Råd om rengøringshjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2016

Bebsen

Jeg gør selv rent hos private, og ved de lægger vægt på at jeg tidligere har haft ansættelse ved ISS skadesservice og andre større rengørings selskaber, jeg er over 30 og har barn, hus og dyr - og for at være helt ærlig, så er noget af det jeg tit er blevet ansat på, er at jeg er dansk 

Det er efterhånden længe siden jeg har måtte søge efter nye kunder, da de fleste kunder jeg får, er nogle der kender mine eksisterende kunder og derfor Har fået mig anbefalet. Så mit bedste råd er om du kender nogle der får rengøring, der kan anbefale dig deres? Jeg har fået henvendelser fra alt fra mine kunders chefer til deres børns klassekammeraterne forældre. 

Rengøringshjælp kan du få fra 70kr i timen(polakker og thai'er typisk -det er sort selvf - og de er faktisk tit dygtige og knokler hårdere end jeg ville, men det er jo i den grad op til ens egen moral!) og op til 700/t ved større firmaer. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2016

Kay

Bebsen skriver:

Jeg gør selv rent hos private, og ved de lægger vægt på at jeg tidligere har haft ansættelse ved ISS skadesservice og andre større rengørings selskaber, jeg er over 30 og har barn, hus og dyr - og for at være helt ærlig, så er noget af det jeg tit er blevet ansat på, er at jeg er dansk 

Det er efterhånden længe siden jeg har måtte søge efter nye kunder, da de fleste kunder jeg får, er nogle der kender mine eksisterende kunder og derfor Har fået mig anbefalet. Så mit bedste råd er om du kender nogle der får rengøring, der kan anbefale dig deres? Jeg har fået henvendelser fra alt fra mine kunders chefer til deres børns klassekammeraterne forældre. 

Rengøringshjælp kan du få fra 70kr i timen(polakker og thai'er typisk -det er sort selvf - og de er faktisk tit dygtige og knokler hårdere end jeg ville, men det er jo i den grad op til ens egen moral!) og op til 700/t ved større firmaer. 

Mit problem er at jeg er tilflytter og de eneste jeg har hørt om der får "hjælp" til rengøring er det deres aupair pige der Gør rent  

Jeg ville elske at få anbefalet en det Gør det lidt mere trygt når man skal havde en "fremmed " ind i ens hjem

Anmeld Citér

30. april 2016

Bebsen

Kay skriver:

Mit problem er at jeg er tilflytter og de eneste jeg har hørt om der får "hjælp" til rengøring er det deres aupair pige der Gør rent  

Jeg ville elske at få anbefalet en det Gør det lidt mere trygt når man skal havde en "fremmed " ind i ens hjem

Er der ikke en lokal FB gruppe for det område I er flyttet til? Der ku du måske lave et opslag om nogen kan anbefale en 

Kan jeg sagtens følge dig i, det føles os som et stort ansvar at have adgang til fremmede menneskers hjem, uden de er tilstede. Med tiden vænner man sig til det, men første gang hos en ny kunde er altid en anelse grænseoverskridende for mig. 

Anmeld Citér

30. april 2016

Kay

Bebsen skriver:

Er der ikke en lokal FB gruppe for det område I er flyttet til? Der ku du måske lave et opslag om nogen kan anbefale en 

Kan jeg sagtens følge dig i, det føles os som et stort ansvar at have adgang til fremmede menneskers hjem, uden de er tilstede. Med tiden vænner man sig til det, men første gang hos en ny kunde er altid en anelse grænseoverskridende for mig. 

Jeg tror også jeg ville havde det svært i andre menneskers hjem...  

Jo det var måske en god idé istedet for at søge efter en i en Facebook gruppe så at søge anbefalinger i Facebook gruppen... det var da en fantastisk ide

Anmeld Citér

30. april 2016

Mom2Two

Heksemutter skriver:

Vi har lige fået én, aftalen er, at hun kommer tre timer en gang om ugen. Hun startede for tre uger siden, og vi er virkelig godt tilfredse.

Jeg fandt hende på Facebook i sådan en annonceringsgruppe. Jeg lagde meget vægt på, at det skulle være en med erfaring på området, da vi har nogle sarte gulve/fliser i huset, som man ikke lige skal forsøge at vaske med hvad som helst. 

Jeg er nok også typen, der ikke gider at involvere mig alt for meget i det, så det skulle være én der var meget selvkørende, og ikke havde brug for et hav af instrukser hver gang. Men det er nok en smagssag.

Edit: Så det jeg nok egentlig valgte ud fra var, at hun havde noget alder (30+), havde arbejdet med rengøring i nogle år, og så medbringer hun selv rengøringsmidler og andet grej, hvilket jeg syes er et stort plus - så slipper vi ovenikøbet for at bekymre os om det.

Hvad hed gruppen?

Anmeld Citér

30. april 2016

Bebsen

Kay skriver:

Jeg tror også jeg ville havde det svært i andre menneskers hjem...  

Jo det var måske en god idé istedet for at søge efter en i en Facebook gruppe så at søge anbefalinger i Facebook gruppen... det var da en fantastisk ide

Ja og så feks når mine kunder har tøjskabe med låger fra gulv til loft, så samler der sig jo nullermænd osv i bunden af skabet - men selv når kunden har sagt om jeg ikke lige vil åbne og støvsuge i bunden af skabet, føles det helt vildt mærkeligt at åbne andre folks skabe   

Der er osse en side der hedder www.ahandyhand.dk hvor man kan søge efter rengøringshjælp, og ikke mindst, se ansøgernes side/cv samt bedømmelser fra tidligere kunder. 

Håber du finder en du bliver glad ved 

Anmeld Citér

30. april 2016

Heksemutter

morlinen skriver:

Må jeg også spørge, hvad sådan noget koster?

Jeg har sendt dig en privat besked 

Anmeld Citér

30. april 2016

Heksemutter

Mom2Two skriver:

Hvad hed gruppen?

Det var sådan en meget lokal køb/salg/annonce-gruppe. Jeg vil helst ikke skrive navnet, da jeg bor i en lille landsby og hest vil være anonym 

Anmeld Citér

30. april 2016

Mom2Two

Heksemutter skriver:

Det var sådan en meget lokal køb/salg/annonce-gruppe. Jeg vil helst ikke skrive navnet, da jeg bor i en lille landsby og hest vil være anonym 

Pis haha ... Jeg må søge

Anmeld Citér

30. april 2016

ninibadini

Jeg gjorde rent hos en bekendt og hans familie, da jeg studerede. De havde lige fået barn nr. 2. Dengang syntes jeg da det var mærkeligt at man ikke havde tid til selv at gøre rent, når hun nu gik hjemme på barsel. Jeg er selv blevet klogere nu hvor jeg står i samme situation  Jeg syntes jo ikke at jeg var specielt god til at gøre rent, men gjorde det så godt jeg kunne, og de var rigtig glade for det. Tror bare det er vigtigst at det er én der er pålidelig og holder aftaler. Da jeg fik job efter endt studie måtte jeg jo stoppe. De var så kede af det, for de kunne ikke finde én der duede og spurgte om jeg ikke ville komme i weekenden en gang imellem hehe.

Jeg fik 110 kr. i timen sort. Var der i to timer en gang om ugen, og hvis de ville have noget ekstra gjort, aftalte vi fra gang til gang om jeg skulle blive en time længere.

Jeg kunne  virkelig også godt tænke mig rengøringshjælp. De penge ville være så godt givet ud. Men jeg aner heller ikke hvordan man skal finde en der dur

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.