Positiv graviditetstest - nu en masse spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.411 visninger
17 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. maj 2016

Nakedasja

Hej �� jeg har lige taget en test her til morgen, som viste sig at være positiv ��

Nu kommer så mine spørgsmål.. 

1. Jeg har nogle smerter som minder om menstrations smerter .. Nogle der ved hvorfor? 

2. Jeg har flyttet i weekenden og båret på tunge ting og det er jo vidst ikke så godt når man er i starten af graviditeten? - Hvad så nu? Mon graviditeten er "ødelagt" eller?

3. og da det egentlig ikke var planen med baby nu, så har jeg også haft drukket rødvin .. 1 - 2 glas nogle gange om ugen.. Har det noget at sige? - hvis ja, hvad? 

4. Og hvor sikker er sådan en test mon på nuværende tidspunkt? (Skulle ha haft menses søndag)

håber nogen kan hjælpe mig med alle mine mange spørgsmål ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2016

Mette555

Nakedasja skriver:

Hej �� jeg har lige taget en test her til morgen, som viste sig at være positiv ��

1. Jeg har nogle smerter som minder om menstrations smerter .. Nogle der ved hvorfor? 

2. Jeg har flyttet i weekenden og båret på tunge ting og det er jo vidst ikke så godt når man er i starten af graviditeten? - Hvad så nu? Mon graviditeten er "ødelagt" eller?

3. og da det egentlig ikke var planen med baby nu, så har jeg også haft drukket rødvin .. 1 - 2 glas nogle gange om ugen.. Har det noget at sige? - hvis ja, hvad? 

4. Og hvor sikker er sådan en test mon på nuværende tidspunkt? (Skulle ha haft menses søndag)

Tillykke med den positive test!

1. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg ved at der er normalt og ikke noget at være bekymret for. Jeg havde selv mens-smerter de første par uger efter positiv test. Der sker jo pludselig en masse dernede��

2. Du kan ikke "ødelægge" graviditeten af at bære på noget tungt, så det skal du ikke være bekymret for. Men det kan måske forværre dine "mens-smerter" ved at du måske har belastet din lænd.

3. Det har ikke så meget at sige nu, men stop endelig med at drikke. (Det kunne have påvirket din evne til at blive gravid, men det har det jo ikke gjort)

4. En positiv test er en positiv test og du er gravid - den er god nok���� (desværre er det meget usikkert de første par uger, da sandsynligheden for at abortere er størst her i starten)

Held og lykke med det! 

Hilsen Mette 

Anmeld Citér

3. maj 2016

Nakedasja

Mette555 skriver:

Tillykke med den positive test!

1. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg ved at der er normalt og ikke noget at være bekymret for. Jeg havde selv mens-smerter de første par uger efter positiv test. Der sker jo pludselig en masse dernede��

2. Du kan ikke "ødelægge" graviditeten af at bære på noget tungt, så det skal du ikke være bekymret for. Men det kan måske forværre dine "mens-smerter" ved at du måske har belastet din lænd.

3. Det har ikke så meget at sige nu, men stop endelig med at drikke. (Det kunne have påvirket din evne til at blive gravid, men det har det jo ikke gjort)

4. En positiv test er en positiv test og du er gravid - den er god nok���� (desværre er det meget usikkert de første par uger, da sandsynligheden for at abortere er størst her i starten)

Held og lykke med det! 

Hilsen Mette 

Dejligt at høre at det er helt normalt med de smerter der.. ��

Jeg stopper naturligvis straks med at indtage alkohol af nogen art �� 

Ej hvor vildt at jeg er gravid! Det kan jeg slet ikke tro �� har ville det længe, men der har været alle mulige årsager til at vente.. Men hvor er jeg begejstret nu! ����

Hvor lang tid er det, at der er stor chance for at abortere? Er det de første tre hele måneder? 

Anmeld Citér

3. maj 2016

Diosa85

Nakedasja skriver:

Tillykke med graviditeten.  

1. De mens smerter du mærker er noget der hedder ligamentsmerter. Ligamenterne er ved at udvide sig for at gøre plads til at baby kan vokse. 

2. Så længe du bare er sund og rask så kan en flytning ikke skade. Jeg flyttede selv en uge før jeg testede positiv og bar flyttekasser ned fra 1. Sal

3. Slut med alkohol fra nu. Men de få glas du har fået har ingen betydning. 

4 en positiv test er en positiv test. Ergo du er gravid. De første 12 uger er risikoen for abort størst. Men efter 8. uge der er der 95% chance for at den bliver siddende. Også derfor man først får lavet vandrejournal i uge 8 

Anmeld Citér

3. maj 2016

Nakedasja

Er der en måde hvorpå jeg kan finde ud af hvornår jeg er de 8 uger henne? 

Anmeld Citér

3. maj 2016

Diosa85

Nakedasja skriver:

Du kan købe en tryghedsscanning/terminsscanning på en scanningsklinik. Mener de koster mellem 3-500 kr. 

Også så kan du nogenlunde udregne med udfra længden på din cyklus og datoen på din sidste mens første dag 

Anmeld Citér

3. maj 2016

Tiggi

Her kan du beregne termin, hvornår fosteret er sårbart (altså risiko for abort) osv osv .

http://www.terminsberegner.dk/ 

Anmeld Citér

3. maj 2016

Nakedasja

Tak for alle jeres svar

Anmeld Citér

3. maj 2016

Nitz - <3 David

Nakedasja skriver:

Ejj hvor sjovt! Jeg har også testet positiv idag. Og mens udeblev også søndag. Jeg havde 1. Mens dag d. 3. April. Ægløsning d. 17. Dvs. Terminsdatoen hedder 7/1-17 ��

Anmeld Citér

4. maj 2016

Nakedasja

Nitz - <3 David skriver:

Ejj hvor sjovt! Jeg har også testet positiv idag. Og mens udeblev også søndag. Jeg havde 1. Mens dag d. 3. April. Ægløsning d. 17. Dvs. Terminsdatoen hedder 7/1-17 ��

Ej hvor pudsigt! 

Jeg kan ikke lige huske om det står længere oppe men min første mens dag var 2 april sidst, er ikke helt sikker på hvornår jeg havde ægløsning :-)

men online test siger også omkring 7/1 hos mig 

og tillykke 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.