træt af min mor....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2016

loop

Anonym skriver:

Kontakten gik igennem dem fordi jeg ikke har nogen tlf. Numre på dem :/

Og nej det handler ikke om figurerne men måden kommunikationen som du siger. 

Jeg har faktisk et godt forhold til mine forældre, men jeg finder mig ikke i noget heller ikke fra dem. 

Men så havde jeg bare fundet deres nummer, eller spurgt forældrene efter det. Kan bedst lide direkte kontakt for at undgå misforståelser.

Jeg bryder mig ikke om udtrykket "finder mig ikke i noget", men nu bruget du det selv, og så gør jeg også for nemheds skyld.

Det lyder som om at enten din mor eller dig(eller jer begge) "finder jer i noget", siden der er behov for spydige kommentarer. Din mor, der siger du er grisk, og dig der siger hov hov, selvom din mor har sagt at du kan beholde dem.

Du er nødt til at spørge hende om hvorfor hun kalder dig grisk for ellers finder du dig i noget. Og så må i have snakket om hvordan i kan komme til at diskutere om noget der slet ikke var meningen, der ville have været der. For hvis ikke figurerne have været i kommoden, så havde diskutionen jo ikke været der, og så tror jeg i ville være kommet op at diskutere over en anden småting. Det lyder som om der er et eller andet usagt imellem jer. Jeg har lidt svært ved at forklare hvad jeg mener, men håber du forstår hvor jeg vil hen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Ja, jeg synes at du overreagere, hvis du ligefrem blev rasende over det. Tror måske at der liggere noget dybere bag begge jeres reaktioner

Anmeld Citér

1. maj 2016

Anonym trådstarter

loop skriver:

Men så havde jeg bare fundet deres nummer, eller spurgt forældrene efter det. Kan bedst lide direkte kontakt for at undgå misforståelser.

Jeg bryder mig ikke om udtrykket "finder mig ikke i noget", men nu bruget du det selv, og så gør jeg også for nemheds skyld.

Det lyder som om at enten din mor eller dig(eller jer begge) "finder jer i noget", siden der er behov for spydige kommentarer. Din mor, der siger du er grisk, og dig der siger hov hov, selvom din mor har sagt at du kan beholde dem.

Du er nødt til at spørge hende om hvorfor hun kalder dig grisk for ellers finder du dig i noget. Og så må i have snakket om hvordan i kan komme til at diskutere om noget der slet ikke var meningen, der ville have været der. For hvis ikke figurerne have været i kommoden, så havde diskutionen jo ikke været der, og så tror jeg i ville være kommet op at diskutere over en anden småting. Det lyder som om der er et eller andet usagt imellem jer. Jeg har lidt svært ved at forklare hvad jeg mener, men håber du forstår hvor jeg vil hen

Jeg forstår godt hvad du mener. Og jeg må indrømme su rammer et ømtålelige punkt. 

Jeg kan ikke fortælle hvad der nager mig, også selvom jeg skriver anonymt... Det ville være for nemt for bekendte at regne ud hvem jeg er. 

Men du har ret. Der er noget imellem os som jeg igennem min barndom har set igennem fingre med, men som voksen er det bare ikke iorden. Blandt andet at tale ned til mig. 

Anmeld Citér

2. maj 2016

loop

Anonym skriver:

Jeg forstår godt hvad du mener. Og jeg må indrømme su rammer et ømtålelige punkt. 

Jeg kan ikke fortælle hvad der nager mig, også selvom jeg skriver anonymt... Det ville være for nemt for bekendte at regne ud hvem jeg er. 

Men du har ret. Der er noget imellem os som jeg igennem min barndom har set igennem fingre med, men som voksen er det bare ikke iorden. Blandt andet at tale ned til mig. 

Det forstår jeg godt, man skal ikke skrive noget på nettet, som man ikke vil høre ved frisøren

Jeg skrev det også bare fordi det var det jeg fik ud af at læse dit indlæg. Godt du også selv er opmærksom på det, så kan du handle på det. 

Og selvfølgelig er det ikke i orden, at hun eller andre taler ned til dig.

Jeg kan anbefale at du indøver nogle præcise sætninger, du bruger hver gang hun prøver at overskride din grænse. Og så bliver du ved med at sige den samme sætning igen og igen, uanset hvad hun svarer tilbage. På et tidspunkt stopper hun. Hun stopper fordi det bliver meget tydeligt at hun ikke kan opnå det hun vil, så længe du holder den på din egen banehalvdel. For at give et eks på hvad jeg mener kan man f.eks sige "jeg hører hvad du siger, og jeg er ikke enig". Og så bare blive ved og ved. Det giver en utrolig ro i dig selv at vide at du har et svar parat, og det giver ro i situationen, og bagefter har du det godt fordi du ikke tillod hende at overskride din grænse, men samtidig heller ikke selv kom til at sige noget grimt i en ophidset situation.

Anmeld Citér

2. maj 2016

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Er jeg den eneste der bliver helt vild nysgerrig over hvad det er for nogen figur  TS, du har første ret til dem. Ingen diskussion. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.