Nok er nok!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.106 visninger
20 svar
0 synes godt om
27. september 2009

Honningblomst

Men hvornår er det nok for Jer??

Ja, jeg tænker på fritidsinteresser,,....hvor meget fylder det I jeres familie, hvor meget tid og hvor mange penge bruger I på det, børn som voksne?

Min den ældste har aldrig rigtig gået til noget, da han jo har været så lille og haft svært ved det over for andre, men nu ved vi jo hvorfor og nu er han startet til bordtennis med morfar som træner og det er bare SUPER!!
Bertram går til håndbold, ridning og musik..mere end jeg egentig som udgangspunkt syntes var ok, men det dækker forskellige behov og to af tingene går han til efter skole og sfo, så det er så nemt.
Konrd går ikke til noget...heldigvis..
Jeg selv svømmer to gange om ugen og løber dagligt..
Jeg synes det er rigtig godt at have noget at interessere sig for og gerne noget bevægelse, men jeg synes også det skal være når barnet har et behov og ikke bare når jeg havde det..

Men hvad dyrker I hos jer og hvor meget tid bruger I?

Her er nok, nok nu..synes sgu det er lidt dyrt...

Knus til alle her en stille søndag...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2009

ekzunz

3 af vores drenge går til fodbold. Kenneth træner mandag og torsdag samt kamp i weekenden. Og så er han udtaget til et regional-hold, som betyder ekstra-træning af og til - og fx. så var han i forrige weekend i Flensburg til fodboldstævne.  Kasper træner også 2 gange ugenligt og kamp i weekenden.
Lukas træner kun 1 gang om ugen og de er selvfølgelig ikke begyndt med kampe endnu. En af os skal med til hans træning - og om et par uger rykker den indendørs - til lørdag morgen kl. 8.00 Ej - det er nu super-hyggeligt og jeg får udvidet min bekendtskabskreds.

Vores autist-dreng Kim er blevet opdaget af en talent-spejder og svømmer nu 2 gange ugenligt. Den ene gang er lige efter skole, og bliver brugt til træning i at være selvhjulpen, så vi skal kun med torsdag fra 19-20....og hvis han rykker op, så er der træning 3 gange om ugen.

Per styrketræner i kælderen et par timer hver aften - men jeg putter børn osv.

Så jeg går ikke til noget! Ville rigtigt gerne løbe, men jeg vil helst have Per med, og det gider han ikke....

Jeg ved ikke om jeg synes det er så dyrt, men det løber jo alligevel op. Fodbolden er 450 pr. halvår, samt 150 kr.+lommepenge når de skal til stævner med overnatning - og dem er der altså en del af. Svømningen koster 1.900 for en sæson, så det er jo ikke dyrt for 2 gange ugentligt, men det er alligevel mange penge lige at hive ud!

Så jeg tror Klara lige får en sæson mere uden sport....

Anmeld

27. september 2009

Honningblomst

Znuzke skriver:

3 af vores drenge går til fodbold. Kenneth træner mandag og torsdag samt kamp i weekenden. Og så er han udtaget til et regional-hold, som betyder ekstra-træning af og til - og fx. så var han i forrige weekend i Flensburg til fodboldstævne.  Kasper træner også 2 gange ugenligt og kamp i weekenden.
Lukas træner kun 1 gang om ugen og de er selvfølgelig ikke begyndt med kampe endnu. En af os skal med til hans træning - og om et par uger rykker den indendørs - til lørdag morgen kl. 8.00 Ej - det er nu super-hyggeligt og jeg får udvidet min bekendtskabskreds.

Vores autist-dreng Kim er blevet opdaget af en talent-spejder og svømmer nu 2 gange ugenligt. Den ene gang er lige efter skole, og bliver brugt til træning i at være selvhjulpen, så vi skal kun med torsdag fra 19-20....og hvis han rykker op, så er der træning 3 gange om ugen.

Per styrketræner i kælderen et par timer hver aften - men jeg putter børn osv.

Så jeg går ikke til noget! Ville rigtigt gerne løbe, men jeg vil helst have Per med, og det gider han ikke....

Jeg ved ikke om jeg synes det er så dyrt, men det løber jo alligevel op. Fodbolden er 450 pr. halvår, samt 150 kr.+lommepenge når de skal til stævner med overnatning - og dem er der altså en del af. Svømningen koster 1.900 for en sæson, så det er jo ikke dyrt for 2 gange ugentligt, men det er alligevel mange penge lige at hive ud!

Så jeg tror Klara lige får en sæson mere uden sport....

Sikke en masse fodbold drenge.... hyggeligt.

Jeg må sige jeg mest synes det er musik og ridning der er dyrt...½ imes ridning hver lørdag, 2000kr for en sæson, musik ½ time ugentlig 1200kr for en sæson, som vidst er 8mdr.
Håndbold er vildt billigt men turneringer er samme tidspunkt som ridning så det når han desværre ikke..men 250 kr for en hel!! sæson.
Og bordtennis, det ved jeg faktisk ikke...min dejlige far tager ham med, fordi jeppe har brug for en god oplevelse med sport..så det er fredagaften 20 km væk...

