kan jeg gøre noget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.969 visninger
18 svar
3 synes godt om
30. april 2016

Anonym trådstarter

Godaften.
Jeg har et dejligt barn der bor hos sin far, og kommer på samvær hveranden weekend. Jeg har nu i flere måneder set at h*n har fodvorter og i starten accepterede jeg svaret "far smører dem med en creme" men da de blev ved med at være der spurgte jeg min eks omkring cremen, og han fortalte at h*n skulle smøres flere gange dagligt i minimum 14 dage - den er bare aldrig med når der er samvær. 

Her til aften opdagede jeg så at h*n havde taget strømperne af, og stadig har fodvorter, så jeg sagde at h*n skulle tage strømperne på igen, men fik svaret "de smitter kun når de er våde." 

min svigermor var på besøg og spurgte hvem h*n havde hørt det fra, og så kom svaret promte; "det siger far" 

Kan jeg gøre noget for at "tvinge" ham til at få gjort noget effektivt?

Det skal måske lige tilføjes at det ikke er første gang at h*n har brug for en form for behandling/hjælp, men far ikke vil tage af sted, fordi "h*n fejler ikke noget" - selvom alle andre kan se det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2016

Anonym trådstarter

67 der har kigget, men ikke nogen med et godt råd?

Anmeld Citér

30. april 2016

esioul

Anonym skriver:

Godaften.
Jeg har et dejligt barn der bor hos sin far, og kommer på samvær hveranden weekend. Jeg har nu i flere måneder set at h*n har fodvorter og i starten accepterede jeg svaret "far smører dem med en creme" men da de blev ved med at være der spurgte jeg min eks omkring cremen, og han fortalte at h*n skulle smøres flere gange dagligt i minimum 14 dage - den er bare aldrig med når der er samvær. 

Her til aften opdagede jeg så at h*n havde taget strømperne af, og stadig har fodvorter, så jeg sagde at h*n skulle tage strømperne på igen, men fik svaret "de smitter kun når de er våde." 

min svigermor var på besøg og spurgte hvem h*n havde hørt det fra, og så kom svaret promte; "det siger far" 

Det skal måske lige tilføjes at det ikke er første gang at h*n har brug for en form for behandling/hjælp, men far ikke vil tage af sted, fordi "h*n fejler ikke noget" - selvom alle andre kan se det.

Kan du ikke gå i dialog med far omkring det? 

Anmeld Citér

30. april 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Nu smøre jeg med noget 1 x ugentligt. Og dwt får ikke det der gele look overflade men går i dybden. Evt start selv en bh. Og giv med hjem. Hvis di mener intet bliver gjort. 

Anmeld Citér

1. maj 2016

MEAK

Hvad er det du vil? Altså enten taler du med store bogstaver til ham og fortæller, at han skal passe sit barn inkl behandlinger, ligesom tandbørstning osv. Eller også vælger du et andet præparat, som kun kræver smøring en gang i ugen, f.eks. www.vortefri.dk

Anmeld Citér

1. maj 2016

Morjanne76

Der er også frysebehandling, der oftest kun kræver en behandling. Du kan købe denne her i håndkøb 

WARTNER 2ND GENERATION FRYSESPRAY - 50 ML.

Anmeld Citér

1. maj 2016

FruHolm <3

Anonym skriver:

Godaften.

Jeg havde en vorte på min pegefinger da jeg var barn , tror jeg havde den i 1/2 år , vi prøvede alt man kunne gøre hjemme , creme , neglelak , spray osv , det eneste der hjalp var en tur til lægen hvor han holdt tør is på den og frøs den helt igennem (gjorde pisse ondt) men efter et par dage fald den af og jeg har ikk haft nogen siden , 

min ene søster og ene bror har døjet meget med fodvorter , of smittede praktisk talt sig selv i badet , de kan altså virkelig være svære at komme af med 

Anmeld Citér

1. maj 2016

MysteriousAngel

Jeg vil altså bare lige tilføje, at man behøver ikke at gøre noget ved vorter. De KAN forsvinde af sig selv. Så det kan være, at far bare har opgivet?

Min datter havde en fodvorte, på trods af at vi smurte den 2 gange om dagen, fik den skåret hos en hudlæge og jeg ved ikke hvad, var den 1½ år om at forsvinde. 

Anmeld Citér

1. maj 2016

Mamman

Profilbillede for Mamman

Min datter har en stor generende fodvorte under sin tå så vi har fået frosset 3 gange hos lægen. 

Lægen fortalte at de som regel anbefaler ikke at gøre noget ved fodvorter. Det er en virus man har i kroppen og når kroppen har dannet antistoffer nok forsvinder de af sig selv

Anmeld Citér

1. maj 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Far har faktisk en anelse ret ang smitte, selvfølgelig kan det smitte hele tiden, men risikoen er større ved våde fødder. I mange tilfælde er de super svære at komme af med og man kan prøve mange slags cremer og andre behandlinger til ingen verdens nytte ( desværre). I langt de fleste tilfælde vil kroppen ha dannet imunforsvar nok mod vorterne i løbet af et par år, så de forsvinder af sig selv. Det er en irriterende ting, men flere læger anbefaler efterhånden at lade kroppen selv klare det, så jeg synes ikke at du kan klandre far for så meget her

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.