Blå brystvorter? (nærbillede af sagerne)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2016

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
jenny4 skriver:

Det er rigtigt at det oftest er fingrene men det kan også forkomme i brystvorterne - har det selv både der og i fingrene.

Ok, jamen så lærte jeg noget nyt der..

Mystisk at det også "rammer" brystvortem 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2016

jenny4

Chrissi skriver:

Ok, jamen så lærte jeg noget nyt der..

Mystisk at det også "rammer" brystvortem 

Som jeg har forstået kan det ramme alle steder hvor blodårerne har en "ende" fordi raynauds opstår når blodtilførslen bliver forhindret, eks af kulde. Farveskiftet til hvid kommer af at der ikke er blod i årerne, det lilla fordi der opstår en lille forgiftning (stadiet inden nekrose hvor eks fingre bliver sorte og falder af) og det højrøde når blodet igen strømmer.

Anmeld Citér

29. april 2016

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Som jeg har forstået kan det ramme alle steder hvor blodårerne har en "ende" fordi raynauds opstår når blodtilførslen bliver forhindret, eks af kulde. Farveskiftet til hvid kommer af at der ikke er blod i årerne, det lilla fordi der opstår en lille forgiftning (stadiet inden nekrose hvor eks fingre bliver sorte og falder af) og det højrøde når blodet igen strømmer.

Du har helt ret.. 

Kom bare som en overraskelse for mig, da jeg ikke selv har oplevet det på brystvorten.. Men er det kun når, man ammer at det kan ske..? Eller som det "plejer" 

Anmeld Citér

29. april 2016

jenny4

Chrissi skriver:

Du har helt ret.. 

Kom bare som en overraskelse for mig, da jeg ikke selv har oplevet det på brystvorten.. Men er det kun når, man ammer at det kan ske..? Eller som det "plejer" 

Det ved jeg faktisk ikke. Mit opstod i forbindelse med amning hvor det gjorde djævlens ondt hver gang men også af og til når jeg ikke ammende. Og efterfølgende fandt jeg så ud af at jeg også havde det i fingrene men aldrig været klar over at det var det.. Lidt pudsigt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.