Skal faren skriver under på udlands rejse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.529 visninger
17 svar
4 synes godt om
30. april 2016

Moaaar <3

Hej alle sammen...

Jeg har før læst noget om at hvis, man vælger at rejse udlands med fælles barn, skal man selvom man har fælles forældremyndighed få faren til at skrive under på det er ok, og medbringe dette papir med på rejsen. Jeg har nu prøvet at søge efter dette, på nettet. Men kan intet finde.
Er der nogen derude der ved noget om det eller selv har stået i sådan en situation ?

Vi skal afsted på ferie i 14 dage, og faren ved det godt. tænker bare så man ikke skulle stå i problemer hvis man skulle ende med at stå i situationen ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2016

Tip!

Det har jeg aldrig været udsat for at skulle. Har rejst alene med min søn flere gange i udlandet, der er aldrig nogen som har spurgt efter det. 

Anmeld Citér

30. april 2016

Moaaar <3

og i har også fælles forældremyndighed?

Anmeld Citér

30. april 2016

Tip!

Moaaar <3 skriver:

og i har også fælles forældremyndighed?

Det havde vi dengang ja, har sidenhen fået den fuldeforældremyndighed. 

Men det ændre ikke på at jeg aldrig har haft behov for et stykke papir hvor det var ok fra far at tage min søn med til udlandet. 

Anmeld Citér

30. april 2016

Noahmor

Moaaar <3 skriver:

Hej alle sammen...

Jeg har før læst noget om at hvis, man vælger at rejse udlands med fælles barn, skal man selvom man har fælles forældremyndighed få faren til at skrive under på det er ok, og medbringe dette papir med på rejsen. Jeg har nu prøvet at søge efter dette, på nettet. Men kan intet finde.
Er der nogen derude der ved noget om det eller selv har stået i sådan en situation ?

Vi skal afsted på ferie i 14 dage, og faren ved det godt. tænker bare så man ikke skulle stå i problemer hvis man skulle ende med at stå i situationen ?

Det har vi aldrig gjort og har haft kærestens børn med til udlandet flere gange

Anmeld Citér

30. april 2016

pernille.23

Ved ikke lige om man skal have et stykke papir, men man skal meddele den anden forældre at man tager barnet med ud af landet, og mener også at den anden forældre kan sætte sig imod( ved dog ikke hvad der sker)  

Anmeld Citér

30. april 2016

Leneur

Når dit barn allerede har et pas, som jo er skrevet under af begge forældre med fælles forældremyndighed, så er der jo en accept af at man kan tage sit barn med på ferie i udlandet. Hvis din x ikke synes det er i orden havde han vel ikke skrevet passet under i første omgang. 

Anmeld Citér

30. april 2016

Lenchick

Det kommer an på hvor I skal hen. 

For nogle år siden var min mand og jeg i Canada med min dengang 11-årige søn. Han har sin fars efternavn og jeg har min nye mands efternavn. 

Vi vidste godt, at vi sandsynligvis vil blive spurgt om farens tilladelse (pga forskellige efternavne) og det blev vi hele 4 gange, både i USA og i Canada.  Vi læste om reglerne på Canadisk ambassades hjemmeside, så vi var forberedt.  Det stykke papir (farens tilladelse) skulle være på engelsk OG været forbi en notar for at blive stemplet. Det kostede også 

Anmeld Citér

30. april 2016

Moaaar <3

Mange tak for svar alle sammen. Passet er endnu ikke lavet �� Så det har jeg ikke erfaring fra ��

Anmeld Citér

30. april 2016

alenemor42

Nej du skal ikke have tilladelse med mindre i ligger i retssag om forældremyndighed eller det er en flytning til udlandet.

Og slet ikke hvis du har ene forældremyndighed 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.