Positiv graviditetstest - nu en masse spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2016

Nakedasja

Tiggi skriver:

Her kan du beregne termin, hvornår fosteret er sårbart (altså risiko for abort) osv osv .

http://www.terminsberegner.dk/ 

Årh den var smart, tak ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2016

Nitz - <3 David

Nakedasja skriver:

Ej hvor pudsigt! 

Jeg kan ikke lige huske om det står længere oppe men min første mens dag var 2 april sidst, er ikke helt sikker på hvornår jeg havde ægløsning :-)

men online test siger også omkring 7/1 hos mig 

og tillykke 

Ja det er godt nok lidt pudsigt. Det har nok også været omkring d. 17/18. Hvis man har en "normal" cyklus. Jeg har tænkt lidt på at lave en Facebook terminsgruppe. Det havde jeg med mit første barn. Og vi har stadig en super god gruppe. Selvom det efterhånden er 5 år siden vi startede. 

Anmeld Citér

5. maj 2016

Nakedasja

Nitz - <3 David skriver:

Ja det er godt nok lidt pudsigt. Det har nok også været omkring d. 17/18. Hvis man har en "normal" cyklus. Jeg har tænkt lidt på at lave en Facebook terminsgruppe. Det havde jeg med mit første barn. Og vi har stadig en super god gruppe. Selvom det efterhånden er 5 år siden vi startede. 

Det lyder da også som en god ide 

fedt at I stadig holder kontakt 

Anmeld Citér

6. maj 2016

Nitz - <3 David

Nakedasja skriver:

Det lyder da også som en god ide 

fedt at I stadig holder kontakt 

Ja det er bare super hyggeligt. Vi er også en 10 stykker der mødes et par gange om året. Selvom vi bor ret spredt i hele landet ☺

Anmeld Citér

6. maj 2016

Babilooo

Abortrisikoen er omkring 20-25 pct frem mod uge 12. Procentdelenem falder når man har set liv, rigtig størrelse osv. 

Det er normalt med nogle smerter i starten. Men... Det frarådes at bære tunge ting da det øger risikoen for at abortere i starten. Så lad være med at bære mere tungt. Det hører man stort ser altid når man er i behandling. 

Held og lykke med det hele og tillykke

Anmeld Citér

6. maj 2016

Nakedasja

Nitz - <3 David skriver:

Ja det er bare super hyggeligt. Vi er også en 10 stykker der mødes et par gange om året. Selvom vi bor ret spredt i hele landet ☺

Ej hvor dejligt.

Du må endelig sige til hvis du laver en gruppe. :-)

- Ved du i øvrigt, hvornår man med god "samvittighed" kan begynde at glæde sig over graviditeten?

Jeg mener, det er jo meget tidligt stadie og har hørt flere steder at mange kvinder får ufrivillig abort, så jeg har ikke turde glæde mig rigtigt endnu :-(

Anmeld Citér

6. maj 2016

Nitz - <3 David

Nakedasja skriver:

Ej hvor dejligt.

Du må endelig sige til hvis du laver en gruppe. :-)

- Ved du i øvrigt, hvornår man med god "samvittighed" kan begynde at glæde sig over graviditeten?

Jeg mener, det er jo meget tidligt stadie og har hørt flere steder at mange kvinder får ufrivillig abort, så jeg har ikke turde glæde mig rigtigt endnu :-(

Åh det er svært at sige. Min første graviditet endte i spontan abort. Det havde ikke udviklet sig fra blommestadiet, til begyndende foster. Så jeg "troede" jeg var 10 uger henne. Ved scanning viste det sig at det ikke havde udviklet sig siden Ca.  Uge 5-6. Efter uge 6 kan man som regel se hjerteblink ved en indvendig scanning.

Jeg har faktisk idag skrevet til min læge for at høre om jeg kan få en "tryghed scanning". Og hvis ikke de vil gi mig den så køber jeg mig til den hos en privat klinik (cm 500,-) så vi kan se hjerteblink ved uge 7-8 ☺

Min søn blev født 10 uger for tidligt. Så jeg er ekstra nervøs for at der skulle være noget galt ��

Anmeld Citér

6. maj 2016

Kløver

Nakedasja skriver:

Hej �� jeg har lige taget en test her til morgen, som viste sig at være positiv ��

Nu kommer så mine spørgsmål.. 

1. Jeg har nogle smerter som minder om menstrations smerter .. Nogle der ved hvorfor? 

2. Jeg har flyttet i weekenden og båret på tunge ting og det er jo vidst ikke så godt når man er i starten af graviditeten? - Hvad så nu? Mon graviditeten er "ødelagt" eller?

3. og da det egentlig ikke var planen med baby nu, så har jeg også haft drukket rødvin .. 1 - 2 glas nogle gange om ugen.. Har det noget at sige? - hvis ja, hvad? 

4. Og hvor sikker er sådan en test mon på nuværende tidspunkt? (Skulle ha haft menses søndag)

håber nogen kan hjælpe mig med alle mine mange spørgsmål ��

1. Jeg har nogle smerter som minder om menstrations smerter .. Nogle der ved hvorfor?

det er helt normalt. Grunden er ømhed pga at livmoderen vokser, og det hele giver sig. 

2. Jeg har flyttet i weekenden og båret på tunge ting og det er jo vidst ikke så godt når man er i starten af graviditeten? - Hvad så nu? Mon graviditeten er "ødelagt" eller?

nej, det sker der ikke noget ved. Det er først omkring uge 12-13 at livmoderen begynder at vokse ud af bækkenet så embryo/foster er ret godt beskyttet 

3. og da det egentlig ikke var planen med baby nu, så har jeg også haft drukket rødvin .. 1 - 2 glas nogle gange om ugen.. Har det noget at sige? - hvis ja, hvad?

det sker der ikke noget ved. Du har ikke gjort skade. Indtil uge 8+ lever embryo/foster af blommesækken, først derefter begynder næringen at komme fra moderkagen

4. Og hvor sikker er sådan en test mon på nuværende tidspunkt? (Skulle ha haft menses søndag)

men test er rimelig sikker hvis den er aflæst inden for tid, da den måler hcg i urinen. Det er kun i tilfælde af fertilitets behandling hvor man har fået ægløsende sprøjte som feks ovitrelle eller pregnyl at den kan vise falsk positiv. Dog kan man risikere en biokemisk (indtil uge 6) eller en spontan abort. Risikoen er højest i de første 3 mdr (til ca uge 12+) men den mest kristiske tid er indtil ca uge 8, hvor de fleste organer er dannet og bla hjertet er begyndt at stå, da det som regel er een process der går galt, når først hjertet slår falder risikoen meget, og igen yderligere når man når ca uge 12, hvor stort set alt er dannet, og barnet derfra skal modne (især lungerne) og vokse  

men alt skal nok gå  

stort tillykke med den lille spire 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.