Skal faren skriver under på udlands rejse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2016

Moaaar <3

alenemor42 skriver:

Nej du skal ikke have tilladelse med mindre i ligger i retssag om forældremyndighed eller det er en flytning til udlandet.

Og slet ikke hvis du har ene forældremyndighed 

Vi har fælles forældremyndighed , men vores søn har adresse hos mig . 

Og vi ligger ikke i retsag ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2016

Love2

Vi har fælles forældremyndighed , men vores søn har adresse hos mig . 

Og vi ligger ikke i retsag ��

Da jeg skulle rejse sidste år med mine børn, der ringede jeg til statsforvaltningen for at spørger dem om faren skulle give tilladelsen til at jeg kunne rejse med børnene i to uger. Det skulle han, det skal være på engelsk og en notar skulle give stempel på det. 

Anmeld Citér

1. maj 2016

bvk

Visse lande kræver dokumentation på, at man må rejse alene  med barnet. Fx thailand og visse lande i syd Amerika..

Men de regler kan man næsten altid læse om på ambassadehjemmesider mv

Anmeld Citér

1. maj 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Moaaar <3 skriver:

Mange tak for svar alle sammen. Passet er endnu ikke lavet �� Så det har jeg ikke erfaring fra ��

Du skal til gengæld helt sikkert ha fars underskrift på at din søn må få et pas, når i har fælles forældremyndighed

Anmeld Citér

1. maj 2016

FruK

Det har vi aldrig haft - og jeg har ikke samme efternavn som min søn. Vi har begge rejst alene med ham masser af gange.

Til gengæld skal der jo underskrives af begge, når der skal laves pas.

Anmeld Citér

1. maj 2016

Mortilah

Vi har delt foräldremyndighed. Vi har rejst i mange lande og aldrig haft brug for den seddel 

Anmeld Citér

1. maj 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Vi har fælles forældremyndighed, og jeg tog vores datter med på ferie til grækenland sidste år. Der skulle han ikke skrive under på andet end passet. 

I år tager vi muligvis en uge til tyrkiet og der regner jeg da heller ikke med at skulle have en underskrift fra ham, da hun jo allerede har pas.

Anmeld Citér

17. maj 2016

Moaaar <3

Ja med pas er jeg klar over og det er også på plads nu. Men mig og min søn har det samme efternavn, så tænker ikke det bliver et probelm.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.