterier og så skærme fra kemi og kemikalier.

Der er intet videnskabelig eller what so ever, der bakker op om at man bliver modstandsdygtig eller bedre rustet mod kemi og kemikalier, af at blive bombet med det. Hvad er da det for noget fis.

Anmeld Citér

8. maj 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Nej man er ikke en dårlig mor hvis man ryger. Hvis man er dårlig mor pga rygning så var det godt nok bange børn der ville blive tvangsfjernet. Rygning er ikke ulovligt det er bare dumt og det ved alle rygere vidst godt selv. 

folk skal lærer og passe sig selv i stedet for at gå op i andres livstil. 

Anmeld Citér

8. maj 2016

Sandratoft

migxher skriver:

Nu er der så stor forskel på at skærme fra bakterier og så skærme fra kemi og kemikalier.

Der er intet videnskabelig eller what so ever, der bakker op om at man bliver modstandsdygtig eller bedre rustet mod kemi og kemikalier, af at blive bombet med det. Hvad er da det for noget fis.

Haha ja den har jeg altså også hørt flere gange før, både med røg og med parfumeret vaskemiddel. Der var flere der mente at hvis børnene ikke blev udsat for det i små mængder, så ville de blive helt forsvarsløse senere hen i deres liv 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.