Sjovt du helst vil løbe to, det kan jeg slet ikke...jeg går tilgengæld en time næsten hver dag med en veninde...det er hyggeligt og gratis..

Knus..

Anmeld

27. september 2009

malou

Her er Victor jo stadig for lille til at gå til noget.... men planen er jo at når han fylder 6 så står der en go-cart til ham, da både hans far og farfar er bidt af biler og benzin.Racerbanen ligger også kun 5 min fra hvor vi bor så det bliver rigtig godt.  Sådan en ligger fra 15.000 kr og op efter. Men vi er allerede ved at spare op til den på en særskilt konto.

knus malou

Anmeld

27. september 2009

Honningblomst

malou skriver:

Her er Victor jo stadig for lille til at gå til noget.... men planen er jo at når han fylder 6 så står der en go-cart til ham, da både hans far og farfar er bidt af biler og benzin.Racerbanen ligger også kun 5 min fra hvor vi bor så det bliver rigtig godt.  Sådan en ligger fra 15.000 kr og op efter. Men vi er allerede ved at spare op til den på en særskilt konto.

knus malou

Bliver spændende om han så gider det...
Eller som min Bertram vælger andre hestekræfter.... sjovt når de vælger noget som mor og far intet forstand eller kendskab har til

Knus og god søndag...

Anmeld

27. september 2009

malou

Eva skriver:

Bliver spændende om han så gider det...
Eller som min Bertram vælger andre hestekræfter.... sjovt når de vælger noget som mor og far intet forstand eller kendskab har til

Knus og god søndag...

smiler... ja vi har talt om det... sæt nu han slet ikke gider men vil spille fodbold (og my God) håber jeg godtnok ikke men han skal selvfølgelig ha lov til at gå til det han helst vil. Hans farfar har en masse amerikaner biler... Camaro, mustang, MGér og en aston Healey.. og vi kører jo på biltræf i lange cortager hver sommer så der skal lille manden jo naturligvis med i farfar´s store V8´ere I LOVE IT.... ja vi er jo bidt af en gal bil i den her familie...

knus malou og god søndag til dig også smukke

Anmeld

27. september 2009

wamse

Her går Michael på 13 til fodbold og håndbold, samtidigt er han så med  i ungdomsskolen nu, hvor han tager med til de ture han har lyst til, han skal fx på en.dags tur til tyskland i en kampe ski-hal, en tur til 500,- + lje af udstyr og til lommepenge.
Lærke på 3 går så til gym 1 gang i ugen.
Det er rigeligt her både økonomisk og tidsmæssigt.

Anmeld

27. september 2009

TbCp

Eva skriver:

Men hvornår er det nok for Jer??

Ja, jeg tænker på fritidsinteresser,,....hvor meget fylder det I jeres familie, hvor meget tid og hvor mange penge bruger I på det, børn som voksne?

Min den ældste har aldrig rigtig gået til noget, da han jo har været så lille og haft svært ved det over for andre, men nu ved vi jo hvorfor og nu er han startet til bordtennis med morfar som træner og det er bare SUPER!!
Bertram går til håndbold, ridning og musik..mere end jeg egentig som udgangspunkt syntes var ok, men det dækker forskellige behov og to af tingene går han til efter skole og sfo, så det er så nemt.
Konrd går ikke til noget...heldigvis..
Jeg selv svømmer to gange om ugen og løber dagligt..
Jeg synes det er rigtig godt at have noget at interessere sig for og gerne noget bevægelse, men jeg synes også det skal være når barnet har et behov og ikke bare når jeg havde det..

Men hvad dyrker I hos jer og hvor meget tid bruger I?

Her er nok, nok nu..synes sgu det er lidt dyrt...

Knus til alle her en stille søndag...

Hverken min mand eller jeg "går til noget".
Liva er endnu så lille at hun ikke selv er kommet med nogle ønsker så jeg har valgt musik for hende. Vi går til forældre/barn musik hver anden lørdag fra 10-10.45. Det er meget passende synes.
Nu har underviseren godt nok snakket om at det bliver sidste sæson, det er jeg rigtig ked af da det er tydeligt at se hvor meget Liva nyder det, så nu overvejer jeg noget gymnastik eller lign.
Når Liva når en alder hvor hun selv kan vælge må vi tage op til overvejelse hvor meget vi synes er i orden.

Anmeld

27. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Vi har snakket om til den tid at vores børn helst skal gå til 2 ting - en fysisk ting hvor de får rørt sig (gymnastik, en sport, ridning, dans el.lign.) og et musikinstrument. Så må de selv vælge hvilke aktiviteter og instrumenter, og efter en sæson må de så bytte til noget andet hvis de ikke kunne fastholde interessen.

Men nu må vi se, det er jo en ting at sige den slags nu - der er jo minimum 6 år til det bliver aktuelt.

Mvh
Rosa

Anmeld

27. september 2009

oo

altsåe...vi går ikke til sport eller håndarbejde eller andet af den slags herhjemme. vi bruger en masse penge på bøger, som er en stor interesse for os begge to. men det er det. ikke mere end hvad budgettet kan klare og naturligvis forskelligt fra måned til måned

det ville nok være noget andet hvis der var børn...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.